Şirketi almamın ardından yaptığımız aile toplantısının gergin geçmiş olmasına rağmen , eve geldiğimizde sakin hissediyordum.
Tommy de garip bir şekilde sakindi. Salona geçmiş şöminenin yanında gözü kapalı şekilde , başını geriye yaslamış duruyordu. Yavaşça yanına yaklaşıp oturdum. Ağırlığımı hissetmiş olmalı ki , gözünü açtı. Başını hafif çevirip bana baktı."Bana kızgın mısın Tommy?"
"Hayır."
"Gerçekten mi ?" Yüzüne baktım. Gözlerinde yine duygu ifadesi yoktu.
"Bana bu fikri sen verdin Enda. Bunun içindi demek ki. "
"Mantıklı olan buydu."
"Peki ya şirketi satın alman ? Neden söylemedin?"
"Söyleyemezdim. Fabrikadaki isyan olayına karışmış olmama da kızmıştın ve bana hiçbirşeye karışma demiştin. Buna izin verir miydin ?"
"Hayır."
"Bundan sıkıldın biliyorum yine de söz Tommy , başka birşey yok. Biliyorum inancını da kaybettin bana karşı ama yemin ederim başka sır yok. "
"Şirketlerine birini daha ekledin. Tebrik ederim."
"Bir süre bende kalacak Tommy. Yönetim yine sende."Oflayarak ayağa kalktı.
"Şirket sahibi sensin , yönetim de sen de olacak. Dediğin gibi mantıklı olan buydu belki de. Şirketi senin alman şaşırtsa da hiç bilmediğim birinin almasındansa senin alman daha iyi. Shelby olmanın avantajlarını kullanıyorsun , aferin Enda. "
"Tommy... Benden nefret etmeni istemiyorum. Bu yaptığım yine senin ve ailen için. Yemin ederim kendim için birşey istemiyorum."
"İnanıyorum. "
"İnanıyor musun?"
"Evet. Enda'nın her zaman bir planı vardır değil mi ? Zekisin Enda ve umarım iyi birşey için kullanıyorsundur bu zekânı."Mutlu bir şekilde ayağa kalktım. Karşısına geçtim.
"Böyle düşünmene inanamıyorum. Ben ,bana çok kızarsın sanıyordum. Toplantıda Arthur'a karşı da beni savundun. Çok şaşırdım."
"Haksız şeyler söylemesine göz yumamazdım. Seninde son söylediğin hoş değildi. "
"Biliyorum ama söylendi artık. Arthur da fazla tepki verdi. Sanırım abimin şirketi alması hoşuna giderdi."
"Mosley , bu işin neresinde ?"
"Bana inanmanı umarak , tüm samimiyetimle söylüyorum Tommy , onun hiçbir ilgisi yok. Şirkette bir hakkı yok. Ben kendi başıma planladım ve kendi başıma uyguladım. Amaç zaten , onu uzak tutmak. Ondan önce davranıp şirketi aldım. Planım buydu zaten."
Elini yanağıma koydu.
"Garip ama sana inanıyorum." Gülümsedi.
"Bir rüyada mıyım ? Bu kadar sakin karşılayacağını düşünmemiştim. "
"Umarım altından başka şeyler çıkmaz."
"Ne gibi?"
"Kendi planım dedin ya , umarım öyledir."
"Öyle, inan bana. Diğerleri de bunu yapmamın haklı sebebi olduğuna inanır umarım. Bana çok öfkeliler yine."
"Onları sinir ediyorsun. "
"En fazla tepki veren hep Arthur oluyor. Sonunda beni vuracak."
"Bunun olmaması için pek bir çaban yok."
"Mücadele ettiğim çok fazla şey vardı. Sıra ona gelmiyor maalesef. Ama bundan sonra tüm dikkatim ailemde olacak. "
"Dikkatini aileye verince planlardan geçilmiyor. Biraz dinlensen mi ?" Gülümsedi.
"Sen bana böyle iyi davranıyorken mi ? Yanımda olduğun için teşekkür ederim Tommy. Buna ne kadar ihtiyacım vardı bilemezsin."
"Gördüm Enda , ne kadar ihtiyacın olduğunu gördüm. Yalnız iyi idare ettin. Herkes üzerine gelirken , çok iyiydin."
"Sakin kalmaya çalıştım , bu kadar oldu anca."
"Benden yapmamı istediğin birşey olursa , söyle."
O sırada yukarıya doğru yönelmişti.
"Aslında var. " Duraksayıp geri döndü.
"Polly , sen ve ben konuşmalıyız. Polly'e haber verir misin ?"
"Sen neden aramıyorsun ?"
"Ne tepki verir bilemiyorum. Ters birşey duymak istemiyorum. "
"Tamam. Ne zaman , nerede ?"
"Buraya çağır , yarın."
"Konu nedir ?"
"Önemli. Önemli olduğunu söyle."
"Nasıl isterseniz Bayan Shelby." Merdivenleri çıkıp gitti.
Tommy'nin bu tavırları oyun olabilir miydi ? Bana oyun yapıyordu belki de ya da o kadar yorgundu ki uğraşmak istemiyordu.
O , yukarıya çıktıktan sonra , ben de odama çıkıp küveti doldurdum ve soyunup içine girdim. Sadece keyif yapmak istiyordum. Fazla entrika ile uğraşmak gerçekten yorucuydu.
Gözlerimi kapatmış , sessizliğin tadını çıkarıyordum ki , dışarıdan gelen araba sesi ile irkildim. Hızlıca çıkıp , üzerime ince bir askılı elbise geçirip aşağıya indim. Tommy de odasından çıkmış aşağıya bakınıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Set Free or Kill // Thomas Shelby
FanfictionKız , oturduğu tekli koltukta , şöminenin verdiği ısı ile esneyerek biraz daha yayıldı. Elinde tuttuğu , külü yere düşmek üzere olan sigarasından bir nefes daha çekti. Başını biraz daha sola çevirerek yan tarafında oturan adamın buz gibi bakan mavi...