"Planlı birşey değildi. İstemeden dahil oldum."
"Şu yüzünün haline bak ! Dudağın patlamış , dayak yemişsin. Kaçırılmış ve tehdit almışsın! "
"Haklısın tamam. Ama yemin ederim plansız bir şekilde -"
"Başlatma planına ! Hala savunmaya çalışıyorsun. Seni uyarmıştım Enda ."
"Çok özür dilerim. Uzak duracağım söz. "
"Elbette öyle olacak , bu gece Londra'ya giden trene bineceksin."
"Ne ? Hayır!" Sesim biraz yükselmişti , Churchill ona bağırmama alışkın değildi , haliyle ses tonum biraz artınca kaşları çatıldı."Çok yazık... Birmingham bir kaç ayda seni değiştirmeye başlamış. "
"Bende değişen bir şey yok. Ama bana bu kadar baskıcı davranmanı anlayamıyorum. "
"Seni son kez uyarıyorum Enda. Shelby'lere bulaşmak yok!" Parmağını tam dibimde salladı.
"Umarım uyarımı dikkate alırsın."
"Onlardan korkuyor musun ?"
"Ben korkmuyorum ama sen korkmalısın. "
"Neden ?"
"Thomas Shelby , başlarda cezbedici görünebilir ama içi dışı farklı insanlar onlar. Tehlikeli ve çevresine zararlı insanlar. Onlara bulaşma Enda , onlara benzersin. Ve korkarım ki hayal kırıklığı yaşarsın."
"Hayal kırıklığı mı?"
"Thomas Shelby'e aşık olmak gibi bir hataya düşersen , zarar görürsün."
Sesli bir şekilde güldüm.
"Daha neler ! Aşk sayfası benim için yıllar önce kapandı. Gayet net hatırlıyor olmalısın , senin yüzünden sevdiğim adamı vurdum ve öldü! Ondan sonra bu defter benim için kapandı!"
O zamanı hatırlamak beni çok üzüyor hem de çok sinirlendiriyordu. Churchill yüzünden birçok şeyimi kaybetmiştim.
Beni eğitmiş bana çok şey katmıştı ama bana verdiği zararlar çok daha fazlaydı.
"Hayır Enda , bunu yapman gerektiği için yaptın. Ben senin iyiliğin için çabaladım her zaman. Hatırlıyorsun değil mi ? Seni kurtardım , eğer yapmasaydım sen de yaşıyor olamazdın. Unutma , bana borçlusun."
"Küçüklüğümde ,benim kahramanım olarak görürdüm seni. Ama büyüdükçe nedense o kadar iyi niyetli olmadığını düşünmeye başladım. Sözlerin , kafamı karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor!"
Churchill, kapıya ilerledi. Piposunu ağzına götürdü ve bana gülümseyerek baktı.
"Söylediklerimi ciddiye almazsan Enda , karışacak bir kafan olmayacak."
Kapıdan çıkıp gitti."Sandra ! Bana neden haber vermedin ?"
"Efendim , habersiz gelmişti. Ben de görünce çok şaşırdım. Size haber vermeme fırsat vermeden , içeriye odanıza çıktı."
"Kusura bakma , çok gerginim. Sana bağırmak istememiştim. "
"Size çay yapmamı ister misiniz ? "
"Papatya olsun lütfen. İşe yarar belki."
"Bir sorun mu var efendim ? Haddim değil biliyorum ama sizi daha önce böyle görmemiştim."
"Bildiğim, inandığım herşey sanki tam tersiymiş gibi geliyor artık. Sanırım hayatımdaki insanları sorgulamam gerekiyor Sandra. Ya ben art niyetli düşünüyorum ya da yıllarca kandırıldım. Bana iyilik yapıyor gibi görünürken , belki de beni kendi amaçlarına hizmet etmem için yetiştirdi. Bilemiyorum , ama birşeyler yanlış. "
Sandra yorum yapmadı , sonuçta başbakandan bahsediyorduk. Kendi aleyhine birşey söylemek istemezdi. Başı ile onayladı ve odadan çıktı.---
"2 saat bekledik Arthur , gelmediler. "
"içerdekileri görmedin ki !"
"İçerde düşmanınız varsa tanırdınız John." Göz devirdim.Adamlar beni tanıdığı için bara girip orada Shelbylerle oturamazdım. Barın dışında bulduğum kuytu bir yerde geleni gideni rahatça görebiliyordum. 2 saate rağmen bara gelmemişlerdi.
"Lanet olsun ! İşin içinden nasıl çıkacağız ?"
"Arthur , kendi yöntemimle halledeceğim."
"Tek başına olmaz Enda ! "
"Tek başıma değil elbette. Siz de yardım edeceksiniz. Şimdi planımı iyi dinleyin ve bir an önce harekete geçelim. "
"Aksiyon kokusu alıyorum. Vay canına ! Bu çok heyecanlı !" Finn'in söylediği şey üzerine güldük.---
"Tanrı aşkına ! Siz doğruluk dürüstlük için yemin etmediniz mi ?"
"Olması için çabaladığımız şey bu , doğruluk. Ve Shelby buna uymuyor."
"Hadi ama ! Adam suçsuz. Ben şahidim , kumpas kurulmuş. "
"Bak Enda , seni yılardır tanırım ama bu iş seni aşıyor. Hem Churchill duyarsa , hoş olmaz."
"Asıl korkun bu değil mi ? Churchill'dan korkuyorsun ve bu yüzden birşey yapmıyorsun."
"Hayır , Thomas Shelby ait olduğu yerde. Birmingham da sebep olduğu şeyleri bilmiyorsun. Ayrıca sen artık bu işlere dahil değilsin. Tamam istediğinde yardım edebilirsin demiştim , zekânı hafife alamam , desteğin oldu bana. Ama bu kadar yeterli."
"Churchill dan uyarı mı aldınız Bay Raymond Ne bu geri adımlar?"
"Yanılıyorsun Enda , bu kadar yeterli. Evine dön."
"Sizden sadece orada bulunmanızı istiyorum. Kendi kulağınız ile duyun ve onları tutuklayın. Burada konu Thomas Shelby'nin yaptığı şeyler değil. Tamam suçlara karışmış olabilir ama cinayet işlemedi ! Sadece işinizi yapın ! Taraf tutuyorsunuz !"
"Dinle Enda , işin olmayan şeylere karışma artık. Biz ilgileniriz."Anlaşılan , sözümü dinlemeyecekti ve Thomas Shelby için birşey yapmak istemiyordu. O zaman , tehdit etmek zorundaydım.
İşte benim karanlık yüzüm ; gerektiğinde insanları tehdit ederdim. Güzellikle olmuyorsa zorla olurdu."Anladım. Siz bu işten bu şehirden sıkılmışsınız ve ailenizi kaybetmekte umrunuzda değil." Anlamayarak yüzüme baktı.
"Daha açık olayım ; geçmişte sebep olduğunuz ölümleri , karıştığınız işleri , isterseniz halka açıklayalım. Onlar karar versin siz mi daha kötüsünüz yoksa Thomas Shelby mi ? Ah tabi aileniz öğrenirse ne yaparlar , onu da öğreniriz . "
"Seni pis-"
"Şştt ! Ben de olumsuz düşündüğünüz ne varsa hem sizin hem Churchill'in eseri. Beni yetiştiren sizsiniz ! Şimdi bunun için beni suçlayamazsınız. "Yanından ayrılıp , tekli koltuğa oturdum.
"Ben bir kahve alabilir miyim ? Siz de oturun lutfen , planı tekrar gözden geçirelim." Zafer gülümsemesi yaparak , onun suratındaki pişmanlık ile karşı koltuğuma oturuşunu izledim.
"Enda... Senin tehlikeli bir yönün olduğunu hep farketmiştim. İlk farkettiğim de zekanın kesinlikle değerlendirilmesi gerektiğini savundum. Yaşın ilerledikçe ne kadar tehlikeli olduğunu da gördüm. Bu zekânı kötüye kullanmandan korktum her zaman. Eğer bu yolu seçersen , en tehlikeli suçlulara bile fark atarsın. Seninle birgün böyle karşılaşmak istemem."
"Merak etmeyin , sizlerden farklıyım. Öğrettiğiniz herşey için minnattarim ama sabrımı sınamayın."
"Ne istiyorsun ?"
"Başta belirttiğim gibi , orada bulunun ve o adamları tutuklayın. Sonra da Thomas'ın serbest kalmasını sağlayın."
"Neden o adama yardım ediyorsun ?"
"Yerinde sen de olsan aynısını yapardım. Suçsuz ve yapmadığı birşey için suçlanıyor. Bu adalete uygun değil. Siz her ne kadar aksini düşünseniz de. Adalet kavramı gerçek ise ve herkes içinse , birileri bunu sağlamalı değil mi ?"Konuşma bitince ayağa kalktım.
"Benden haber bekleyin. Sizi gün içinde arayacağım."
---
21.30
Thomas Shelby ne yapıyordu acaba ? Tutulduğu yeri arasam görüşebilir miydim ki ?
'Denemekten birşey kaybetmem' düşüncesi ile telefona yöneldim. Telefonun diğer ucundaki ses kim olduğumu ve neden görüşmek istediğimi sordu.
Churchill adına aradığımı söyledim. Aksi halde bu saatte beni bağlamazlardı. Birkaç dakika ardından Tommy'nin telefon ahizesini eline aldığını duydum.Derin bir nefes aldı.
"Churchill adına aramak mı ? Başka birşey bulamadın mı ?"
"Aklıma ilk o geldi , işe yaradı da. Nasılsınız?"
"Bok gibi. Burada geçen her saniye çürüdüğümü hissediyorum."
"Kötü bir his olmalı. Bay Shelby , sanırım birşeyler bulduk. Eğer planladığımız şekilde giderse , kısa süre sonra özgür kalırsınız."
"Bana ismimle hitap etmen yeterli. Ne planı ? "
"Birşeyler duydum , sizin başınıza gelen olayla alakalı. Birileri komplo kurmuş. O kişileri bulup , konuşturmaya çalışacağım. Poliste orada olacak . Terslik olmazsa itirafı alırız , sizi de bırakırlar. "
"Kolay bir plan gibi görünüyor. İşe yararlılığı yüzde kaç dersin ?"
"Yüzde 0.1 bile olsa denemeye değer."
"Senin verdiğin oran bu mu? Arthur'un planı mı bu ?"Güldüm.
"Hayır Bay Shelby. Benim planım ve benim başarı yüzdelerim yüksektir. "
"Yardım ediyorsun yani ? En son çığlıklar atıyordun ?"
"Tamamen yardım diyemem ama elimden geleni yapıyorum. Bazen bağırırım öyle. Size de tavsiye ederim , kendini şarj etmek gibi oluyor."O sırada gardiyan zamanın dolduğunu söyleyerek uyardı onu. Tommy ' 2 dakika ' daha dese de adam izin veremeyeceğini söyledi.
"Sorun yok. Kapatmak gerekiyorsa ... Birkaç gün daha Bay Shelby. Birkaç gün daha kendinizi öldürtmeyin. "
Tommy , sesli bir şekilde güldü.
"Ciddi bir uyarıydı ama bu."
"İyi akşamlar Enda. " Telefonu kapattı.Tereddüt ederek aramış olsam da iyi ki diyerek kapatmıştım telefonu. Sesini duymak iyi gelmişti.
Daha enerjik ve mutlu hissediyordum kendimi.
Thomas Shelby ne hissediyordu bilmiyordum ama benim kolay kolay hayatından çıkmaya niyetim yoktu.Hoş , gerçekleri bilse belki de tek kurşunla beni hayatından çıkarırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Set Free or Kill // Thomas Shelby
FanfictionKız , oturduğu tekli koltukta , şöminenin verdiği ısı ile esneyerek biraz daha yayıldı. Elinde tuttuğu , külü yere düşmek üzere olan sigarasından bir nefes daha çekti. Başını biraz daha sola çevirerek yan tarafında oturan adamın buz gibi bakan mavi...