(35) Farah

969 43 2
                                    

"Jangan tegang sangat muka kau tu...", Hidayah mencucuk pipi aku.

Aku tidak membalas. Hanya menghadap buku catatan di hadapan aku.

"Meh aku suap, pagi tadi tak nak sarapan en. Kang sakit perut, sape yang susah.. ", Hidayah menyua sesudu nasi goreng di hadapan muka aku.

" Eeee, aku takde selera lah! Bagi aku air teh tu.. ", aku menolak sudu perlahan. Kang tumpah, aku jugak kena kutip.

"Adriana... Sudah lah tu..", Harith menolak cawan berisi teh ke arah aku.

"Dah seminggu kitorang tengok muka ketat kau ni. Muka pun pucat jer aku tengok... ", sambung Harith sambil menarik buku aku.

" Kau ni dah kenapa?! Bagilah aku siapkan kerja aku! ", aku merentap buku aku supaya dia tak tarik lagi.

" Amboi! Sekarang waktu lunch lah. Kerja tu jangan bawk ke luar boleh tak..? ", perli Harith, nasib suara dia lembut. Kalau tak, memang tempah kaki jawabnya.

Buku diletak atas meja dan dibiarkan terbuka. Aku menghirup air teh perlahan.

"Johan mana?", soal Harith sambil menghirup Milo ais nya.

Uhuk! Tersedak!

"Jangan tanya aku boleh tak? ", aku membuat eyerolls. Penat lah asyik dengar nama dia ni. Apalah nasib jadi PA dia ni!

Hidayah menyondol lengan Harith. Muka Harith penuh tanda tanya.

" Err, salah ke aku tanya. Kau kan PA dia... "

Hah! Aku baru cakap, eeeee....

" Busy layan minah senget tu agaknya.. ", aku menutup buku catatan aku. Geram!

" Minah mana pulak ni? "

"Harith!", Hidayah memberi jelingan maut kepada Harith.

"Okay okay, fine.. Aku salah.. Apa cerita ni? ", Harith mengangkat kedua belah tangannya tanda menyerah.

" Kau tanya sendiri bos kau tu! Kau rapat sangat dengan dia kan? Tanya jerlah dia, senang! ", nak jer hentak meja ni. Tapi nanti semua pandang tak puas hati.

Penat tau dengar gosip kat sini. Tapi, ada aku kisah ke?

" Tapi, bukan kau ke yang paling rapat..? "

Aduh, Harith... Harith... Kenapa kau boleh macam ni dengan aku. Mood tengah swing ni...

" okay, fine... Aku dengan dia rapat.. But, rapat sebagai Boss and PA jer, okay Harith? Hal personal jangan tanya aku... ", aku menyandar kan diri pada kerusi makan sambil memeluk tubuh.

" But, aren't you guys.. "

" Harith, please.. Bagi Adriana tenang sikit.. Tak nampak ke mood dia dah ke laut tu..? ", Hidayah memotong ayat Harith.

Harith diam. Tiada jawapan yang keluar dari mulutnya.

".. Sorry...", tu jer ungkapan yang keluar.

Aku merenung ke luar cafeteria.

Damn! Kacau mood betullah.

"Aku gerak dulu, aku tak kemas meja aku lagi. Serabut..! ", aku terus bangun dan mencapai buku aku.

Tanpa mendengar jawapan diorang berdua. Aku terus melangkah keluar dari cafeteria.

----------------------------------------------------------------------
Joe pov

Rin mengelak dari aku lagi. Fikir tak obvious ke...

Mesti dia nampak aku tengah otw nak pergi cafeteria.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now