Charlie neyse ki uyumlu , akıllı bir çocuktu. Telefon görüşmemi duymasının ardından 3 gün geçmiş olmasına rağmen , hiçbir şekilde ağzından tek kelime bile kaçırmadı.
Tabii sık sık tembih etmiştim. Olabildiğince de Tommy ile yalnız birakmamaya çalıştım.Nihayet o gün gelmişti artık. Tommy , şirketi satışa çıkarmıştı ve ben de hemen satın almıştım.
Satışa çıkardığı gün çok kötü haldeydi. Yemek yemedi , sadece viskisini ve sigarasını içti. Kimseyle doğru düzgün konuşmadı. Aramız yine pek iyi değildi ama yine de yanına gidiyordum. Evdeki ofisine kendini kapatmış dışarı çıkmıyor ve kimse ile de iletişim kurmuyordu. Telefon çalıyor ama bakmıyordu bile. Frances ya da Mary telefona bakıyor , Tommy'e telefon olduğunu söylüyor ama ben konuşuyordum. Arayan Arthur ya da Polly oluyordu. Hiçbiri ile konuşmuyordu.
Bir kere de Ada gelmişti eve , onunla konuşmuştu ama sonunda kavga etmişler Ada da kapıyı çarpıp evden çıkmıştı.
Tommy'e destek olmaya çalışıyordum ama beni de pek göresi yoktu."Tommy , birşeyler yemen gerekiyor."
Masaya dayadığı başını kaldırıp yarı açık gözleri ile bana baktı.
"Enda ? "
Gülmeye başladı , masada duran içki şişesini devirdi. Gülmeye devam etti. Sendeleyerek ayağa kalkmaya çalıştı. Koşup onu tuttum. Ayakta zor duruyordu.
"Bu kadar içmenin bir faydası yok Tommy. "
Durup , bana baktı. Omuzlarımdan tuttu.
"Yakın bir zamanda sahip olduğum herşey tamamen bitebilir Enda , o zaman da yanımda kalacak mısın?"
"Nasıl soru o ? Tabii ki ! Her zaman , her koşulda burada , seninle olacağım."Birşey demeden , yanımdan geçip koltuğa uzandı.
"Tommy , önce bir duş al , sonra da yemek yiyelim."
"İstemiyorum."
"Sana fikrini sormuyorum. Yapman gerekeni söylüyorum."
"Fakir bir adama dönüşünce , zengin birini aramazsın değil mi ?"
"Saçmalama. Hadi !" Kolundan çekip ayağa kaldırdım. Zorda olsa benden destek alarak , yürümeye çalıştı. Banyoya kadar yürüdük. Onu yataga uzandırıp , küveti doldurdum. Beni izliyordu.
Küvet dolunca , üzerini çıkarıp küvete soktum."Şirket satıldı bile Enda. Yeni sahibi yarın fabrikaya gelecek."
"Öyle mi ? Kimmiş ?"
"Bilmiyorum , telgraf göndermiş sadece."
"Nerdenmiş peki ?"
"Camptentown. Umarım ılımlı biridir , ilerde şirketi almak kolay olur."
"Umarım. Tommy , kimseyle de konuşmuyorsun. Aileni arkada bırakamazsın."
"Toplantıda sen de vardın. Neler söylediler duydun. Konuşacak ne kaldı ? Bu arada , sen yarın fabrikaya gelecek misin ?"
"Arthur'un çocuğunu görmeye gideceğim. Belki uğrarım ama gelmesem daha iyi."Gözlerini yumdu ve küvete tamamen girdi.
Onu rahat bırakıp yanından çıktım.Kendince çok haklıydı. Çok ağır şeyler söylemişlerdi.
---
Tommy , ailede oylama yapmadan şirketi satışa çıkarmıştı. Ardından herkese haber gönderip eve çağırmıştı.
Tüm aile üyeleri birkaç saate toplanmıştı. Hepsinin morali bozuktu. Çöküş herkesi etkilemişti. Ama kimse şirketi satmayı seçenek olarak görmemişti."Hepinizin duyduğu gibi , birikimimizin çoğu borsada kül oldu gitti. Şuan elimizde tek kalan , şirket. Fakat şirket tek başına , bizi ayakta tutamaz."
"Tommy , bu nasıl mümkün olabilir ? Orada adamlar vardı , takip eden. Tehlike varsa neden uyarmadılar ?"
"Onlarda şaşkın. Ani bir düşüş bu. Herşey birden gitti."
"Ne yapacağız peki ? "
"Tek mantıklı hamle var , şirketi satmak ."
"Ciddi olamazsın. Bu bir seçenek bile olamaz !"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Set Free or Kill // Thomas Shelby
FanfictionKız , oturduğu tekli koltukta , şöminenin verdiği ısı ile esneyerek biraz daha yayıldı. Elinde tuttuğu , külü yere düşmek üzere olan sigarasından bir nefes daha çekti. Başını biraz daha sola çevirerek yan tarafında oturan adamın buz gibi bakan mavi...