39. Bölüm

32 6 13
                                    

     Yigitin bu yüzünü ilk kez görüyordum. Korkmalimiydim yoksa beni korumak icin bir hamlede ardina atarken askini cesaretinden grurmu duymaliydim. Yigit boşluga bir ates ettiginde cikan silah sesinin beni sagir edercesine yerime çakişi. Ağaclarin arkasindan gelen derin bir "ah " sesi ..
- Yigit Bey benim.. Durun benim..
- Kimsin amk çik ordan.
    Agacin arkasindan kolu yarali bir adam çikti. Yigit sanirim taniyordu.
- Ne işin var senin orada nerdeyse geberiyordun. Hadi saklandin ses bari çikarma.
- Beni Nadia Hanim takti peşinize. Aksamdan beri burdayim. Amacim sizi korumakti. Durun..
     Yigit önce adami iyice süzdü. Sonra korkudan çakilmiş bana döndü. Bir elinde silahi ,diger eliyle yüzümü tuttu.
- Gel korkma birsey yok. Korkma..Amk kizin yüregine indiriyorduk..
- Sen neden burda oldugunu söylemedin?
- Nadia Hanim sizi takip etmemi ama görünmememi istedi. Savunmasiz birakmak istemedi sanirim..
    Yigit başini iki yana salladi.
- Sanki biz sevgilimizi koruyamayacak kadar aciziz..
    Gerildigi her halinden belliydi. Elimden tuttu. Biz önde adam arkada son dönemecide geçip çiftlige vardik.. Yigitle mutfaga gectikten sonra benim bir sandalyeye oturmam icin yardim ettikten sonra dışari dogru yöneldi. Adama seslenerek
- Adin neydi senin?
- Arda ,Yigit Bey..
- Gel bakalim Arda.. Otur suraya..
     Yavasca çekingen adimlarla içeri giren Arda Yigitinde işaretiyle masaya gecip sandalyeye oturdu. Bir taraftanda etrafi süzüyordu. Yigit bana bir bardak su uzattiktan sonra yanima dogru egilip
- İyisin degil mi? dedikten sonra ilk yardim birseyler almak icin koridora yöneldi. Arda bana dönerek
- Özür dilerim sizden. Korkutmak istemedim. Bir anda oldu.
- Önemli degil ama canindan oluyordun. Yigit seni vurabilirdi.
      Yigitin ayak sesleri yaklaşmaya başladiginda elinde ilk yardim çantasi vardi.Masaya dogru yaklaşip elindekileri masanin üzerine biraktiktan sonra Ardanin montunu çikarmasi için işaret etti. Tavaşça montunu çikaran Ardanin kolunun her tarafi kipkirmiziydi. Yigit yaranin etrafini temizledikten sonra
- Dua et siyirmis. Yoksa ...
- Neyseki siyirmis.. Sizin iskalamadiginizi biliyorum tabi ki..
      Yigit bir kahkaha atti.
-Nerden biliyorsun bakalim iskalamadigimi?
- Şu şantiye olayinda Yigit Bey..
    Yigit bana dönen bakışlarini hizla toplayarak
- Tamam anladim. Ünlüyüm desene..
- Siz efsanesiniz tabi ki.. Bilmeyen var mi ki..
      Bu konusmalardan birsey anlamiyordum.. Suyumu ictim masadan kalktim. Yigit geçmişinden bahsederken tamda bunu anlatmak istemişti. Dedesinin mirasi kötü bir ündü. Attigini vuran ,zeki,korkusuz Yigit Hanoğlu.. Bense onu herseyiyle kabul etmistim. On gün sonra evlenicektim bu adamla.. Ama kimse geçmişini degistiremiyordu. Günahlariyla sevaplariyla ben kabul etmistim.
     Ardanin aradaki iç çekişleri aci çektigini belli eden seslerini duymamazliktan geliyordum. İstemedigimiz şeylere sessiz kalmak ,kulak tikamak insanin kaninda vardi sanki. Aylarca Yigitide görmezden gelmemismiydim.? Ama o savasmis ve kazanmisti. Ne kadarda inatci biriydi. Ayni zamanda beni baştan çikariyordu.Bu herkesin imrendigi adam benimdi sadece benim.. Bencildim Yigit konusunda çok bencildim.. Onu kimseyle paylaşamazdim.. Hemde hiç kimseyle..
     Arda nin kolunun işi bitip Yigit bana baktiginda göz kirpti. Onu izledigimi anlamisti. Bense hic birsey yokmus gibi gözlerimi süzüp bir öpücük atmistim.. Arda masadan kalkip dısari çikmak için bir hamle yapti. Yigit arkasindan seslenerek
- Görecegim bir yerde dur. Bir dahaki sefere bu kadar şansli olamazsin.
     Arda arkasini dönüp onaylarcasina başini salladi ve disari çikti.. Birkaç dakika gördüğüm bir insanin hayatimda bu denli bir öneme sahip olacagini söyleseler asla inanmazdim.
     Yigit salona yanima dogru gelmeye başladi. Yanima oturup boynuma nefesinin yanginini biraktiktan sonra gözleri şöminenin önündeki minderlere takildi. Sinsi bir gülüş attiktan sonra
- Teyzen gelip gitsede akşam olsa biran önce..
- Neden bu kadar önemlimiymiş teyzemin anlatacaklari?
- Tabi ki hiçbirşey senden önemli degil. Uyumak istiyorum biran önce. Belki yine şömineyi yakariz. Birkaç kadeh şarap falan işte ne bileyim..
    Yigitin karnina bir dirsek attim.
- Çok sertsiniz Küçük Hanim.. Ama unutmayin on gününüz var. Sonra istesende bu hareketi yapamazsin.
- Neden? Kim engel olacak bana Yigit Bey?
- Sen.. Kendin geleceksin çünkü.. Hep benimle olacaksin. Asla yanliz kalmayacaksin.. Ve bende istedigimde seni ö...
    Yigit daha sözünü bitirmeden ayak seslerini duyduk. Gelen teyzemden başkasi degildi.  Yigit yanimdan kalkip kapiyi açmadan önce dudaklarimdan öptü.. Hizlica kapiya gidip açti. Silahi belinde yoktu. Nereye birakmişti bilmiyorum. Sadece kullandigi vakitler disinda görmüyordum.. Belkide göstermek istemiyordu. Teyzem içeri girdiginde önce Yigitin yanaklarindan öptü. " Tebrikler oglum". Sonrada bana yöneldi . Banada sıkıca sarildi.
- Tebrikler kizim.. Bir ömür boyu mutluluklar dilerim. Ama düğün tarihi çok hizli olmadimi.?
      Ellerimi eline aldi. Yüzügümü gordüğünde kisa bir süre bakti ,sonra Yigite döndü ve sonra yine bakti.
- Çok güzelsiniz. Ama hallederiz tabi ki.. Hayatimda en çok istedigim şey buydu. Ve gerçekleşiyor. Kardesimin vasiyetlerini tek tek yerine getiriyorum. Sonra Yigite döndü.
- Teşekkür ederim Yigit. Ala yi senden başkasina emanet edemezdim.
     Yigit bu grur duyduran anın arkasindan başini önüne egdi mahcup olmuş gibiydi..
- O benim herşeyim. İçiniz rahat olsun. Kimse ona yaklaşamaz.. Hiç kimse..
     Teyzem koltuga gecip oturdu.
  -Ciddi bir problemimiz var . Size saldiran ,Sinani tuzagi düşürenler ayni kişiler. Uzunca araştirdik. Aslinda bu işin kökeni çok uzun yillara dayaniyor. Ala üzgünüm canim.
- Neden teyze? Yani neler oluyor ki?
- Bu bahsettiklerim senin annem sandigin kadinin ailesinden biri. Seni maneviyat olarak zaten kabul etmemişlerdi. Ama kanunen sen hala onlarin resmi olarak varisisin. Deden yani annenin babasi kisa bir süre önce ölmüş. Ve mecburen miras paylaşimi yapilmasi gerekiyor. Bunlarin çok varlikli bir aile oldugunu biliyor muydun bilmiyorum ama epeyce nüfuslu bir ailelerdi. Seni zaten gayri resmi olarak ariyorlardi. Annenler iki kardesti. Dayin var bir tane. Ailede kalan iki kişi varsiniz. Dayin ve sen.. Alp kardesimde kaldigi için resmi olarak oda bizim mirasçimiz. Eger sen ortadan kalkarsan mirasin tamami dayina geçecek.. İste bütün olay bu. Ama çok zeki biri degil.  Śirketi çok fazla devam ettiremez. Ayrica biraz farkli biri..
- Nasil farkli?
- Konumuz degil şimdi. Kisaca bütün derdi senin ölmen. Şanslisin ki Yigit yanindaymiş. Ve sana birşey yapamamış. Asil şimdi sıkı durun. Emir le ortak iş yaptiklari alanlar var. Sinana bu oyunu oynadiklarinda hem Yigitten hem senden kurtulacaklardi. İki cinayette dayinin üzerine kalacakti. Emirin ,Yigite dokunmama sözü onu durduruyor. Yagmura verdigi söz.. Ama dayinin böyle bir sözü yok. Kisaca Emir bir taşla iki kuş vuracakti. Yigitle evlendikten sonra miras haklarin onada geçecegi icin ikinizide ortadan kaldirmak istemisler. Emir ,yakayi ele verince sanki kendisi olayin dışındaymış gibi dayina yönlendirmiş herkesi..
    Duyduklarima inanamiyordum. Olaylarin bu boyutta olacagini tahmin bile edemezdim. Bir dayim vardi tabi gercek olmasa bile bir akrabam.. Hemde ölmemi isteyecek kadar.
- Ben bu mirasi istemiyorum teyze. Benim hakkim degil. Eger mirasi reddedecegimi söylersem rahat birakirmi bizi.?
- Hayir kizim malesef.. Sorun sadece sende degilsin. Yigit bir çok sektörde Emirle rakip. Özelliklede bir alanda. Degil mi Yigit??
     Teyzem bu anlamli sözlerin ardindan Yigite bakti. Yigitte onaylarcasina başını salladi.
- Kisaca taş koyduğum işleri.. Kiz kardesime yaşattiği acilari fazlasiyla çikaricam ondan. Onu kandirdi. Daha küçüktü o. 18 yaşindaydi. Aşkin ne oldugunu bilmiyordu. Onu baştan çikardi ,kandirdi. Şimdi ise cehennem hayati yaşiyor. Bunu kabul edemiyorum..
     Teyzemin kastettigi şeyleri anliyordum.Ama Yigit mutsuzdu. Kardesi varken yanlizlik çekmisti. Belkide kardesi sevgisizligini Emir de gidermeye čalismis ama yanilmisti. Teyzem sözüne devam etti.
- Kisaca hedef ikinizsinizde. Dayin ve Emir birlikte hareket ediyor. Edeceklerde.. Ama sen sirketteki haklarini alirsan zayiflayacaklar. Zarar veremiycekler. Hisselerin Yigitin kontrolune gecerse onlari hareket edemez hale getirirsiniz.
- Sen bunumu öneriyorsun teyze.?
- Evet on gün sonra evleniyorsunuz?
   Yigit gülümse bir şekilde
- Dokuz!!!
   Teyzemin attigi kahkaha salonu çinlatirken bizde ona eslik ediyorduk. Teyzem konusmasina devam etti.
- Bizde onlarin oyununu ona oynayacagiz. Ala nikaha kadar benimle kalacak. Yigit seni yatra zannediyor herkes. Artik denizden karaya çikmalisin ne dersin.. İslerinin basina gec. Nikah olayi gizli kalsin. Artik küçük bir torele nikahi kiyariz. Sonrasinda büyük bir davet veririz.
    Teyzem bana dönüp ellerimi tuttu.
-Kizim farkindayim böyle basit bir nikahtan daha iyisine layiksin ama şartlar bunu gerektiriyor.
- Teyzecigim benim icin önemli olan Yigitle evlenmek. Nerde ,ne sekilde ,hangi şartlarda oldugu önemli degil.. Onun hayati benim için önemli. Hele ki benim yüzümden ona birsey olmasini asla istemem.. Küçük bir nikah töreni yeter..
    Bunlari söylerken Yigite döndüm. Yüzünün her detayi aşk diye bağiran bir adam icin degerdi. Kalplerimiz birbirimize emanetti.  Teyzem bu akşam gitmeliyiz . Ala benimle gelicek sende ortaya çik artik Yigit..
- Bu gecede burda kalsak olmaz mi?
- Olmaz biran önce işlemleri hallet. Hatta dogum günunu bile beklemeden iki gün içinde nikahi yapmaliyiz. Ne planladiklarini bilmiyoruz. Yarin hemen nikah işlemlerine başlayip iki gun icinde halledelim.
  İkimizede makul gelmisti ama çok hizli oluyordu hersey.. Kaçarcasina yaptigimiz evlilik biraz garip gelsede " evleniyorduk".. Artik hersey bitiyordu.. Ama her bitisin bir baslangic oldugunu unutmustum sanirim..
   Teyzem - Hadi Ala hazirlan aksam olmak üzere yola çikalim.. İki gün benimlesin..
   Bu Yigitin hoşuna gitmemisti. Yinede sessiz kalmisti..
- Telefonla konuşmaniza izin veririm.. derken teyzemin alayci hali beni dahada güldürmüştü.. Odadan çantami almak için ayagi kalktigimda Yigitte arkamdan geldi. Yatagin üzerindeki çicekler biraz pörsümüş ama yinede güzelliklerini koruyordu. Yigit kapiyi kapatti.
- Benim bu gece icin daha güzel planlarim vardi. Ama teyzen kaçiriyor seni benden. Sanirim seni bana vermek istemiyor.
- Kim vermiycekmis. Kacarim bende..
- Bende kaçiririm zaten. Ama yinede yarin gitseydik .. derken kulagima egilmis kokumu icine cekerken
- Nasil olucak sensiz iki gun.. Koskoca iki günnn...
    Egilip ensesinden öptüm..
- Biraz özlenmeyi hakediyorum sanirim.
- Yanimdaykende özlüyorum zaten.. O imzayi attinmi holdingede sen geleceksin hep yanimda olacaksin..
      Vedamiz bitmiyordu. Sanki günlerce ayri kalacakmisiz gibi birakmiyordu Yigit beni.. Vedalaşmamiz git gide atesli bir hal almaya başlamışti. Yigitin yaramaz bir çocugu andiran elleri bacaklarima inmeye başlamişti bile.. Nefesimi nefesinden alip
- Yigit teyzem içerde. Bizi bekliyor..
     Soluklarini boynumda hissederken
- Yigit... 
- Offf ne var burda kalsaydik.
    Yüzüne yerlesen kizginlik ve zorunluluk hissi komik görünuyordu.. İki gün hersey iki gun sonra bitecekti.. Cantami Yigit aldi. Bende elinden tuttum odadan disari çiktik.. Yigitle vedalastik ve ayri arabalarla yol almaya basladik. Biz önde Yigit arkada gidiyorduk.. Dikiz aynasindan Yigite bakiyordum. Gözünü bizden ayirmiyordu.. Teyzemin evine dönen yol ayrimina geldigimizde biz gözden kaybolana kadar Yigit bakmisti.. Şehrin diger tarafina dogru yol almaya devam ettik.. Teyzem telefonu çikardi ve birini aradi.. Kim oldugunu ise adini söyleyince anladim.
- Alp nasilsin oglum? Düğünümüz var. Yigit ve Ala evleniyor.
- ......
- İki gün içinde.
-.........
- Öyle olmasi gerekiyor. Yaniliyorsun oyle birsey olmayacak... Biz geliyoruz eve..
-....
- Hi hiii evet yanina geliyoruz. Görüşürüz...
Teyzem Alple konusmustu. Alp ,Yigiti kabul etmis ama bu kadar kisa sure icindede evlenecegime ihtimal vermemisti. Yaklasik bir saat trafikte savas verdikten sonra teyzemin evine gelmiştik. Kaleyi andiran evi muhtesem görünüyordu. Teyzemin varlikli bir kadin oldugunu biliyordum ama u kadar mütevazi olmasi harika birseydi.. Uzun bir yoldan evin önüne geldigimizde araba durdu. Bahcenin ortasinda bir havuz vardi.. Havuzun ortasinda bir kaplumbaga hwykeli.. Garip birseydi. Neden kaplumbaga??  Teyzemle arabadan indik. Telefonum çalmaya başladi. " Gizli numara" yaziyordu. Ne alakaydi. Bu devirde gizli numarami kalmisti. Alp ,boydan boya cam olan salon penceresinin önünde durmus beni izliyordu. Bir süre ona baktim. O sirada yanina bir kiz grldi. Ama tanidik biri degildi. Telefon susmustu. Bir adim atmistim ki telefon tekrar çalmaya başladi.. Teyzeme dönüp
- Pardon teyze. Geliyorum ben.. 
      Teyzem yanimdan uzaklasmaya basladiginda telefonu açtim.
- Evet...
- Ala sen misin?
- Evet benim siz kimsiniz?
- Lutfen kapatma.. Beni iyi dinle lutfen..
    Karsimda ciluz bir o kadarda korkmus sesi titreyen bir kadin vardi.
- Kimsiniz ?? Ne istiyorsunuz?
- Evleniyormussunuz Yigitle.. Size oyun oynayacaklar. Yani senin onu birakip gitmen icin.. Onlar içinizdeler. Nolur Yigiti birakma.. Güven ona... Sadece güven....
     Telefondaki ses konusmama izin vermeden kapanmisti. Karsimda Alp ve o kiz, teyzem kapinin önünde durmus bana bakiyordu. Bense nasil bir oyunun icinde oldugumu anlamaya çalisiyordum... Telefonum tekrar çaldi... Ama ben kim olduguna bakamiycak kadar şaşkindim...

AlaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin