(61) Chill!

715 34 0
                                    

"Yes... She's my wife.."

---------------------------------------

Joe pov

"Rin?!", aku mencari Rin di tingkat atas. Aduh! Aku tak tahu nak salahkan sape, diri aku ke, orang kat tingkat bawah ke atau diri dia.

"Rin..!", aku menjerit memanggil dia. Pintu office aku dibuka. Takde jugak.

Jap! Aku rasa aku tahu...

Kaki aku melangkah laju ke arah office Rin. Tombol pintu cuba dipulas. Damn! Kunci!

"Sayang... bukak pintu ni...", aku mengetuk perlahan pintu bilik Rin.

Tiada jawapan. 

Hmm.. Rin kalau dah kunci pintu. Jangan dikacau atau ketuk. Memang mintak kaki gamaknya.

Tak, aku takyah ketuk pun aku tahu kejap lagi kasut Rin saiz 5 tu hinggap kat muka aku. Memang dah tempah awal dah... Semua salah aku...

--------------------------------------

Rin pov

Aku menahan sabar dalam office. Dia dah langgar perjanjian yang dia buat dengan aku

Lepas kitorang nikah, dia dengan aku buat perjanjian rahsiakan status kitorang sampai majlis kahwin berlangsung. Lagipun, ni memang permintaan aku and dia dah janji nak tunaikan.

Dia ingat main-main ke? Aku amik serius gila-gila tahu tak!

Sekarang ni, aku tak tahu nak buat apa. Dia broke trust aku!

Terasa pipi aku basah. Eh? Air mata aku mengalir ke? Tak.. Aku tengah marah ni! Mana boleh nangis!

Aku bangun dari kerusi menuju ke arah cermin panjang yang terdapat dalam office aku.

Argh! Aku menumbuk dinding konkrit. Sakit tak sakit asalkan aku lepaskan geram aku. Biarlah berdarah ke tak asal aku puas.

Aku menumbuk lagi dinding konkrit tadi. Ugh...

"Aku benci diri sendiri..", keluh aku sendirian sambil melihat keadaan tangan aku.

Aku mengesat air mata aku dengan lengan baju. Dah! Baik aku siapkan kerja, daripada bertindak tak matang ni. Kejap lagi dia bising mintak report bagai, aku malas nak tadah telinga. Aku menuju ke meja aku dengan langkah lemah.

Gedebuk!

"Tuan!"

Dah kenapa kat luar tu?

Fail yang aku baru capai tadi aku letak semula. Mengejar pintu. Tombol dipulas perlahan.

"Tak.. aku pening sikit jer, tak payah nak risau lah.."

Terlihat Joe tersandar di tepi dinding, menahan kesakitan kepalanya. Harith pula macam biasa jadi prihatin. Hidayah pula baru tiba di tempat kejadian.

Rasa bersalah pulak aku tengok, sepatutnya aku lah yang kena take care pasal dia.

----------------------------------------

Joe pov

"Nah, jangan paksa diri, berapa kali dah saya cakap..."

Uhmm.? Rin?

Ah! Sejuk! Terasa ada something melekat kat kepala aku.

Aku membuka sebelah mata aku perlahan.

"Dah, sini..." Rin memeluk lengan aku dan membawa aku ke dalam office aku.

"Baring sini, tido, rehat. Jangan nak mengada buat kerja...", Rin bersuara dengan suara mendatar. Takde perasaan. Dia melepaskan pelukan di tepi sofa.

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now