(42) First Thing

1K 41 2
                                    

Joe pov

"Bangun weyh bangun!"

"Ah.. Kejaplah Hidayah... Kau ni.. Mentang-mentanglah aku kena masak, kau kejut aku awal gila..!"

Pap! Bantal melayang ke muka aku. Teruk betul dia ngigau ni, tak sedar ke dia bukan kat rumah sana?

"Woi woi, kau ni nak kena siram air baru nak bangun ke?"

Rin bangun. Matanya yang kuyu tu memandang kosong ke arah aku.

"Weyh Hidayah.. Kau panggil bos kau masuk bilik aku ke?", Rin menggaru kepalanya.

Geramnya, aku ingat dah sedar. Rupanya separuh sedar lagi.

Aku picit pipinya.

"Bangunlah... Kau ni...", takde idea nak buat ayat apa. Lantaklah.

"Weyh, kau baliklah, sekarang cuti en?", Rin menghalau aku keluar dan tumbang balik atas katil.

"Ya Allah, ni mesti malam tadi tido lambat.."

Aku terjaga pukul 3 pagi tadi, tengok bilik dia masih menyala lampu. Ntah apa yang dibuatnya aku tak tahu.

Tak boleh jadi ni. Aku mencempung tubuh Rin dan diangkat.

"Bangunlah Rin, tak sedar diri betul kau ni, buat apa malam tadi hah?! "

" Weyh Joe, gambar kat sini lawa, apa kata kau posing kat situ.. "

Okay, memang dah parah perempuan ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Okay, memang dah parah perempuan ni.

Aku pergi dapur dan terus ke arah singki.

Pili air dibuka. Aku amik sedikit air dengan tangan. Lepas tu percik kat muka si Rin ni.

"Sejuklah!"

Buntang mata Rin apabila air sejuk mengenai mukanya.

"Joe?"

Dia tenung aku satu saat. Dua saat. Tak, tiga saat.

"Warrgghh! Turunkan aku tak guna!", Rin menolak tubuh aku. Meronta-ronta mintak dilepaskan.

"Diam! ", aku mencium sekilas pipi nya.

Rin meraba pipinya. Mukanya berona merah. Hahahahah...

" Kau! Turunkan aku! Kalau tak aku tak nak masak! ", Rin memeluk tubuh.

Ganas betul minah ni. Hmm.. Waktu tido lain, dengan member lain, dengan aku pun lain. Ego menggunung sungguh dengan aku.

Aku menurunkan Rin. Dia membetulkan bajunya yang ronyok.

"Cepat siap. Kau tu PA aku, tolong ingat..", aku mengusap kepalanya dan berlalu ke bilik kerja.

Baju kameja dan seluar slack yang baru gosok aku capai dan kembali ke bilik.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now