(50) Uh-uh

833 37 4
                                    

??? pov

"Cafeteria kat mana eh? Tak guna lah Rith! Kau tak bagitahu pun katne...", Aku menggaru kepala aku.

"Weyh!"

Aku segera menoleh, hmm.. Nasib aku tak kutuk kau lebih-lebih!

"Sorry weyh! Ya Allah! Aku lupa kau!", Harith tercungap-cungap mendapatkan aku. Dia berlari marathon ke apa.

"Camni kan member, tinggalkan aku jer macam tu!", aku memeluk tubuh.

"Tak.. Takdelah.. Tadi aku jumpa boss.."

"Ye ke Harith. Jumpa aku ke jumpa buah hati?"

Kitorang berdua menoleh. Seorang lelaki tinggi lampai, kurus, segak dengan suit hitam dan tali leher berwarna biru. Bercermin mata petak lebar persis budak nerd. Dia ke boss aku kat sini?

"Errr.. sorry tuan. Nilah pekerja baru tu... Yang saya lupa nak maklumkan tadi..", Harith tersenyum kelat memandang muka boss.

Aku tersenyum melihat muka boss baru itu. Menghulur salam perkenalan.

"Saya -"

"Johan", huluran disambut. Dia ni nampak friendly, tak nampak dia ni jenis yang kaki arah. Tak macam syarikat lain. Banyak sangat prosedur, pastu kena formal. Lapor diri pun nak formal bagai, jumpa boss goyang kaki kat office dengan muka ketatnya. Ughh... Aku pun annoyying nak layan.

"Harith, take my book on my table and give it to Rin. Thank you.."

Rin? Kenapa macam famliar nama tu eh?

Ni Rin lah! Bukan lagi Edrin yang kau kenal dulu!

Ermm..

--------------------------------------------------------------------

Rin pov

"Dia ni, Americano jer! Memang kopi lain takleh masuk tekak dia ke?!", aku merungut. Kaki melangkah perlahan ke bilik Joe.

"Ahh!", aku dilanggar seseorang. Dilanggar? Bukan terlanggar? Memang dilanggar pun sebab orang tu berlari tak pandang depan! Dia ingat ni padang bola ke nak lari sesuka hati!

Nasib tak tumpah air ni. Penat tahu tak nak menapak ulang alik Starbucks kat hujung simpang sana!

"Uhhh.. Sorry sorry!", hamba Allah yang melanggar aku tadi meminta maaf sambil menunduk, tak berani langsung nak pandang muka aku. Jap! Aku tak berdendam pun.. Bukannya naik singa pun!

"Lain kali tu hati-hati sikit..", aku memberi peasanan khidmat masyarakat free-free.

Lelaki itu mengangkat muka.

WHAT THE -! KENAPA DIA ADA KAT SINI?!

"EDRIN?!"

"FAUZAN?!"

"KAU..."

Aku mengetap bibir. Mamat ni boleh muncul balik dalam hidup aku?! Wah, betullah orang cakap.. Dunia ni kecik jer!

"Sajer cakap, please realise that kau takkan dapat aku! Move on please, penat aku nak layan kau tahu tak!", aku hanya menjeling.

"No! Please Edrin.. Takde peluang lagi ke? Penat aku cari kau, tunggu kau..."

"A big NO for that request... And, waktu kerja, cakap pasal kerja. Aku tak minat cerita benda camni time office hour..", terus langkah aku meninggalkan Fauzan.

"Edrin..."

-------------------------------------------------------

Joe pov

Senior Skema 👓Where stories live. Discover now