Düğün günü ikisini de çok fazla yormuştu. Akça kendini yatağa atmış, Bera da misafir odalarından birinde uyumuştu.
Yeni evlendikleri için dört günlük bir izin almışlardı. Akça davalara gitmeyecek ama işlerini yine de evden yürütecekti. Bera ise tam anlamıyla izindeydi.
İlk gözlerini açan Akça olmuştu. Yavaşça etrafı süzerken hareket etmedi. Saati merak ettiğinde arkasını döndü ve telefonuna baktı.
11:32
Ağrıyan belini esnetti ve doğrulup çıktı. Aynadaki yansımasını görünce gülemeden edemedi. İzel'in hayalindeki gibi bembeyaz saten geceleğin içinde değil, düz siyah şortlu bir geceliğin içindeydi ve pek de bir falsosu yoktu.
Ebeveyn banyosunda yüzünü yıkadı. Daha sonra yüzünü kurulayıp çıktı odadan. Merdivenleri yavaş yavaş indi. Köşedeki kitaplığın boş olduğunu görünce, bi ara kitaplarını getirmesi gerektiğini akıl etti. O sırada Bera da elindeki suyla mutfaktan çıkıyordu.
"Günaydın." Dedi kadın gülümseyerek.
"Günaydın." Dedi Bera da. "Dolapta hiçbir şey yok. Markete gitsek iyi olur."
Akça kafasını salladı. "Tamam. Ben üstümü giyeyim çıkalım. "
Merdivenlere yöneldi. "Çok acıktım ya."
"Sorma, ben de. Teyzem sürekli söyleniyordu seni bi doyuramadım diye."
Akça güldü. "Annem de öyle. Kurtuldular desene."
Akça kıyafetlerini alıp banyoya yöneldi. Pantolon ve kazak geçirdi üstüne. İşi hemen bittiğinde kapıyı açtı. O sırada Bera da kazak arıyordu. Akça adamı görmesiyle afalladı.
"Akça kazaklarımı gördün mü?"
Akça boğazını temizledi.
"Teyzen yerleştirmişti onları."
Pijamalarını yatağa bıraktı ve dolap ile adam arasına girdi. Hızlıca dolabı tararken Bera'nın hemen arkasında olduğundan haberi yoktu. Kadının siyah saçları adamın tenine değiyordu. Bera hemen dibindeki kadının kokusuyla cebelleşirken birkaç adım geriye gitti.
"Hah buldum." Dedi arkalardan bir kazak çıkarırken. Havalar iyice soğumuştu. Elindeki siyah boğazlı kazağı adama uzattı.
"Ben seni arabada bekliyorum." Dedi ve gülümseme yollayıp çıktı odadan. Bera da hızlıca giyindi.
×
"Şundan da alalım." Dedi Bera yoğurdu market arabasına koyarken. Akça da diğer yandan peynir ve süt alıyordu.
"Ay Bera, kakaolu süt de alalım mı?" Dedi ona bakarak. Bera şaşkınlıkla güldü.
"Kakaolu süt mü içiyorsun sen?"