İyi ,kötü
Güzel,çirkin
Doğru,yanliş
Mutluluk,hüzün
Nefret,sevgi..
Hepsi kardeş ,hepsi dost
Birinin girdigi kapidan digerleride geçer mutlaka.. Dogrunun geçemedigi delikten yalan koşarak girermiş.. İnanmaya meyilli kalpler uzaktan görsede gerçegi bazan tokat gibi vurmasi gerekir yüzümüze..
Aliskanlik nedir? Ben alismistim. Hayatin bana verdiklerinin bedelini ödemeye. Bu yuzdendi mutluluktan kacmak isteyisim ama onuda deli gibi birakmayisim.. Yatagin üzerine oturdum. Donmuş bir haldeydim. Aslında bir olay bekliyordum ama ölüm belkide en son bekledigimdi.
- Alp yapamaz. Yapmaz..
- Bilmiyorum.. Belki kizginlikla..
- Hayir hayir çok kizsada onu iyi taniyorum ben.. Böyle birsey yapamaz. Öldürmek asla..
Yigitte şaşkindi. Daha dün evlenmistik. Şu halimize bak şimdi..Hep mutlulugumuz yarim kaliyordu. Basimi kaldirip ona baktigimda zaten olmasi gerekeni anlamisti. Kaptanin yanina gitti. Geri dönmemiz gerektigini söyleyecekti. Ben zaten hazirlanmistim. Oda giyinip hazirlandi. Gelinligim kamaradaki pufun üzerinde duruyordu. Onu aldim askiya asip dolaba koydum. Kolyemi komodinin üzerinden çantama koydum.. Dönüp Yigite baktim. Gülümsedim. Oturdugu yerde beni izliyordu.
- Neden güldün?
- Bilmiyorum. Sanirim mutluyum.
- Saniyorsun öyle mi?
Konuşmami tamamlamadan kendimi Yigitin kucaginda buldum. Ayaklarimi yatagin üzerine uzattim.. Boynuna sarildi.
- Sen tut 16 yil birini bekle sonra bunlari yaşa...
Yigitin attigi kahkaha kayda degerdi.
- Haklisin bak hiç bu açidan bakmamıştim.. Gercektende öyle.. Eee ne öneriyorsun..
-Bir önerim yok. İmzadan önce olsa vardida artik yok.. Kurtulusun yok yani..
- Kurtulmak isteyen kim.. Ben memnunum.. Ama zor günler bekliyor bizi.. ikimiz beraber bu işin altindanda kalkariz. Kimse kolay olacagini söylemedi.. Yillardir bekledim seni.. Yeterki yanimda ol.. Hayat kaynagim ol...
Yigitin askini anlatişi ,nasil güzel sevmişti. Aslinda görünenden başka bir Yigit.. İnsanlar iki yüzlü gerçektende. Ön yüzü maskesi gösterdigi yüzü. Digerimi ... Oda kendiyle başbaşa kaldiginda düsündükleri ,iyi yada kötü halleri... Yigitte böyleydi. Herkesin gördüğü bir yüzü ama yanlizliginin içinde ise askini paylastigi papatyalar ve birde kir lokantasi var. Bu kadar şaşanin icinde bir kir lokantasi.. Kendiyle başbaşa kaldigi tek yer...
-İstesende kurtulamazsin benden.. Bunu söylemiştim .. Ama çok acim. Gitmeden kahvalti yapalim uzun bir gün olacak..
- Bencede.. Gecede uzundu zaten..
- Uzun ve unutulmaz..
Yigitin bakislarindan aklindan geçenleri okuyabiliyordum aslinda. Gitmek istemedigi her halinden belliydi.
- Sana gunaydin öpücünu verdim. Sira Alpte.. gece neler yaptigini ögrenelim. Önce karakola gidelim.. Avukatligini ben yaparim..
- Eger istersen başka birini ayarlayalim..
- Hayir tabi ki.. Bana iyi olmadigimimi söylemeye çalişiyorsun.
- Onu gördük canim..Hasan davasinda neler yaptigini unutmadim.. Evime kadar girmiştin. O tekmelerinin acisini unutmadim..
- Yazsaydin belki unutursun.
- Beynime kazidim hepsini..
- Şapşal...
- Śapşal ha gel buraya...
Nedense her konuşmanin sonu yatakta bitiyordu. Kendimi onun kollari arasinda teslim olmak üzere buluyordum.. Gözüm saate takildiginda
- Hadi gitmeliyiz. Söz herseyi telafi edicem. Uzun bir balayi sözü veriyorum.
- Balayi...
- Yani... Öyle yatta birkaç günle kurtulamazsin kocacigim..
- Bak bak sen... Yeterki balayi olsun... Bi daha söylesene..
- Kocacigim...
Yigitin yüzünde aptal bir sırıtma hakimdi. Yüzü bana dönük gözlerinin odak noktasi ise dudaklarimdi.. Başka yatlarin motor sesini duymaya başlamıştik. Kahvalti icin bile vakit kalmamisti. Zaten karadanda çok uzak degildik. Bu süreyide yatakta geçirmiştik.. Yat marinaya yaklaştiginda arabamizda hazirdi. Arabaya bindik. Kahvaltida yapamamıstik. Arabada bir paket duruyordu. Açtigimda içinde taze ,dumani üstünde birkaç simit duruyordu. Yaninda kahve.. Yigite döndüm.
- Ne ara aldirdin bunlari?
- Senin bütün gün aç dolaşmana izin veremezdim?
Yigite dogru egildim. Dudaklarina bir tesekkur buketi kondurdum. Bir taraftan simitimi isirirken bir taraftanda teyzemi ariyordum. Yigitin agzinada bir lokma verdim.. Kahvesini uzattim.. Teyzemin telefon birkaç çalistan sonra açildi.
- Teyze ,Alp hangi karakolda?
- ...
- Tamam biz Yigitle gidiyoruz.. Sen orda olucakmisin?
- ....
- Anladim görüşürüz...
Ne oldugu konusunda kafamda senaryolar dönüyordu. Yigit bana dönerek
- Ne düşünüyorsun?
- Hem hiç hemde çok şey..
- Nasil yani??
- Alp yapmadi bunu . bu ihtimali düsünmüyorum bile.. Geriye kalan ihtimaller kiz kendini öldürdü. Buda zayif.. Ama bu kizin birilerinin maşasi oldugunu biliyoruz. Büyük ihtimal onlarin işi.. Ve olay Alpin üzerine kalacak. Ama buna izin vermiycem..
- Vermiycez.. Beraber. Artik yanliz degilsin biliyorsun degil mi?
- Agiz aliskanligi iste.. Tabiki biliyorum.
Yigitin varligina henuz alisamamistim . yillarca tek basima savas vermenin verdigi bir aliskanlikla .. Kolay degildi ama ögrenecektim.. Egilip Yigitin dudaklarina dudaklarimdan bir iz daha biraktigimda beni yakalayip mühürlemisti bile dudaklarimi..
- Yola dikkat et..
- Merak etme sen varken arabada gözüm yolda..
Koltuguma döndügumde karakola gelmiştik bile. Arabadan inmek icin kemerimi çikardim. Yigitin telefonu çaldi. Yazan isim Emirdi. Hayretler içindeydim. Ne yüzle ariyordu.? Yigitin telefonu açmakla açmamak arasi gidip gelen halleri çok belliydi. Sonucta kiz kardesi onunla yaşiyordu. Açmak zorunda hissetti kendini. Açar açmaz konuya giriş yapti. Sert bir okadarda emin bir halde..
- Ne var ? Ne istiyorsun? Emir..
- Bunu yaniniza birakmiycam? Hesabini vereceksiniz? Neden öldürdünüz lan Handeyi? Butun sevdigim kadinlari elimden aldin Yigit?? Aq öldürücem hepinizi?
- Ne diyorsun lan dogru konuş. İcerideki adam masum. Birseyden haberimiz yok.
- Oglummm Hande benim sevgilimdi ,sevgilim.. Bilmiyorum deme..
- Bilmiyordum.. Aq senin.. Kardesimi nasil aldatirsin lan..
- Yapma Yigit.. Kardesinin benimle oldugunumu saniyorsun. Ne varsa aldin elimden..
- Bak olay bu degil. Bu isle ilgim yok. Açigada çikacak. Sen git ortak iş yaptigin adama sor..
- Söz vermiştik lan.. Kimseye dokunmayacaktik.. Kadinlara dokunmayacaktik.. Hande benim hayatla tek bagimdi.. Tekkkk...
- Bu yüzdenmi başkasiyla sevgilicilik oynasin diye gönderdin şerefsiz..
- Böyle olmayacakti. O Alp denen it aklini çeldi onun.. Sevgilim oldugunu ögrenincede öldürdü.
- Şu olay çözülsün bunun hesabini vereceksin Emir. Yagmuru alicam elinden. Asagilik herif...
Yigit telefonu kapattiginda gözlerinden ateş çikiyordu.
- Hande... Emirin sevgilisiymis..
- Ne... Bunu nasil söylerim Alpe.. Yikilir..
- Tabi bilmiyorsa..
- Biliyor mudur? Umarim bilmiyordur. Umarim..
Merdivenlwri hizla çiktim. Danısmaya Alpin avukati oldugumu söyledim. Onun oldugu yere götürmeye başladilar. Nezarete gittigimde Alp perisan birhaldeydi. Beni görünce ayagi kalkti. Bitkindi. Yorgundu..
- Aldilar .. Askimi elimden aldilar diyebildi...
Göz kapaklarini açamiyordu bile. Uykusuzluktan ve ağlamaktan şişmişti.Onu ilk kez böyle görüyordum. Ona soylemeliydim ama hazir degildi..
- Sakin ol olaylari anlatman lazim. Nikahtan gittikten sonra neler oldu. En son ne zaman gördün.
- Teyzemin yanindan ayrildiktan sonra büroya gittim. Ordan almam gereken evraklar vardi. Biraz oyalandim. Vakit geç olmuştu.
- Ne evragi??
- Bunu sonra konuşsak..
- Peki Alp öyle olsun. Sonra..
-Handede mesaj geldi. Bana bir adres atti. Aradim ama açmadi. Mesajda" hemen bu adrese gel . Čok kötüyüm." yaziyordu. Adrese gittim hic vakit kaybetmeden. Kapi açikti. İçeriye seslendim.Ama cevap gelmedi. Odaya dogru ilerlemeye basladim. Ama kimse yoktu. Yatak odasina girdim. Yatakta yatiyordu bogazi kesilmişti..
- Tuzak kurmuslar sana.. Alp ..
Hande nin Emirin sevgilisi oldugunu biliyor muydun?
- Hayir.. Olamaz yani mumkun degil..
- Emir Yigiti aradi. O söyledi. Üzgünüm kardesim. Hemde çok..
- İnanmiyorum .. Dogru degildir. - Hemde uzun zamandir.
- Yanliz birak beni..
- - Alppp..
- Yanliz birakkk beniiii...
Alpin sesi kulagimda çinliyordu. Gözlerim dolu bir şekilde dışari çiktim. Agliyordum. Karsimda Yigit bana bakiyordu. Gözlerinin icine bakiyordum.. Sarildim.. Hickiriklarimi durduramiyordum... Sadece sarildim, sarildim,sarildim....