(43) Sick

997 40 0
                                    

Joe pov

Arrggghhh! Serabutnya aku... Harith ni kenapa tak pernah nak bagitahu aku..?

"Joe...", Rin menarik tangan aku.

"Yes my dear?"

"Your meeting... In 30 minute from now... Do you still want to proceed?", Rin menunjuk buku nota dia tu.

Rin ni, kalau luar waktu kerja, takdenya nak serious macam ni. Haih, tengah saat genting macam ni bleh lagi nak masuk hal kerja.

"Proceed"

"How about Har..."

"You and Hidayah look after him, I'll ask Aleya to replace you... Have you contact his family?"

Rin menggeleng perlahan. Mungkin dia tak sanggup nak bagitahu keluarga Harith. Family dia jauh dari KL ni. Harith pun pernah cakap, jangan bagitahu family dia kalau apa-apa berlaku kat dia.

"Aku ingat nak bagitahu lepas dia dah stabil.. So, takdelah rasa terbeban sangat..", ujar Rin sambil merenung phone di tangannya.

Aku mengangguk faham.

"Adriana...", Hidayah menghulur air yang Rin mintak dia belikan tadi.

"Ah.. Thank you...", Rin menyambut huluran Hidayah.

"Harith... Dia okay kan..?", kepala Hidayah sangkut pada bahu Rin.

Rin membatu sama dengan aku, tak tahu nak response apa. Semua jawapan ada kemungkinan kalau dijawab sekarang.

"Jawablah...Adriana..."

Muka Adriana nampak tersentak kejap sebelum memberi isyarat kepada aku untuk lihat keadaan Hidayah.

Ouh, dia menangis ke..? Patutlah, Rin terasa bahunya basah.

"He's gonna be alright... Doa lah banyak-banyak..", tu jer yang mampu keluar dari mulut Rin, aku pun terasa sebak. Yelah, Harith tu member aku jugak tau.

Hidayah memeluk Rin erat dari belakang. Kepalanya kekal pada bahu Rin.

"Here..", Joe menghulur tisu kepada Hidayah.

Tiba-tiba, Doktor keluar dari Emergency Room.

"Doktor, camne keadaan Harith?"

"Dia stabil.."

Alhamdulillah, terasa ringan sikit bebanan.

"But..."

"What it is docktor?"

"...Siapa ahli keluarga dia? Ada benda yang saya kena terangkan dekat..."

"Keluarga dia tiada di sini docktor...", Rin membalas.

"Family dia jauh and lama kalau nak tunggu diorang...", sabung Rin.

"Saya kawan dia, boleh saya yang jadi wakil?"

Doktor yang berada di hadapan aku ni berfikir sejenak.

"...Okay, please follow me..."

"Wait Joe..", Rin menarik tangan aku lagi.

"Your meeting..?"

"Meeting ni lagi penting dari yang tu.. So, if you want to proceed, you can replace me.. Buat apa yang kau rasa betul..."

Aku mengekori doktor dari belakang.

-----------------------------------------------------------------------------

Rin pov

Damn! That's too much!

"Are you serious Joe?"

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now