Benim adım Sude, Sude Kahraman. 20 yaşındayım, okumuyorum. Ailemin tek çocuğuyum. Bu aralar biraz sıkışık olduğumuz için babama maddi açıdan destek olmam gerekiyordu. Her yerden iş aramaya başlamıştım. Bir sürü başvuru formu doldurdum ama hiçbiride geri dönmedi. Derken telefonum titremeye başladı.
"Alo?"
"Merhaba Sude Hanım"
"Merhaba, nasıl yardımcı olabilirim?"
"Aslında siz bana değil, ben size yardımcı olacağım. Bir süredir iş arıyorsunuz doğru mu?"
"Evet doğru"
"Sizin için yakın çevrem ile görüştüm. Bir arkadaşım oğlu için bir bakıcı aradığını söyledi, eğer sizin için bu iş uygunsa görüşmek istiyor"
"Şey, uygun, uygun tabi"
"Ben adresi size mesaj atarım"
"Teşekkür ederim"
Telefonu kapattıktan sonra sevinçle çığlık attım. Koşarak aşağıya inip annemin yanaklarına öpücükler kondurdum.
"Ay Sude ne oluyor Allah aşkına sen iyice manyadın bu aralar ha" dedi annem.
"İş buldum anne iş buldum" dedim.
"E bu zaten olacak bir şeydi niye bu kadar sevindin" dedi, tüm sevincimi yerle bir etmişti.
"Sana da bir şey söylemeye gelmiyor he" deyip göz devirdim.
"Tamam tamam, anlat bakalım ne işi?" dedi.
"Bakıcılık" dedim.
"Heh, tam da sana göre, çocuklarla çok iyi geçinirsin. Ne zaman görüşmeye gideceksin?" dedi, gülümsedim.
"Bana adres attılar, şimdi gideyim en iyisi yarını bekleyemem" dedim.
"Git bakalım" deyip gülümsedi. Çantamı alıp omzuma taktım.
"Hadi hayırlı haberlerle dön kuzum" deyip yanaklarıma öpücükler kondurdu.
"İnşallah annecim" deyip gülümsedim ve evden çıktım. Bir taksiye binip adresi söyledim. Taksi adrese geldiğimizi söylediğinde ücreti ödeyip indim. Karşımda bir saray yavrusu ile karşılaşınca içimden 'oha' demeden edemedim. Ben burada kaybolurum ama. Derin bir nefes alıp verdikten sonra içeriye girdim. Kapıyı tıklatıp beklemeye başladım. Kapı hizmetçi tarafından açılmıştı.
"Ben iş görüşmesi için gelmiştim" deyip gülümsedim.
"Sude Hanım, değil mi?" dedi.
"Ta kendisi" dedim.
"Buyrun Sude Hanım, Şevval Hanım salonda" deyip geri çekildiğinde içeriye girdim. Hizmetçi kapıyı kapatıp beni salona yönlendirdi.
"Şevval Hanım, Sude Hanım geldi" dedi hizmetçi. Şevval Hanım bana bakıp gülümsedi.
"Geç otur tatlım" dediğinde gülümseyip oturdum.
"Nergis, Yiğit Ege'yi getirir misin?" dedi hizmetçiye bakarak. Nergis kafa sallayıp gitti.
"Kendinden bahseder misin Sudecim" dedi Şevval Hanım.
"Ben Sude, 20 yaşındayım. Orta gelirli bir ailenin tek çocuğuyum. Çocuklar ile aram çok iyidir, çocukla çocuk büyükle büyük olurum" dedim.
"Ne kadar güzel, deneme sürecine başlayabiliiz" deyip gülümsedi, bende gülümsedim. O sırada Nergis elinden tuttuğu bir çocuk ile geldi.
"Anne" dedi Yiğit annesine bakarak.