Kırıldıkça daha güçlü insanları sardunyalara benzetiyorum. Kemal Hamamcıoğlu'nun dediği gibi "Sardunyalar kırıldıkları yerlerinden yine yeşil. Kırıldıkları yerleri inadına yeşil."
×××
"İddianame nedir?""Sanık Ahmet Tuğran, yedi eylül pazartesi günü, arkadaşı Alper Ok'un düğününde alkol tüketmiştir. Sanık Ahmet Tuğran, aldığı fazla alkole rağmen direksiyon başına geçmiş ve Yağmur Özel'in ölümüne sebep olmuştur. Sanığın avukatı, Yahya Özkan, Yağmur Özel'in avukatı ise Akça Aslaner'dir. Duruşma açılmıştır."
Hakim, önünde ki kağıtlara baktı. Kısa bir sessizlikten sonra sol tarafına döndü.
"Yahya Özkan, sanık Ahmet Tuğran için ne söyleyeceksin?"
"Evet hakim bey, müvekkilim alkollüydü. Fakat Yağmur Hanım, bir yaya olarak gerekeni yapmamış ve yola atlamıştır. Müvekkilim Ahmet Tuğran, alkolsüz olsaydı bile bu kaza yaşanacaktı. Beraat talep ediyoruz."
Hakim yavaşça sağ tarafa döndü ve sessizce karşı tarafı dinleyen Akça'ya baktı.
"İddialar karşısında savunmanız nedir sayın Akça?"
Akça boğazını temizleyip ayağa kalktı.
"Sanık Ahmet Tuğran'ın vücudunda bulunan alkol miktarı, olması gerekenin iki katıdır sayın hakim. Üstelik müvekkilim Yağmur Özkan, yaya kurallarına uymuş ve bahsedildiği gibi yola atlamamıştır." Bakışlarını karşısında ki avukata çevirdi.
"Yahya Bey'in tekrar trafik kurallasını öğrenmesini talep ediyorum. Zira kırmızı yandığında karşıdan karşıya geçilmesi gerektiğini ilkokulda öğretiyorlar."
Tekrar hakime döndü kadın.
"Mahkemeye sunduğumuz mobese görüntüleri de mevcuttur. Ahmet Tuğran'ın hapis cezası almasını talep ediyorum. Son karar sizindir."
"Teşekkürler sayın Akça."
⏳
Gözleri yaşlı anne, içten bir şekilde sarıldı kadına. Akça gözlerinin dolmaması için savaş verdi.
"Size ne kadar teşekkür etsem az. Kızımın kanını yerde bırakmadığınız için çok teşekkür ederim."
Akça gülümsedi kadına sarılırken. "Rica ederim Gülnur Hanım. Umarım bir nebze olsun içiniz soğumuştur."
Yaşlı kadın Akça'dan ayrıldı. "Kızımın bir hiç uğruna ölmesini asla sindiremeyeceğim. Ama o adamın hapiste olması bizim kazandığımız en büyük zafer."
Akça kadınla biraz daha sohbet ettikten sonra vedalaştı. Siyah topukluların adliyede çıkardığı tok ses ve donuk yüz ile koridordan ayrıldı. Diğer avukatların hatta bazı savcıların bile ona baktığını hissediyordu. Fakat bu güzelliğinden ya da başarısından dolayı değildi.