Joe pov
Aku melihat Rin keluar dari pejabat dengan hati yang sayu. Aku tahu apa yang dirasakan oleh Rin sekarang.
Farah yang ralit sangat dengan kukunya yang berwarna tak habis-habis menganggu hidup aku.
"haih... Farah... Can't you understand that we are on important discussion?!", aku menghentak meja aku.
"Then... Our discussion is not that important? You ni tak habis-habis dengan projek you tu.."
Aku mengetap bibir.
"Fine! What is it all about?", aku terus duduk dan bersandar pada kerusi.
"Perlu ke I ulang lagi? Kenapa awal sangat sayang? I tak ready lagi lah nak kahwin.."
Aku rasa aku kena korek telinga ni. Tapi, dah 3 kali minah sengkek ni kata. Takkan aku salah dengar kot.
"I don't know what's going on.. But...", aku mengurut kepala aku. Pening!
Aku tak rasa mak nak masuk minang dengan perempuan macam ni. Mak jugak selalu bebel jangan nak menggatal bagai. Lagi-lagi dengan species macam Farah ni.
"Johan... Just terima jerlah permintaan mak you even you tak nak... Tak baik tau kalau melawan cakap mak..", sambung Farah lagi.
Aku menggeleng perlahan. Teringatkan Rin yang nampak terluka tadi...
"I...need to see my secretary..", aku bangkit dari kerusi mengatur langkah ke arah pintu.
"Sayang...", Farah sempat menarik lengan baju aku.
Gulp!
"Why sayang? Just now you talk to her... Can you give her a break and talk to me?", Farah menarik aku dengan perlahan. Rapat kepadanya.
Aku merentap tangan aku kasar.
"You pun nampak penat.. Apa kata you rehat dulu..", ujar Farah lagi. Dia tak habis cuba menggoda aku. But...
"...kalau tak nak. How about we have some fun?"
"No! I nak keluar kejap...!", Terus aku berjalan ke arah pintu.
"Johan... Jo.."
Slam!
Aku kena jumpa Rin!
-----------------------------------------------------------------
Rin pov
Aku mengetap bibir, sambil merenung ke luar yang tingkapnya dari atas sampai kaki. Aku menyandarkan diri pada kerusi.
Slam!
Aku menoleh, sapelah yang kurang ajar sangat ni sampai nak menghempas pintu pejabat aku.
"Ada apa yang boleh saya bantu, cik Farah..?", aku perlu berlagak normal. Aku tak rasa dia masih ingat aku. Yelah, Joe sentiasa dekat dengan dia. Mestilah dia rasa yakin yang Joe tu milik dia.
"You, secretary murahan macam you ni tak patut berdua-duaan dengan bos dalam bilik tahu tak.", Farah menghentak meja aku.
"He told me to do, so...", aku mengangkat bahu.
"I pelik lah sekarang ni.."
"Apa yang pelik nya? Joe memang camtu kan? Apa yang nak peliknya dengan perangai dia tu...?", eyerolls from me. Nada geram.
"Joe..?"
Ops! Damn! Aku geram sangat sampai terpacul nama panggilan dia.
"Ehem... Only I jer boleh panggil dia dengan nama tu.. Kenapa kau suka-suka jer nak gelar dia dengan nama tu?!", buntang mata Farah.
YOU ARE READING
Senior Skema 👓
Dla nastolatkówAdriana yang meluahkan segala cerita tentang pertemuannya dengan senior pujaan hati yang tak berapa hot seperti pelajar lain tetapi amat dikenali oleh seluruh warga sekolah kerana sikapnya dan akademik nya. Zupp! Terlebih cemerlang. Pelbagai perkara...