Rin pov
"umm, Hidayah. Dia letak gula ke dalam Americano dia?", aku menjenguk di muka pintu pejabat Hidayah.
"Ah? Oh.. Selalunya dia letak sendiri. The reason he had a jar of sugar at his office. Why you asking Adriana?", Hidayah memandang muka aku.
"Umm.. Nothing, I just happened to put some sugar into his coffee. Takut dia marah jer...", aku melepaskan nafas lega.
"Ohh.. That's fine. He wouldn't be mad. Dia baik tau. Takdelah jenis yang marah-marah muka dingin semacam. Just, mulut orang kan. Mesti beranggapan yang CEO jer that type of people.", hurai Hidayah panjang lebar. Senang hati betul aku tengok gaya dia.
"Oh, okay...", aku balik ke pejabat aku.
'hmm?' ada dua buah fail terletak di atas meja aku and a sticky note.
Thank you for the Americano, you know my fav! Here some works that you need to assign and please put it on my table before you leave. Tq.
P/s: I hope you'll be my secretary forever.Forever? Gila ke apa dia ni. Kenal pun tidak. Entah kenapa aku rasa sepanjang aku kerja ni kitorang akan communicate guna sticky note jer. Nampaknya terpaksalah aku beli bartimbun sticky note. Eheheh...
Aku mulakan kerja aku.
----------------------------------------------------------------"Bos, here's your document.."
Eh, dia takde? Aku melangkah ke arah meja dia.
Fail yang aku kena uruskan aku letak atas meja dia dengan cermat.
'hmm?' ada Iced Latte atas meja dia and sticky note cam aku boleh agak.
To my secretary, I bought you an Iced Latte for your treat. Perhaps its your fav, no?
Aku hanya terkebil-kebil memandang Iced Latte yang terletak di atas meja. Macam tahu-tahu jer aku suka kopi apa.
Aku mencapai Iced Latte dan tinggalkan office yang kosong tu.
-----------------------------------------------------------------"Assalamualaikum", aku melangkah masuk ke dalam rumah dengan kaki kanan.
"Waalaikumsalam, eh Ad dah balik. Camne hari pertama?", Anisa keluar dari dapur dan menuju ke arah aku.
Kitorang duduk di sofa ruang tamu.
"Fine..", aku senyum.
"Camne teman sekerja? Ada yang hensem tak?", Anisa tanya dengan teruja.
Aku menampar baru Anisa.
"Gatal!"
Anisa meraba bahu nya yang sakit bisa tamparan aku.
"Dapatlah member baru, nama dia Hidayah. Ceria orangnya. And btw, Harith pun kerja kat situ." sambung cerita aku.
"Harith? Ouh, ketua kelas kau dulu tu. Dia still pendiam sampai sekarang ke?", tanya Anisa.
"Not, he's changed. Speaking memanjang and percakapan dia pun lancar." aku ketawa kecil.
"Ouh, patutlah kau speaking semacam jer tadi. Ni mesti budaya kat sana guna bahasa Inggeris kan?", ujar Anisa.
"It seems so...", aku mengangkat bahu. Baru sedar, aku asyik nak speaking jer. Sampai terbawa-bawa ke rumah.
"Eh, bila kau nak belanja aku ni?", aku memandang Anisa yang berkerut dari tadi.
"Nantilah, tunggu aku gaji. Aku belanja kau piza, hahahah..."
"Oklah, aku nak naik mandi ngan solat. Tolong masak eh harini Anisa", aku bangun dari duduk dan menaiki tangga ke bilik.
YOU ARE READING
Senior Skema 👓
Teen FictionAdriana yang meluahkan segala cerita tentang pertemuannya dengan senior pujaan hati yang tak berapa hot seperti pelajar lain tetapi amat dikenali oleh seluruh warga sekolah kerana sikapnya dan akademik nya. Zupp! Terlebih cemerlang. Pelbagai perkara...