(17) Argh!

1K 47 2
                                    

"ADRIANA!!!!"

Whut?.. WHAT?!....

Segerombolan manusia mendapatkan aku.. Dengan berlari...?

Aku yang tengah mendaki tangga asrama segera naik ke atas....

'wargh...! Gila betullah diorang ni..! '

"Adriana... Adriana... Adriana! Janganlah lari... "

' Haih, macam mission impossible pulak dah... ', aku mendaki tangga dengan laju sampai ke tingkat atas sekali. Segera aku berlari ke arah dorm.

Aku rebahkan diri di atas katil. Spek aku dibuka, berminyak muka aku ni.

Manusia-manusia yang mengejar tadi pun masuk dalam dorm aku. Derapan tapak kaki diorang bergema satu dorm.

"Adriana! ", semua kerumun kat katil aku. Ughh! Rimas lah!

Aku bangun dari baring.

" Ish! Kecohlah korang! ", aku menampar orang terdekat. Azura.

" Aku pulak yang kena, sakitlah gile! ", Azura meraba lengannya.

" Pahal ni?! Esok cuti ke? ", aku acah innocent. Padahal dah tahu dah diorng nak cerita hangat aku.

" Apakah perasaan anda wahai cik Adriana? ", Bella dah mula mood wartawan dia. Fikir aku ni artis ke? Bagus jugak kalau aku ni artis. Famous satu Malaysia. Tapi citer dia skang aku takde cita-cita nak jadi pelakon kay.

" Amende ni? Aku tak fahamlah! "

" Amende ni? Aku tak fahamlah! "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Tak payah nak acah tak faham. Kitorang tahulah kau keluar dengan Johan tadi... ", Athirah di belakang melawan.

" Ouh.... Tak gi mana-mana pun, aku pengsan en tadi. Dah syuh syuh.... ", aku menghalau sume member aku. Aku tengah serabut.

" Baiklah cik Adriana, selepas anda sedar dari pengsan. Apa perasaan anda apabila sedar depan buah hati sendiri? ", Bella menyambung sesi interview dia. Weyh! Yang dapat straight A tu Joe, bukan aku! Kalau nak interview, gi interview dia. Jap, apa kena-mengena?

Aku blushing, tapi muka aku control. Serious.

" Terkejut.. "

" Pastu... ", diorang dah sengih-sengih.

" Aku kecewa", tu jer jawapan aku.

"Kecewa sebab apa? ", berkerut muka diorang dengar jawapan aku.

" Sebab yang tolong aku senior, bukan member sendiri.. ", aku pejamkan mata aku. Penatnya, kalau boleh nak tido jer. Tapi tak solat Isyak lagi ni.

" Sorry lah, takde kat tempat kejadian... ", Athirah membalas.

Aku diam. Malas nak melawan.

" Ni, ole-ole untuk kitorang ke, terima kasih adriana, sayang awak! ", Aisyah mengangkat beg kertas aku.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now