Sude'den
Yüzükleri fırlattıktan sonra odadan çıktım. Aşağıya inip evden çıktım. Evime doğru yürümeye başladım. Çenem titremeye başlarken gözyaşlarımı serbest bıraktım. Burağın sorumsuz davranışları canıma tak etmişti artık. Onu korumaya çalışarak uyarıyordum ama beni dinlemeyip yine kendi bildiğini yapıyordu. O beni umursamıyorsa, bende onu umursamayacağım. En yakın zamanda da boşanacaktım. Her güne acaba bugün biri bize bir şey yapacak mı korkusu ile başlamak istemiyordum artık. Civan'ın sayamadığım kadar adamı vardı, bizden intikam almak isteseler bunu kolayca yapabilirlerdi. Üstelik ben hamileyken Burağın bunları akıl edememesi çok sinirime gidiyordu. Ama artık buna gerek yoktu. Ben kendi evimde, kendi ailem ile huzur içinde yaşayacaktım.
Eve geldiğimde içeriye girip kapıyı tıklattım. Açmamışlardı, uyuyor olmalılardı. Bir daha tıklattım. Kapı açıldığında babamı gördüm."Sude" dedi korkuyla, karşısında ağlayarak çok güçsüz bir şekilde duruyordum.
"Kızım iyi misin?" dediğinde ağlamamı şiddetlendirerek ona sarıldım.
"Değilim baba" dedim, o da bana sarılıp saçlarımı okşamaya başladı.
"Sude" Annemin sesini duydum, ama geri çekilmedim.
"Ağla, ağla birtanem. İçinde kalmasın, rahatla" dedi babam, ondan güç alarak ağlamaya devam ettim. İçimi rahatlattığımda geri çekildim. Babam gözyaşlarımı sildi.
"Ne oldu prensesim?" dedi, kelimeler boğazımda düğümleniyordu.
"Annecim, korkutma beni" dedi annem. Salona geçtik ve oturduk. Derin bir nefes alıp verdim.
"Biz Burak ile boşanıyoruz" dedim.
"Bir şey mi yaptı sana? Canını mı yaktı?" dedi babam, onlara kısaca anlattım her şeyi. Babam sinirlenmişti.
"Ben göstereceğim ona şimdi" deyip kalktı babam.
"Baba, yapma" dedim, nefes verdi.
"Senin canını tehlikeliye attı" dedi annem.
"Baba otur, lütfen" dedim, oturdu. Şu durumda bile onu koruyordum! Aptalsın Sude, aptalsın.
"Sen üzülme annecim, şimdi güzelce uyu, dinlen. Sabah yeniden konuşuruz" dedi annem, kafa salladım. Kolumdan tuttuğunda kalktık. Odama çıkıp girdik. Yatağıma yattım, annemde yanıma oturdu.
"Hiçbir şey düşünme ve sadece uyu tamam mı?" deyip yanağıma öpücük bıraktı. Odadan çıktığında gözlerimi kapattım.
*
Güneş gözlerime sızarken gözlerimi yavaş yavaş açmıştım. Çok yorgun ve bitkin hissediyordum. Günümü burada böyle yatarak geçirebilirdim. Kapı tıklandığında oraya baktım. Annem girmişti içeri. Bana bakıp gülümsedi.
"Günaydın bebeğim" deyip yanıma oturdu.
"Günaydın" dedim, alnıma öpücük bırakıp saçlarımı okşamaya başladı.
"Kahvaltı yapacağız annecim" dedi.
"Ben tüm gün böyle burada yatmak istiyorum" dedim.
"Kahvaltını yap, istersen sonra yeniden yatarsın" dedi, nefes verip kafa salladım. Gülümseyip odadan çıktı. Kalkıp banyoya girdim. İşlerimi halledip çıktım ve üzerimi giydim.