Ortak

238 20 4
                                    


"Bilmiyorum Tommy ! Trenden indiğim de kalabalığın toplandığı yere gittim ve Enda'yı gördüm. Hiçbir fikrim yok !"
"Lanet olsun ! Kim yapar bunu ?"
"Mosley olmasın ?"
"Mosley onun abisi. Enda'nın söylediğine göre de ona düşkün. Korkutmak ister belki ama vurdurup orada bırakmaz."
"Ne demek kardeşi ? Oswald Mosley , Enda'nın abisi mi ? Yani Enda'nın soyismi Mosley ha ? Ama Sandler ne alaka ? Tanrım neler oluyor ?"
"Bunlar önemsiz ayrıntılar Ada. Herneyse , sen hastanede kal. Ben istasyona gidip biraz araştırma yapayım. Polly'nin haberi var mı?"
"Evet... İstasyonda ilk onu aradım. "
"İyi , burdan ayrılma."

Ada , istasyonda trenden indiği zaman bir kalabalığın toplandığını farketti. Merakla , Charlie'nin elinden tutarak kalabalığa yaklaştı. Enda'yı gazetede görmüş olanlar vardı. Kadınlar kendi arasında söylenirken Ada , panikle yerde yatan kadına baktı. Charlie'yi uzaklaştırdı. Onu beklemesi için banka oturttu. Telefon kulübesine koşarak Polly'i aradı. Yakındaki hastaneye götürdüler ve Enda'yı hemen ameliyata aldılar. Kurşun omzuna isabet etmişti ve içerdeydi.

Charlie'yi şoför ile eve gönderdi. Hastanedeyken de Tommy'i aradı. Tommy , Polly'den önce varmıştı hastaneye. Aklına hiçbir isim gelmiyordu. Enda'ya zarar vermek isteyecek bir düşmanı da yoktu. Enda , belki de yapanı görmüştü.
İnancı olsaydı Tanrı'ya dua eder ve Enda'nın biran önce uyanmasını dilerdi. Bunu onun yerine diğerleri yapacaktı.

Hastaneden çıktıktan sonra istasyona gidip görevli ile konuştu. Ancak adam olayı görmediğini , o sırada tuvalette olduğunu , silah sesini duyunca koşup geldiğini anlattı. Tren de yeni gelmiş ve insanlar yeni inmişti. Zaten o ve Enda'dan başka kimse yoktu o saatte. Günün o saatinde istasyon pek kalabalık olmazdı.
Tommy , umutsuzlukla hurdalığa gitti.

"Hey Tommy ! Enda'nın vurulduğu doğru mu ?"
"Maalesef Curly. "
"Kim yapmış peki ?"
"Bilmiyorum. "
"Nasıl yani?"
"Bilmiyorum Curly. Bu sikik olayda kimin parmağı var bilmiyorum !" Eliyle yüzünü kapatıp derin nefes aldı.
"Bir kez daha kaybedemem anladınız mı ? Tekrar olmaz ! "
"Kendini suçlama hemen Tommy." Charlie ,elini dostunun omzuna koydu.
"Enda'nın da yeterince düşmanı var. Herşey seninle alakalı olmak zorunda değil. Belki de şu McCroger , yapmıştır. Enda ,onunla konuşmaya gitmişti değil mi ? Belki de bu şekilde karşılık verdi adam. "
"McCroger , işbirliğine yanaşacak demişti. Düşmanca bir tavır ya da tehdit sezmemiş Enda. Öyle söyledi en azından. "
"Yalan söylemiş olamaz mı?"
"Olabilir. Ama yalan değilse , Enda hislerinde yanılmaz. McCroger aradığım adam olmayabilir."
"Her ihtimali değerlendirmemiz gerekiyor."
"Haklısın. O halde bu iş sende. Ben hastaneye dönüyorum." Tommy hızla uzaklaşırken aklına gelen şey ile döndü.
"Johnny Dogs , biliyor mu ? "
"Ondan duyduk bizde. "
"İyi. "

Tommy'nin kafası karışmıştı. Johnny Dogs , Tommy'nin sadık adamlarından biriydi. Böyle bir zamanda bile Tommy'nin yanında değildi. Enda haklıydı belki de , başka dertleri vardı ve anlatmıyordu.

Tommy , hastaneye vardıktan sonra Enda'yı görmek istedi.
Ancak Enda , henüz kendine gelmemişti ve bilinci yerinde değildi. O nedenle doktor yanına girmesine izin vermedi.

"Thomas , biraz sakin ol artık. Hastanedeyiz ve Enda güvende. "
"Uyanmış olması gerekirdi Ada. Neden uzun sürdü bu kadar ?"
"İlacın etkisinin geçmesini bekliyorlar sadece. Birşey olduğu yok."
"Umarım öyledir."

Tommy , koridorda bir sağa bir sola dönüp durdu. Polly'de nihayet gelmişti.

"Thomas! Enda nasıl?"
"Uyanmasını bekliyoruz."
"Var mı bir gelişme ? "
"Maalesef. Kim olduğunu da gören duyan yok."
"Herhangi bir sistem yok mu istasyonda ?"
"Yapma Pol ! Sikik Birmingham işte! Eski , hurda bir istasyon ! Hiçbir bok yok !"
"Sakin olur musun biraz ? Otur şöyle." Tommy'e oturması için yardım etti.
"Yarası ağır değil zaten , omzundan vurulmuş değil mi ? Acı çektiği için ilaç verilmiş , hepsi bu. Sakinleş Thomas."
"Pekâlâ... Sen neden geciktin Polly ?"
"Michael'a ulaşmaya çalıştım. Evinde yoktu, Gina merak etmiş. Bana geldi. "
"Neredeymiş ?"
"Bir suit kiralamış."
"Sebep ?"
"Kafa dinlemek istemiş , öyle söyledi. Belki de bir kaçamak yaptı , bilemiyorum. Herneyse."

 Set Free or Kill  // Thomas ShelbyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin