İnsanin cani ne zaman yanar ? Canimin cani yandiginda yanarmis.. Gecmiste kaybettiklerimize alisiyormuşuz.. Aci zamanla gecmiyormusta yokluklariyla yasamak siradanlasiyormus.Ya birinin ellerinin arasindan kayip gitmesini izlemek.. İste o duygu tarif edilemezdi.İlk kaybetme korkumu Yigitle yasamistim. Anne ve babami kaybetmistim ama o acilarim gecmiste yasanmisti. Onlari acisina alismistim. Simdi ise can verecegim iki bebegim vardi. Ve ben hissettigim acidan onlarin beni birakip gidecegi hissine kapilmistim.
Emir tehdit etmisti ama ben onu sanirim " bebeklerimi" öne surdugunde fazla hafife almistim.Hic kimse bebeklere kiyacak kadar cani olamaz diye dusunuyordum. Ama yanilmistim..
Yanilmadigim bir konu ise ondan bekledigim hareketleri yapmasiydi. Once beni aradiginda boyle bir olayi tahmin etmistim.. Yigitin tedirginliginden ve Yagmurun anlattiklarindan öngörümü yapmistim. Ama o pis ellerinin bebeklerime kadar uzanacagi... İste bu olayi yasamam onun ne kadar igrenclesecegini gostermisti bana..
Emir beni sirkette arayip tehdit ettikten sonra konusmalarla savciliga suc duyurusunda bulunmustum. Savcilik Emire karsi zaten bir sorusturma yurutuyordu. Eger o kazanmak icin cirkeflesecekse bende yapabilirim diye dusunmustum. Yanimda Yigitte vardi .. Kayitlari dinledikten sonra Yagmura ve bana koruma vermislerdi. Ama bunun gizli olmasi gerekiyordu. Emirin bizi takip ettirdigi bilgisinede sahiplerdi. Belkide bu yuzden biraz rahattim..
Emir beni ittiginde ikinci kez yere dustugumde agrim ilkine gore biraz daha artmisti.. Ama zaman kazanmaliydim.. Birilerinin yardima gelmesi icin bu gerekliydi..
- Bu mudur yani? Sen bu musun? Zorbalikla mi Yagmuru elde edeceksin?
- Kes sesini seni uyardim.. Km kurtaracak seni elimden simdi?
Nerde o kocan??
- Kocamin arkasina siginmadim.. Siginmam da... Peki ya sen... Bak tek basinayim. Hamileyim. Sen bu kadar adamla benim pesimden gelmissin.. Tek basina gelmeye cesaretin yok mu?
- Kes sesini.. Duydun mu??
- Niye? Cesaretin yok mu gercekleri duymaya.. Öldur beni? Yada bebeklerime birsey olursa Yigit seni yasatir mi? Kiz kardesi icin herseyi goze alan biri cocuklari icin ne yapmaz bunu düsündün mu?
- Hic birsey yapamaz. O zamana ölmüş olacaksin..
Henuz birkac dakika gecmisti ki savciligin verdigi korumalar durumu gormus ve yardim istemislerdi.. Karsidan gelen polis araclarini goren Yigit panik olmustu. Diger yonden ise pesimizden gelen korumalar olaya mudahale etmeye baslamislardi. Benim guvende oldugumdan emin olmalari gerekiyordu. Emir arabami durdurdugunda Yigiti aramis ve tum konusmalari saglamistim. Cokta uzakta olmayan Yigit onu oyalayacagimi tahmin etmis ucarcasina bir hizla yanima geliyordu..
Bir anda patlayan silahlar beni urkutsede basimi yere egmistim. Emir o sirada silahini bana dogrultsada Yigitin arabasini ve sirenleri duyunca kacmaya baslamisti.. Bir anda geri döndu beni suruklemeye basladi. Bense yerimden kiprdamiyordum..Yigitin arabasinin durdugunu gorunce beni birakti. Arabalarin arasina saklanan Emir korkakligin tanimini yeniden yaptirmisti.. Yaninda onunla beraber duran adaminin elinden silahini aldi. Arkadan gelen korumalari gormemisti. Kafasina silah dayayan korumalar onu etkisiz hale getirdi.. Oldugu yerden cikartip yanimiza dogru getirmeye basladilar.
Yigitse arabasinin frenlerine bastiginda ortalik toz duman olmustu.. Kosarak arabadan firladi. Bir taraftan "Alaaa" diye bagiriyordu. Yanima geldiginde korkusu yuzune vurmustu. Derin derin nefesler aliyordu. Yerde yuzustu yatiyordum. Vuruldugumu dusundu bu yuzden. Eliyle sacimi kenara cekip yuzumu acmaya calisirken bir taraftanda yaralanip yaralanmadigimi anlamaya calisiyordu. Benimse bir elim karnimda bir elimlede yerden destek aliyordum.
- Alaa.. Konus benimle.. Alaaa!!!
Sana soyledim degil mi? Yapma dedim.. Allahim Ala!!
- İyim ben iyim.. Yigit iyim gercekten...
- Yarali misin? Bebekler?? Geberticem onu..
- İyim ben yarali degilim.. Biraz agrim var..
Beni yavasca cevirdi.. Yerden hafifce dogrultup basimi kucagina aldi.. Elini karnimdaki elimin uzerine goturdu. " Bebekler ?? Agrim var diyorsun? Birsey yok degil mi?? "
Delirmis gibiydi. " İyim iyim.. Ama doktora gidelim.. Kalp atislarini duymaliyim. Emin olmaliyim."
- Tamam hemen gidelim..
Yigit beni yavasca kucagina aldiginda agriyi tekrar hissettim..
- Ahhhh!!!
Elleri birbirine dolasiyordu. Onun gibi soguk kanli birini bu halde gormek.. Endisesini ,korkusunu hissetmek...
Beni arabasina goturdu ve yavasca oturttu. Koltugumu geriye yatirdi.
- Tamam simdi gidiyoruz. Dayan..
Emir in yaninda bir koruma kalmis ,diger polisler adamlarla ilgileniyordu. Emir..
- Umarim bebekleriniz iyidir. Vah vah cok uzucu..
Arabaya binmeye hazirlanan Yigit bu sozler uzerine dahada cildirmisti.. Emir o sinsi gulusunu yuzune oturtmus " ben kazandim" tavriyla Yigiti kiskirtiyordu. Arabaya binmekten vazgecti hizli adimlarla Emire yaklasti. Bir eliyle yakasini kavradi ,diger eliyle yumruklarini arka arkaya siraliyordu. Emirin dudagi patladi. Kan akmaya basladi. Yigit yinede durmuyordu. Koruma toparlanip Emiri elinden almaya calissada basarili olamamisti.. Yigit hirsini alamamis kafasini arabanin on tarafina hizlica carpmisti.. Koruma Yigiti son bir hamleyle cektiginde Emirde yere dusmustu. Yuzu kan icindeydi. Halen daha guluyordu..
- Amk senin.. Geberticem seni.. Eger .. Eger karima yada bebeklere birsey olsun seni yasatmiycam Emir.. Hangi elinle ittin onu amk.. Soyle lannn... Serefsiz ...
Yigitin bir eli havada dupeduz onu tehdit ediyordu. Emirin nasil bir psikopat oldugunu bir kez daha gormustum.. Yigit sakinlesemiyordu. Yerde yatan Emirin karnina ikide tekme atmisti. O ise yerde bacaklari karnina cekili bir halde kalmisti. Bir anda donup beni arabada gordugunde elinin iciyle burnunu yukari kaldirdiktan sonra Emire donup " Seninle isim bitmedi. Karima el kaldirmak nasil olur gostericem sana"..
Onu tutan korumadan kurtulup " Birakk!!!" diye bagirdi. Yanima dogru gelip arabaya bindi.
- Tamam sakin ol hastaneye gidiyoruz tamam mi??
Arada bir sanci geliyordu karnima.. Aciyi hissettigimde " ahhh" diye bagiriyordum. Ellerim karnimin uzerindeydi.. Benim her bagirisimda Yigit biraz daha gaza basiyor bir taraftanda beni sakinlestirmeye calisiyordu.. Kendimi sakinlestirmeye calissamda son gelen sanci cok siddetli olmustu. Gozlerimden birkac damla yas akmisti.. Yigitin elini sıkmaya baslamistim. Artik dayanamiyordum. Agrilar gitgide artiyordu.
Hastaneye geldigimizde Yigit coktan doktoru aramisti bile.. Acil girisine geldigimizde doktorum ve bir sedye beni bekliyordu. Arabanin fren sesi tuylerimi diken diken etmisti.. Onu korkutmamak icin bagirmak istemiyordum. Ofkesinin artmasindan korkuyordum.. Bana degil ama Emirin istedigini ona veemeliydi.. Yigit ,Sinani aramis olaydan haberi olunca oda teyzemlere haber vermisti. Ben sedyeyle iceri girerken arkamizdan onlarda geldiler..
- Askim birsey olmayacak.. Üçünüzde iyi olacaksiniz.. Bebeklerimiz iyi korkma tamam mi??
Beni odaya alirlarken hemsirenin Yigiti durdurmasiyla geride kalmisti. Camdaki yansimasindan iki elini ensesine goturup duvara dayandigi gordugum son seydi..
Odaya girdigimizde doktor hemen ultrasona aldi beni. Kanama yoktu. Bebekler dusmenin etkisiyle sarsilmislardi.. Ama bir sorun gorunmuyordu. Sadece bir tanesinin kalp ritmi biraz bozuktu.. Tansiyonuma baktiktan sonra
-biraz yukselmis .. Su an gorunen bir sorun yok. Bebeklerimiz de iyi.. Ama bu gece burada kalmaniz gerekiyor.. Bir aksilik yasamamak icin...
Disarida teyzem ,Alp,Yigit,Sinan ve Yagmur telasla bekliyorlardi.. Yigit koridorda hizli adimlarla yuruyor." Benim sucum onu yanliz birakmamaliydim.Bu oc birsey yapacagi belliydi"..
Sinan Yigite yaklasarak " Onun icabina bakicaz .. Sakin ol. Önce bir iyi haberleri alalim da".
Yagmursa sucluluk duygusu icinde kenarda oturmus agliyordu." Hepsi benim sucum. Hepsi"..
Alp ,Yagmurun yanina oturup" Senin sucun degil. Ala gücludur sakin ol. Birsey olmayacak ben eminim."
Doktor disari ciktiginda hepsi doktorun yanina ilerledi.. Yigit
- Nasil iyiler mi??
Doktor gulumseyerek " İyiler sakin olun. Yanliz bebeklerin birinin kalp ritmi biraz sorunlu. Bu gece burda kalmasi laxim.
- Ne demek sorunlu?
- Ritminde bir bozukluk var. Sanirim annemiz cok korkmus.
- Anladim.. Tamam kaliriz. Yeterki iyi olsunlar.
Hemsireler sedyede beni muayenehaneden cikardiklarinda Yigit elimi tuttu.. Alnimdan öptü.
- Gecti hersey.. Bitti... Sen sakin ol üzülme..
Beni odama cikarirlarken Yigit elimi hic birakmadi. Bense kendimi bitkin hissediyordum . Hemsire bir serum takti. Birkac ilac icirdi.. " Bunlar size iyi gelecek. Dinleniceksiniz."
Hemsire odadan ciktiginda Yigit sandalye cekerek yanima oturdu.. Elimi avuclarinin icine aldi. Avuc icimden öptü.
- Seni oyle yerde görünce heryer karardi. Senden baska kimseyi goremiyordum.. Size birsey oldu diye cok korktum.. Size birsey olsa....
Yigit yutkunuyordu.. Konusamiyordu.. Bizi kaybetmeye tahammul bile edemiyordu.. Kaybetmek kelimesini soylemek bile istemiyordu..
- Olmadi.. İyiz biz..
- Bebeklerden birinin ritmi..
- Biliyorum ... Ama doktor birsey yok dedi iste.. Tamam sende uzulme..
- Seni yanliz birakmamaliydim.. Ya birsey olsaydi.. Öldururdum onu..
- Hissstttt tamam birsey olmadi.. Suclama kendini...
İlaclarinda etkisiyle agir agir uykum geliyordu göz kapaklarim kapaniyordu... Ve sanirim uykuya dalmistim....
****
Kac saat uyudugumu bilmiyorum. Ama uyandigimda aksam olmustu bile.. Yigit pencerenin onunde oylece ayakta durmus disariya bakiyordu. Elleri ceplerindeydi.. Sanirim telefonu calmisti. Sesini kismisti. Telefonu acti ve cevap verdi. " Konustugumuz gibi yapiyoruz. Bu gece burdayim. Yinede guvenligi artir. Yagmurada dikkat et. Onun nezarette olmasi onemli degil. Kopekleri her yerde olabilir"
Karsi taraf onaylamisti sanirim.
" Görüşürüz " deyip kapatto. Arkasina döndü. Uyandigimi gorunce yanima geldi.. Yataga oturdu.
- Nasilmis benim cilgin karim ve yaramazlar..
- İyiler... Babamizinda pek masum oldugu söylenemez. Agzini burnunu dagittin adamin..
- Sen olmasan dahada dagitirdim.. Sana dua etsin oc... Daha edeceklerimin yaninda bu devede kulak kalacak...
Yigitin ofkesi dinmemisti,dinmeyecekti..
- Burayada gelirler mi? Kiminle konusuyordun hem?
- Bilmiyorum ama tedbirli olalim.. Sinanla konustum. Yagmur ve Alp icinde guvenlik onlemi almaliyiz. Guvenmiyorum o adama...
Yigit yanimdan kalkti. Ben iki dakikaya geliyorum. Merak etme Alp burda onu cagiricam.. Bende hemen gelicem. Alpe seslendikten sonra Yigit disari cikti. Alp yanima geldiginde " Bizi cok korkuttun. O inatcidir dedim ama neyseki yanilmadim. Kocani dinle biraz kocani"
İkimizde kahkaha attik.. Dusmenin etkisiyle kolum aciyordu.. Derin bir ahhhh cektigimde Alp telasla bana bakiyordu.
- Birsey yok kolum acidi...
- Hele sukur. Bende bebekler zannettim...
Eline hafif vurdugumda kapinin acildigini gordum.. Birden iceriye bir hastabakici girdi.. " Çopleri alicaktim" dedi.. Biz Alple konusurken birden silahini cikardi ve bize dogrulttu.
- Emir Beyin selami var!!!! İstesede benden kurtulamazlar dedi.. Gule gule....