Extra 1 (Sara)

1.1K 53 2
                                    

Sara POV

  "Takpelah Sara, biar diorang sama-sama macam tu. Jap lagi kahwin lah tu", abang Amirul membalas kata-kata aku sebelum kitorang gelak bersama.

Nampak Adriana dan abang Johan serentak menjeling kitorang dan memandang ke arah luar secara serentak. Kelakarlah diorang ni, tengah stress pun boleh sweet-sweet eh diorang ni.

Bahagianya rasa. Tak sangka aku dapat cakap dengan senior yang selama ni aku mampu tengok dari jauh jer. Senior yang selama ni menjadi semangat untuk ke sekolah hari-hari.

Memang terkejut masa tengah cakap pasal abang Amirul. Dia boleh muncul dengan abang Johan kat pintu pagar asrama. Lepastu, bawak kitorang keluar..?!

Aku memang jeles dengan Adriana sebab dia boleh cakap dengan senior depan-depan macam tu jer. Kasar pulak tu...

Mula-mula takut sangat kalau abang Amirul tak layan aku. Tiba-tiba dia support pulak apa aku cakap masa aku nak usik Adriana tadi.

Aku tersenyum sepanjang masa dalam kereta.

Akhiirnya kitorang sampai kat NU Sentral, abang Johan memakirkan kereta berdekatan dengan pintu masuk. Harini, tak ramai orang sebab hari ni hari kerja. 

Kitorang keluar dari kereta secara serentak. Abang Amirul memandang muka aku. Kemudian  dia tersenyum lebar. Aku dah blushing terpandang senyumannya yang dah memanah hati aku dan merenung ke arah lantai. Tak nak nampak obvious, aku terus bergerak ke arah Adriana.

Abang Johan dan Adriana nampak dingin sangat. Diorang berdua saling menjeling, lepas tu mengeluh sendiri. Abang Johan tengah periksa dompetnya sebelum menutup pintu kereta. Aku memaut lengan Adriana. 

"Awak... Janganlah stress macam ni. Kita tak naklah rosakkan mood jalan-jalan kita harini...", aku memandang muka Adriana yang berkerut dari tadi. Apa yang difikarkan olehnya aku tak tahu.

"Yelah Sara, tak sangka pulak agenda awak 15 of March nanti terawal  jadi harini...", Adriana membuat senyuman smirknya. Err.. nampaklah senyuman tu tak berapa nak rela.

"Sara kan nama awak? Okay ke tak ni? Nampak macam tak sihat jer...?", abang Amirul menghampiri kitorang. Janganlah.... Nanti lagi merah muka aku.

"Ah... Errr...Saya okay jerlah...", aku cuba melakar senyuman. Nampak kelat. Terdengar juga Adriana tertawa kecil melihat reflex aku.

Abang Johan dah melangkah ke hadapan dulu, diikuti oleh Adriana dan aku yang terpaut dengan lengannya macam kena seret pulak. Kemudian, abang Amirul ikut dari belakang.

Kitorang masuk ke dalam NU, memang besar betul tempat ni, bagi sape yang tak biasa mungkin anda boleh sesat. Pesanan khidmat masyarakat ini dibawa oleh Siti Sara binti Irwan. Hahahahahhahah, apalah yang aku merepek ni. Lek ah, Nasib baik aku dah biasa pergi sini dengan mama. Jadi, takdelah jakun sangat.

"Korang nak gi mana sekarang ni?", abang Johan pusing menghadap kitorang.

"Ntah", Adriana membuang pandangan ke arah luar. Tak nak pandang muka jejaka yang dia sayang sangat tu ke?

"Errr, aku ingat nak pergi MPH, cari buku yang aku cakap haritu..", abang Amirul melangkah ke arah abang Johan dengan kedua belah tangannya dalam poket seluar. Uuuuuuu.... Nampak smart sangat...!

"... And, aku nak gi...", abang Amirul bisik something di telinga abang Johan.

" Sukati kau lah, jangan ganggu otak aku sudah. Bagi aku masa untuk tenangkan otak aku ni ya Mirul. Aku dah tolong kau, pandai-pandailah ya kau layan.", kata abang Johan kepada abang Amirul panjang lebar. Nampak juga anak mata Abang Johan ke arah kitorang,tanda merujuk ke arah kitorang.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now