(21) New Friend

948 50 4
                                    

Joe pov

... Childish!

"Farah, please... Jangan kacau I tengah buat kerja boleh tak?", aku melempar fail di atas. Banyak lagi benda yang aku belum selesaikan.

Sekarang waktu break. Tapi, aku yang paling atas ni tak break pun.

"Why don't you ask the new secretary yang buatkan. I see her maybe boleh buat kerja dengan baik. Tak perlulah menyusahkan diri you tu", Farah bermain rambutnya yang panjang itu. Cuba menarik perhatian aku agaknya.

Ada nada menghina di situ.

"She can do my work, but not all. Do you understand?", aku bersandar pada kerusi.

Farah mendekati aku, dan cuba membuat baik dengan mengurut bahu aku.

"Don't you dare touch me!", aku bangun dari duduk.

"Joe, please... Kahwin dengan I. You takkan jumpa dah Adriana yang you dambakan dulu.", Farah duduk di atas meja aku dan membelek fail yang ada.

"No! I'll find her. Maybe bukan sekarang, but l'll find her soon."

Sigh!

"Joe, rasanya dah banyak kali you sebut benda yang sama. And the result? You still can't find her".

"Farah! How many times do I have to tell you?! Jangan panggil I Joe!", aku melangkah ke arah pintu. Baik aku keluar sebelum benda yang tak patut aku buat dekat minah ni.

"Where are you going, sayang?", pulak dah. Tak bagi panggil Joe, guna sayang terus. Sumpah aku geli.

"Cafeteria, I lapar!"

----------------------------------------------------------------
Back to Rin pov

"Kau nak makan apa?", soal Harith.

Aku memerhati sekeliling. Mewah betul cafeteria ni, kalah hotel.

"Takpelah, just give me a cup of tea", aku tersenyum kelat.

Harith mengangguk dan pergi membuat pesanan.

Macam biasa, ada jer mata-mata yang memandang aku.

"Hey, who are you? Are you new here?", seorang perempuan bertudung hijau duduk di hadapan aku bersama dulang berisi laksa dan air oren. Terkejut aku dibuatnya.

Senyumannya yang manis membuatkan aku tak jadi nak dingin cam selalu.

"Ummm.. Yeah.. I'm Adriana, the new secretary", aku cuba jadi peramah.

"Ouh, you yang gantikan Kak Mira tu..", balas insan yang duduk depan aku.

Aku hanya mengangguk. Ntah ya ke tidak.

"My name is Hidayah, and you?"

Oh, Hidayah, padan dengan gaya dia yang happy go lucky ni. Agak berisi tapi amat menarik perwatakan dia.

"Adriana, you can call me Ad if you want", aku memperkenalkan diri aku.

"Btw, where is your office? Maybe I boleh jenguk-jenguk, ehehe..", okay, finally you guys see the another side of Rin. Trying to be friendly.

"Ouh, just right next to your office. Dulu I kamceng dengan kak Mira. Maybe we can be a good friend huh? How old are you?", Hidayah makan laksa yang dibelinya dengan penuh berselera. Umm.. Okay, aku on diet.

"25"

Belum sempat aku menjawab Harith telah mencelah. Dia duduk di sebelah Hidayah.

"Eh, Harith! Do you know about the new secretary?", dengan teruja, Hidayah memandang Harith. Harith tersenyum malu.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now