Life's going on

141 17 17
                                    


"Bize ulaşmış olması mümkün değil ! Anlamıyorum... Bu adamların bundan nasıl haberi olur?"

Johnny Dogs , barın ortasında sinirle bir sağa bir sola yürüdü. Toplantıda bulunan diğerlerinin de ondan farkı yoktu.
Uzun zamandır peşinde oldukları işe bir adım daha yaklaşmışken , aniden tüm işler tersine dönmüş ve ortaklık yapacakları adam onlara düşman olmuştu.
Tommy'nin planı bambaşkaydı. Ortaklık adı altında , adamın sahip olduğu tünelleri alacak , büyük bir soygun için kullanacaktı. İşi bittiği zamansa , adamı ortadan kaldıracaktı. Adam , gözü açık biri değildi. Başka birisi planı ona anlatmadıyse bilmesine imkân yoktu.

"Her kim buna sebep olduysa , ciğerini sökeceğim !"
"Sakin ol Thomas , olan oldu. "
"Olamam Pol ! Bu iş için aylardır uğraşıyoruz ! Bir anda birisi çıkıyor ve tüm işin içine ediyor ! Elimizden kayıp gitti !"
"Elinden kayıp giden tek şey bu mu ?"
"Ne ima ediyorsun ?"
"Bilmem ... Başka kaybettiğin birşey yok mu?"
"Sırası değil Pol."
"Kaybetmeye devam edeceksin Thomas ! Aldığın ahlarla hayatta kaldığına dua et !"

Arthur , Polly'i uyarmak istedi ama Polly , umursamadan omuz silkip Garrison'dan çıktı.

Tommy , viski şişesini eline alarak kafaya dikti.

Tam 14 ay olmuştu.
Enda onları terkedeli 14 ay...

---

Boşanma konuşmasının ertesi günü , Tommy fabrikaya gitmiş , Enda  ise Charlie ile oynadıktan ve ona sıkıca sarıldıktan sonra evden ayrılmıştı. Giderken hiçbir eşyasını almamıştı. Sadece yanına bir fotoğraf almıştı. Bu da sırf Tommy'nin yüzünü unutmak istemediği içindi. Kendine ne bir valiz hazırlamıştı ne de nereye gideceğine dair bir plan.
Sadece biraz para ve bir fotoğraf.

Ne Frances ne Mary ne de evdeki diğer çalışanlar hiçbiri Enda'yı giderken görmemişti. Enda ,sadece Charlie ile vedalaşmıştı.
Tommy eve döndüğü zaman Enda'yı odada sanıyordu. Odaya çıkıp baktığı zamansa evde olmadığını anladı , eşyaları da yerindeydi. Bu yüzden evi terk etmiş olacağını seçenek olarak görmedi.
Çalışanlara sordu ama hiçbiri birşey bilmiyordu.
Sadece Charlie ,

"Gitmesi gerekiyormuş , biraz hastaymış iyileşip dönecekmiş. " Diyerek Enda'nın ona söylediği yalanı babasına söylemişti. Tommy , bunun terkediş olduğunu o an anlamıştı.
Hiçbirşey söylemeden , koltuğa oturup sigarasını yaktı. Sadece boş boş baktı.
Odaya çıkıp yatağın ucuna oturdu. Enda'nın eşyalarına baktı.
Onu nerede arayacağını bilemiyordu. Churchill'ın yanına gitmiş olmasını diledi en azından bulmak kolay olurdu ancak Churchill'ı aradığı zaman birşey söylemeden Churchill ona Enda'yı sorunca , onun yanında olmadığını anladı.
Enda , kendini iyi saklardı. Nereye giderdi bilmiyordu.
Daha önce Tommy'i terketmemişti ki ...

Tommy , bir süre kimseye birşey söylemedi. Birkaç hafta sonra , Ada Charlie için eve gelince Enda'yı görmediği için Frances'e sorunca öğrendi.

"Efendim , Bayan Shelby , evi terketmiş. Haftalardır haber alamıyoruz bizde."
"Ne demek terketmiş ? Haftalardır da ne demek ?"
"Bay Shelby ile tartışma yaşadıkları gün siz de buradaydınız. Ertesi gün gitmiş kendisi. Bizler de görmedik gidişini. Görseydik engel olmaya çalışır ya da haber verirdik."
"Sizin suçunuz yok ki. Nerden bileceksin ? Enda... Demek sonunda dayanamadın ha ! Frances , Charlie'yi hazırla , onu götüreceğim."
"Bay Shelby'e haber vereyim efendim."
"Ben haber veririm gerek yok. Sen dediğimi yap hazırla onu."
"Peki."

Böylelikle Ada , Charlie'yi de yanında götürmüştü. Ardından Polly ve diğerlerine de yapılan bir aile toplantısında Enda'nın gittiğini söylemişti. Herkes çok şaşırırken Polly , 'bunu bekliyordum' dercesine başını sallamıştı.

 Set Free or Kill  // Thomas ShelbyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin