(66) Why...!

745 40 3
                                    

Rin pov

Kitorang menuju ke kereta. Tak nak lah balik lewat sangat. Esok aku nak process gambar diorang ni lagi.

Joe macam biasa. Diam tidak bercakap dengan aku.

Kitorang masuk ke dalam kereta. Aku meletakkan beg camera di seat belakang. Tangan kiri aku sedaya upaya cuba disorokkan agar Joe tak nampak. Tapi okaylah sebab luka tadi dah kering.

"Esok kau nak gi mana-mana tak?", soal Joe sambil memakai tali pinggang keledar.

"Pergi kedai gambar, printing kat luar lagi lawa...", balas aku perlahan.

"Jangan tido lewat, aku tahu kau suka sangat berjaga en..."

"Dah tu! Bila aku nak edit gambar tadi?", ops! Aku tertinggikan suara.

"Hah, melawan! Dah, takde-takde! Balik ni aku tak nak nampak bilik kau tu lampu menyala tengah malam buta!", balas Joe dengan nada tegas. Ergh.

"Tapi.."

"Rin!"

Meremang bulu roma aku. Takut...

Akhirnya aku mengunci mulut aku. Aku membuang pandangan keluar tingkap. Aku tenggelam dalam kegelapan malam.

Akhirnya aku tertidur.

-----------------------------------------

Joe pov

Aku memarkir kereta. Tarik handbrake. Tali pinggang dibuka.

Aku menoleh ke arah isteri aku yang tengah tido kat sebelah. Hmmm... kesian pulak aku tengok keadaan Rin ni. Kepenatan, lepas tu kena marah pulak dengan aku.

Aku mendengus perlahan.

Aku mencapai kedua belah tangannya dan dielus lembut. Mata aku pula pada wajahnya yang sugul kepenatan. Rasa bersalah menyelubungi diri aku. Aduh!

'Eh?Asal basah?', terasa lembab pada tangan kiri Rin. Tadi macam okay jer. Aku mengangkat nya perlahan.

Aku mendengus perlahan melihat keadaan tangan Rin. Dia ni memang degil. Dah cakap jangan cederakan diri. Nak jugak tumbuk dinding. Ni tumbuk apa pulak ni?

Tak boleh nak rawat kat sini, susah. Akhirnya, aku keluar dari kereta. Aku buka pintu sebelah penumpang. Aku mencempung tubuh Rin dan dibawa naik ke atas.

-----------------------------------------

Rin pov

"Sakitlah! Dah lah!"

Aku membuka mata aku. Oh! Mimpi rupanya. Aku ingatkan betul-betul tadi.

Aku mimpi ngeri sungguh, Joe pijak tangan aku yang berdarah tadi dengan sengaja. Huhu... nasib mimpi.

Aku termenung. Tangan kanan aku memisat mata aku. Jap. Aku kat mana?

'Ouh, aku kat bilik aku ke?', terasa lega bila aku kat dalam bilik sendiri. Eh? Macam mana aku boleh ada kat sini?

Joe...angkat aku lagi ke...?

Aku termenung lagi di tempat aku. Teringat apa yang aku buat kat kampung Hidayah tadi membuatkan aku menilik tangan kiri aku. 

Eh? Dah...berbalut... Joe balut ke?

Terasa sebak. Perasaan yang aku tak mampu nak describe. Nak nangis... Aku nak nangis sepuasnya... 

'Kenapa abang buat macam ni dekat Rin!!!!' jerit hati aku. Aku tak boleh nak tahan dah. Dia dingin dengan aku, marah aku tak bertempat, layan aku macam apa, tapi tanpa pengetahuan aku, dia still care dengan aku... Aku...

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now