BÖLÜM 2 ~F~

4.4K 1.8K 578
                                    

🌷~~Toplum, kadının özgür gelişimini kabul etmeyecekse, toplum yeniden şekillenmelidir.~~🌷

°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

Açmaya korktuğum bu dosya yabancı ülkelerin kadın cinayetlerine dayanıyordu. Sadece TÜRKİYE de ki kadınlar değil başka ülkedeki kadınlar da önemlidir bizim için. Kadın bir annedir bir evlattır. Okuduğum bu olay göz yaşlarımın akmasına sebep oldu.

Sırada ki kadın Kayleigh Haywood öldürülmesi büyük bir olaydı. 15 yaşındaki bir kız. Beadman, Kayleigh'e sarhoşken tecavüz etti ve ardından onu bir tuğla ile öldüresiye dövdü. Vücudu beş gün sonra Ibstock yakınlarındaki göl kenarı çalılıklarında bulundu. 24 Kasım 2015'te bir soruşturma, Kayleigh Haywood'un kafa ve yüz yaralanmaları sonucu öldüğünü ve vücudunun diş kayıtlarıyla tanımlanması gerektiğini duydu. Otopsi muayenesi de tecavüze uğradığını doğruladı. Beadman, 5 Nisan 2016'da Kayleigh Haywood cinayetini kabul ederken, Harlow tımar ve cinsel faaliyet suçlamalarını kabul etti, ancak sahte hapis cezasını reddetti, bu da bu suçlamayla bir Kraliyet Mahkemesi yargılamasıyla karşı karşıya kalacağı anlamına gelirken, Beadman'ın cezası şu tarihe ertelenecek.

Okuduğum bütün bunlar tarif edilemez bir acı küçük bir çocuktan bunu bekleyecek kadar mı öldürdün içindeki insanı. ALLAH KADINA ŞİDDET UYGULAYAN ERKEKLERİ BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN. Diğerlerini de okumam gerekiyordu. ALLAHIM başka kadınlara bunu yaşatmasın gün geçtikçe dünya daha da kötü hal almaya başladı. İnsanların yaptığı hataları hepimiz beraber ödüyoruz. Kimseye bunu yaşatacak fikir düşünce yaşatmasın. Diğer sayfayı çevirdiğim de tam olay verilememişti. Parça parça başlıklar altındaydı. Derin nefes alarak okumaya başladım.

İyi görünümlü ve aktif bir genç olan Junko, çalışkanlığı ile de herkesin gözüne girmişti. Bir gün, okul arkadaşlarından biri olan Hiroshi Miyano, Junko'ya aşık olduğunu ve onunla sevgili olmak istediğini söyledi ancak reddedildi. Hiroshi, okulun kabadayılarından biriydi ve yakuzanın yeni nesil üyelerinden biri olmaya çalışıyordu. Kimse ona karşı koymaya cesaret edemiyordu ve Junko'nun ona 'Hayır!' demiş olması, Hiroshi'ye göre intikam için yeterli bir sebepti.Junko part-time işinden çıktığı sırada, Hiroshi Miyano ve üç arkadaşı tarafından kaçırıldı. Kaçıranlar, Junko'yu içlerinden birinin ailesine ait bir eve götürdüler ve burası genç kız için adeta bir cehenneme döndü.Junko'nun kaybolduğu polise bildirilmesin diye adamlar zorla genç kıza ailesini arattırmış; onlara bir arkadaşına gittiğini ve bir süre burada kalacağını, gayet iyi durumda olduğunu söylemesini istemişlerdi. Korkudan ne yapacağını bilemeyen Junko, denilenleri harfi harfine yerine getirince polisin onu arama ihtimali de bu vesileyle suya düşmüş oldu, ne yazık ki.Kaçırılmasının ardından, 44 gün boyunca Junko Furuta'ya yapılan işkencelerin ardı arkası kesilmedi. Fiziksel acılar bir yana, genç kız inanılmaz ruhsal acılara da maruz kalmıştı.

21 yaşındaki Salome, Fransa'da kadın cinayetlerine kurban giden 100. kişi olabilir.

2 Eylül'de ise 92 yaşındaki bir kadın 94 yaşındaki kocası tarafından sopayla dövülerek öldürüldü.

Eurostat'ın 2017 verilerine göre, AB ülkeleri arasında en fazla Almanya'da (189) kadınlar eşleri tarafından öldürülürken, bu ülkeyi Fransa (123), Romanya (84), İngiltere (70) ve İtalya (65) takip etti.

Almanya Aile Bakanlığının verilerine göre, 2018 yılında 114 bin 393 kadın fiziki şiddete maruz kalırken, 122 kadın eşi ya da eski eşi tarafından öldürüldü.

Resmi verilere göre, Fransa'da ocak ayından bu yana en az 122 kadın, eşinin veya birlikte yaşadığı kişinin saldırısı sonucu yaşamını yitirdi.

İstatistikler, Fransa'da her üç günde bir eş ya da eski eş tarafından kadın cinayeti işlendiğine işaret ederken aile içi şiddetin her yıl 220 bin Fransız kadını etkilediği kaydedildi.

İspanya Başbakanlık verilerine göre de 2019'da 55 kadın eşi veya sevgilisi tarafından uğradığı şiddet sonucu hayatını kaybetti.

Yıl içinde kadına yönelik şiddet sonucu 43 çocuk yetim kaldı, 800 bin kadın da şiddete maruz kaldığı iddiasıyla polise suç duyurusunda bulundu.

İspanya'da en büyük sosyal sorunlardan biri olarak gösterilen kadına yönelik şiddetten dolayı son 15 yılda binden fazla kadın hayatını kaybetti, 300'e yakın çocuk ise yetim kaldı.

Fransa, 2019 yılında en fazla kadın cinayetinin yaşandığı ülkeler arasında ilk sıralarda yer aldı. Ülkede 2019 yılında Kasım sonu hükümet verilerine göre en az 130 kadın cinayeti işlendi. En son 23 Kasım'da eşi tarafından öldürülüp ormana atılan kadının cinayeti ile sarsılan Fransa'da geçtiğimiz yıllara göre kadın cinayetlerinin arttığı öğrenildi.

Dosyanın kapağını kapatıp masamın yanında duran dolaba koydum. Neden biz kadınlar yaşamamız mı sıkıntı? siz erkekleri de bir kadın doğurdu Allahın verdiği en büyük nimettir anne. Annelerin canına kıyılmasın siz erkekler kadar onların bizlerin herkezlerin hakkı var. Neden kıyıyorsunuz bu cana Allahın verdiği canı neden kıyıp alıyorsunuz o canı ona siz vermediniz. Bir çocuğun yetim büyümesi annesiz büyümesi ne kadar doğru. Kendi kendimin sözlerinde boğuluyorum. Ne bir cevap bula biliyorum ne de bu yapılan karşı neden sorusu. Dolabı kilitledikten sonra masanın üzerinde duran peçeteyle gözlerimi sildim ağladığım için belli olmaması lazımdı. Kapının çalmasıyla gözlerimi oraya çevirdim. Gelen emreydi elinde bir dosya vardı. Hayır olsun inşallah . Bugün bir tane daha kaldıramayacağım galiba.

"ikiz geldim ama ağlamanı bölmedim umarım"

"çok mu belli oluyor"

"baya nedeni ne peki kadınlar mı? artık bakmasan mı ki kendini üzüyorsun böyle"

"hayır emre unutma benim annem de cinayete kurban gitti o adam yüzünden diğer kadınların ölmesine nasıl izin veririm sanıyorsun. Kaç kadın huzursuz uyanıyor hepsi aynı cümleyi kuruyor ACABA BUGÜN MÜ ÖLECEĞİM YADA NE ZAMAN bu nasıl zor biliyor musun?"

"of sinirin fena bozulmuş senin sormadım farzet" hafifçe tebessüm etmişti.

"elinde ki dosya ne kadın ile ilgili dava mı?"

"yok bu sefer o değil"

"ne o zaman uzatmada söyle

"şey sakin ol ilk önce allahım tepkini de ölçemiyorum ki ona göre söylesem ikizinden korkan erkek mi olur" gülmemek için zor duruyorum vallaha.

"babam iyi halinden yararlanıp affını istemiş kefaret verilirse çıkma olasığı yüksek"

bunu söyleyen ablamdı. Ama bu nasıl olur ya .

"ne diyorsun çıksın mı kalsın mı?

ALLAHIN bize yazdığı kaderi yaşamak zorundayız.

peki kadının ölmesi kaderinde mi yazılıdır?

yada erkeğin kadını öldürmesi erkeğin cinayet işlemesi kaderinde mi yazılıdır?

suçlu kim o zaman kadın mı erkek mi?

yorumlara yazın. bunu yazarken hem üzüldüm hem de bir sürü soru ile yazdım. umarım siz de beğenmişsinizdir oy vermeyi unutmayın ve severek okuyun. keyifli okumalar.

Kitabımı başkaları görmesi için etiket atar mısınız?

AFİRA Basıldı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin