Back to Rin POV
"Adriana!"
Aku rebah di hadapan pintu. Nak pengsan tapi tak... Masih lagi sedar cuma badan aku dah tak mampu nak bangun.
Aku dah tak mampu nak tahan. Otak aku dah penat nak berdebat dengan hati. Effectnya dia akan buat aku bertambah serabut dan pening nak handle kerenah hati yang tak reti nak chill sekejap. Effectnya paling teruk satu badan aku akan merana.
Sekarang ni aku dapat rasa semuanya dikawal oleh hati aku sendiri. Otak aku bertambah pening, mencengkam kepala aku.
Mata aku terpejam, tak mampu nak bukak..
"Adriana... Adriana.... ", terdengar suara Sara menggoncang badan aku perlahan cuba mendengar aku respons.
" Tolonglah Adriana...", Sara masih lagi tak putus asa memanggil nama aku.
"Sara tepi... ", suara... Sape tu...? Samar-samar jer aku dengar...
" Sara... Dengar cakap abang Amirul ni... Biar abang Johan tolong dia.... ", oh.... Suara abang Amirul... Ke...?
" Rin, tahan kejap eh Rin", terdengar suara Joe di belakang badan aku.
"Maaf Rin, aku terpaksa.. "
Terpaksa? Terpaksa apa?
Tiba-tiba aku rasa ada orang angkat aku.
"Kau nak bawak gi mana Johan?", abang Amirul memanggil Joe.
"Pergi bilik rawatan, dah parah dia ni.. ", terdengar suara Joe bergendang di telinga aku. Joe? Angkat aku ke?
Akhirnya, aku tak dengar sebarang suara.
----------------------------------------------------------------------
" Uh... ", aku bangun dari pengsan.
Dahi aku berkerut memandang sekeliling. Korang rasa aku kat mana?
Bilik rawatan sekolah? Tak.
Bilik rawatan asrama? Tak jugak.
Hospital? Lagi lah bukan.
Habistu? Bilik ICU? Aku pengsan jer kot, bukanlah teruk mana.
Dah tu? Korang tahu tak kat mana?
"Bangun dah ke? ", suara Joe di sebelah menyapa telinga aku.
'Huh?! '
' Warrgghhh! ', aku jerit dalam hati jer.
" Pahal kau bingung semacam, lek ah.. ", Joe mengerling ke arah aku. Sibuk melayan handphone dia, tak tahulah dia busy scroll whatsapp jer ke apa. Sebab dia mana ada mana-mana account media sosial. Even ig pun dia takde!
Jap! Aku loading jap.
Aku kat dalam...
" Kau dalam kereta aku lah, jangan nak jakun sangat boleh tak...? ", Joe menyambung kenyataan otak aku.
Yep! Aku dalam kereta...
Wait?!
What?!
Aku dalam kereta Joe?!!
Warrgghhhh! Camne aku boleh end up dalam ni?!!!!
Aku sepatutnya ada kat asrama sekarang ni!!!
Habislah, camne nanti kak Aqilah buat roll call nanti?! Mahu naya aku kalau tahu aku keluar takde kebenaran warden, aka Fly...
I believe I can fly~
Haha...hambar.Fly tu istilah untuk budak asrama yang lompat pagar.
Okay, tak lawak. And, its true man...
YOU ARE READING
Senior Skema 👓
Teen FictionAdriana yang meluahkan segala cerita tentang pertemuannya dengan senior pujaan hati yang tak berapa hot seperti pelajar lain tetapi amat dikenali oleh seluruh warga sekolah kerana sikapnya dan akademik nya. Zupp! Terlebih cemerlang. Pelbagai perkara...