Back to Rin pov
"Heyyo Harith!", aku melambai ke arah Harith yang baru masuk ke ruang pejabat dan pergi ke arah mejanya.
"Hi..", jawab Harith pendek. Tidak membalas lambaian aku.
Aku pergi ke ruang meja Harith.
"Kau okay tak ni, macam tak jer.."
"I'm fine, just sebab aku tido lambat semalam. Tu jer..", jawab Harith sambil tersenyum kelat.
"Ouh, buat apa sampai tido lambat?", aku menarik kerusi dan duduk di sebelah Harith.
"Gaming..", Harith sengih.
"Wow, aku dah lama tak gaming. Patutlah.."
Truu.. Truu..
Handphone Harith berbunyi.
"Jap eh"
Harith mengangkat telefon.
"Hello?"
Aku melihat keadaan meja Harith. Hmm.. Nice and kemas. Ada lah jugak hiasan sikit. Gambar..
'huh?' aku mencapai frame gambar yang terletak di tepi meja. Gambar ni, Harith, Hidayah and...
'sape ni?' Seorang perempuan yang berketinggian agak rendah dan gayanya agak malu.
"Who's this?"
"Tu akulah"
Aku menoleh. Nadanya yang agak tegas membuatkan aku terdiam.
"Kau sape? Kenapa aku tak pernah nampak kau?", tanya lagi perempuan ni.
"I'm the new Personal Assistant CEO, Adriana..", jawab aku.
"Oh, aku Aleya Maisarah. Panggil aku Aleya."
"Aleya? What are you doing here?", Harith yang baru letak phone terus mencelah conversation kitorang.
"Looking for my chair. 'someone' took it from my table, huh?", jawab Aleya sambil menjeling kerusi yang aku duduk.
Oh, aku amik kerusi dia ke?
"Oh, is this your chair? I'm very sorry! Aku ingat nak duduk kejap jer...", aku segera bangun dari duduk dan memberi kerusi kembali kepada tuannya.
"Btw Adriana, bos dah bagi kerja. Just check on your table okay?", bagitahu Harith.
"Ouh, is that so..? I'll go back to my office then..", aku meninggalkan Harith dan Aleya.
"And, don't forget his coffee. Dia kata kau tahu kopi feveret dia.", laung Harith kepada aku.
"Okay then..", aku menunjukkan simbol okay tanda aku faham.
-----------------------------------------------------------------
"Huh! Geramnya aku! Asyik-asyik busy! Asyik-asyik meeting! Bila dia nak layan aku ni?!!!"
Hentakan heels Farah di hadapan pejabat aku menambah serabut kepala aku. Apahal minah ni buat kacau kat sini?
Aku membuka pintu pejabat aku.
"Ehem, miss Farah!!", aku menegur minah sengkek depan aku.
"Eh Secretary murahan lah... You tak susun ke jadual bos you tu betul-betul?! Kenapa dia banyak sangat kerja nak kena buat?!", sembur segala air liur di muka aku.
Sedap dia jer panggil aku macam tu. Ni yang naik minyak ni. Jangan sampai aku tekan pedal.
Nama pun CEO, takkan kerja goyang kaki pulak kat pejabat tu kan.
YOU ARE READING
Senior Skema 👓
Teen FictionAdriana yang meluahkan segala cerita tentang pertemuannya dengan senior pujaan hati yang tak berapa hot seperti pelajar lain tetapi amat dikenali oleh seluruh warga sekolah kerana sikapnya dan akademik nya. Zupp! Terlebih cemerlang. Pelbagai perkara...