Extended 1

627 28 2
                                    

Yeay, dah 30k, so author pun rasa nak sambung perangai gila dan gelagat nakal diorang ni.

Cerita author more kepada humour and santai. Benda serious author tak nak tekankan sangat. So... yeah... autor tahu ada yang tunggu bila diorang nak ada anak kan.

Tunggulah author dapat idea mencurah-curah... Huhu... Tapi, author tak janji..

Enjoy~

------------------

Rin pov

Aku menelan air liur perlahan. Gugup. Jantung aku bagai nak luruh, nak meletup pun ada. And aku hampir menjerit.

Mana taknya, aku bukak mata jer, muka dia betul-betul depan muka aku. Argh! Jap! Aku.. atas katil ke ni.

Tak silap aku, semalam aku tertidur kat kerusi tadi. Tak silap aku waktu tu, aku tengah transfer gambar dari kamera kesayangan aku tadi. Lepas tu... gambar yang ada tadi sempat aku hantar kat Sara. Then, aku ingat nak post story kat Instagram... Tapi aku tak perasan bila masa aku tumbang.

Brrrr-! Sejuknya aircond dalam bilik ni. Aku menarik selimut perlahan dengan harapan dia tak terjaga. Sambil mengerling jam tangan aku kat tepi katil. Baru pukul 3 pagi.

"Nak gi mana tu... sini duduk diam-diam..", tangannya melingkar pada tubuh aku dan ditarik rapat ke arahnya.

Ark! Alamak! Muka aku dah terasa bahang, ish! Tadi sejuk, skang hangat pulak.

Takpelah... Asal dia tak buat benda lain sudah. Eh?-

________________________________

Few weeks later....

"Adriana!", Harith menghentak meja aku. Tersedar aku daripada lamunan. Aku tak tahulah kenapa sejak akhir-akhir ni aku asyik termenung kat meja kerja aku.

"Ah! Oh.. Harith... Nak apa?", aku mengangkat kepala perlahan dengan tangan bertongkat pada muka aku.

"Ish kau ni, ada masalah ke sampai tak dengar aku panggil kau...", Harith menarik kerusi dan mengambil tempat di hadapan aku.

"Umm.. Tak.. Takdelah.. Aku okay jer, sorry.", aku mula menyelak file yang dihulur oleh Harith tadi.

"Haih.. Kau ni.. Selalu hyper time kerja, kaki arah mengalahkan bos sendiri..", Harith menulis sesuatu dalam buku notanya sambil membebel.

"Hmm...", mood aku ke laut, aku menutup file tadi dan ditolak semula ke arah Harith.

"Nah, semua okay, pergi bagi kat bos. Aku nak basahkan tekak dengan...", kata-kata aku terhenti. Baru pukul 11 pagi. Lunch hour lambat lagi.

"Oi, office hour ni, jangan nak sesuka hati kau jer keluar..", ujar Harith mendatar. Menguatkan lagi sebab aku terhenti berkata tadi.

"Hmm..", aku menongkat semula kepala aku dengan tangan. Bosan melanda diri aku. Berapa kali aku menyelak buku catatan aku. Joe takde kat office harini sebab jumpa client kat luar. Aku ingat nak ikut tapi dia kata tak payah sebab bukan hal company pun. Schedule dia minggu ni pun pack. Tapi tak se pack selalu.

"Aku ada ni... Bleh gantikan kot air teh ais yang kau ngidam sangat tu...", tiba-tiba Harith mengeluarkan sepaket Cadbury dan ditolak ke arah aku.

"Tak nak.. aku nak air teh ais jugak... Coklat tu nanti sangkut kat tekak aku...", Aku menyandarkan diri pada kerusi. Phone aku dicapai.

Malaikat lalu. Senyap melanda bilik aku. Tiada bait perkataan yang keluar dari aku atau Harith.

Sambil melayan Instagram, aku mengerling muka Harith. Baru aku perasan, muka dia macam orang tak keruan. Tak lama lepastu dia mengelamun.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now