(30) Hm

968 40 2
                                    

Rin pov

"How dare.."

"Kau yang nak sangat!", aku duduk atas meja. Dah keluar dah taring aku depan minah ni.

"Kalau tak aku yang lempang, memang sah-sah dengan dia pun kau kena!"

"...but...kitorang dah 3 tahun bersama..", Farah mengalirkan air mata.

"...3 years? Heh! I see.. 3 years still tak boleh menangkan hati dia...", aku mengurut dagu.

"... Or should I say... 10 years? Since our deal? ", aku memeluk tubuh. Smirk. Ntah mengapa, aku rasa kemenangan dalam tangan. Padahal, banyak lagi halangan untuk aku dan Joe bersama.

"... Huh.. Whut..? ", berkerut muka Farah.

"...you...you lah.. Ad.."

"Adriana Safiah.. Yep, I'm the budak Briged yang you cari pasal dulu. Yang buat deal kat tengah-tengah public tu... You fikir I takkan lupa ker...", aku menyilang kaki di atas kaki satu lagi. Dah macam gangster dah aku ni.

"...no way.. You anak Dato' Sufian kan? ", Farah menekup mulutnya.

Smirk.

"...err...", Farah semakin tidak keruan. Apa kaitan dia dengan ayah aku?

"..tak..tak... You bukan Adriana yang Johan... "

" Yes I'm.. ", smirk memandang Farah yang terketar-ketar mengetahui realiti.

"...how did you..? "

"My struggle leads me here...", aku mengangkat bahu.

".. No.. No...", setapak demi setapak dia mengundur dan akhirnya lari keluar dari office aku.

Apahal dia takut sangat dengan aku ni? Aku rasa aku tak buat benda kejam pun. Cakap jujur jer...

Aku makin curious dengan Farah ni. Kenapa dia takut bila dapat tahu pasal ayah aku?

'fuh...', aku melepaskan keluhan berat. Baik aku pergi jumpa Aleya. Baru teringat dia mintak tolong aku tadi.

Back to work!

-----------------------------------------------------------------
"Thanks Adriana! Kau pandailah dalam bab photography ni!", Aleya menumbuk bahu aku.

Smirk. Happy dapat tolong orang.

"Nanti bolehlah kau jadi photographer masa wedding aku. Heheheh...", cadang Aleya sambil menilik gambar yang aku ambil tadi.

"Bayar lah... Fikir free ke?!", aku menampar bahu Aleya pula.

"Ha yelah yelah, tapi bagi discount."

"Sukati dia jer..."

Aleya masih lagi focus pada camera nya.

"Adriana..."

"Yes Aleya?"

"Dah lambat ni, kau tak balik ke?", tanya Aleya sambil mengerling jam yang terletak atas mejanya.

"Oh.. Kejap lagi. Ada lagi benda yang belum settle..", balas aku.

Sebenarnya, aku ingat nak pergi jumpa Joe before balik ni. Yelah, belum settle lagi masalah kitorang.

"Hey Adriana..", sapa Harith dari seberang meja.

"Hey Harith, ada apa-apa aku boleh tolong..? Hidayah okay dah?", teringat peristiwa tengah hari tadi.

"Adriana!", Ntah dari mana Hidayah muncul dari belakang Harith. Dia meluru ke arah aku dan terus peluk aku seerat-eratnya.

"Thank you so much for saving me!"

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now