Something New

176 20 10
                                    


Geçtiğimiz 1 hafta boyunca Charlie ve evle ilgilendim.

Evde değişiklik yapma zamanı gelmişti. İç dekorasyonu ya da dış dekorasyonunda bir sorun yoktu aslında ama değişim iyi olacaktı.

"Bayan Shelby , şu koltukları nereye koysunlar ?"
"Şöminenin karşısına Mary."

Birkaç eşya değiştirmekten zarar gelmezdi. Tommy'nin haberi yoktu ama sorun olacağını düşünmemiştim.

Nihayet eşyalar değiştiğinde işlerde bitmişti.

"Ee Mary , kahveyi hakettik bence ?"
"Katılıyorum efendim. Hemen yaparım."
"Hayır hayır , ben yapacağım otur sen. "
"Ama Bayan Shelby -"
"Otur dedim. Sen o arada bir de yemeklerle ilgilendin. Kahveler de benden olsun ne olacak ? "

Mahçup şekilde gülümseyerek yerine oturdu. Birkaç dakika sonra kahvelerle salona döndüm. Mobilyalar biraz daha açık renkti. Eve aydınlık gelmişti.

Eski hali de güzeldi ama koyu renkti ve evi karanlık yapıyordu. Değişiklik bazen iyidir. Umarım Tommy de beğenirdi.

"Hoşgeldiniz Bay Shelby. "

Frances'in sesi ile kapıya baktım. Mary hızlıca koltuktan kalktı.

"Mary , neden telaş yapıyorsun? Tommy neden oturuyorsun diye hesap mı soracak sanki ? Rahatına bak."

Tommy , salona girerken kapının önünde durup içeriyi inceledi. Sonra kaşları çatıldı.

"Hoşgeldin Tommy. "
"Eve hırsız falan mı girdi Enda? Bu eşyalar nerden geldi ?"
"Değişiklik iyi olur diye düşündüm. Böyle daha iyi olmadı mı sence de ?"
"Kime sordun ? Ne hakla değiştirirsin eşyaları?"

Şaka yapıyor diye düşünmek istedim ama bakışları çok keskin ve kararlıydı. Öfkeden koyulaşmıştı.

"Özür dilerim , sormam gerektiğini düşünmedim."
"Bunları geri gönder ve diğerlerini getirt. O eşyaları Grace  istemişti. Böyle bir kararı tek başına veremezsin. Bana sorman gerekirdi Enda. "
""Özür diledim değil mi ? Uzatmayalım. Yarın gelir alırlar , diğerlerini de getirirler. Kusura bakma senin onca dert arasında mobilyaya yakacağını düşünemedim."

Yanından geçerek odaya çıktım. Grace'in hayaleti ile mi savaşmam gerekiyordu şimdi de ? Tommy , onun ölü olduğunu kabul etmiş ve beni hayatına dahil etmişti. Karısı bendim , canlı kanlı yanındaydım ama belli ki Grace de hala bizimleydi. Belki de anlık tetikleme olmuştu. Bilmiyordum , bildiğim şey ; bunun beni kırmış olduğuydu. Frances ve Mary'nin yanında beni hiçe sayıp , yaptığım birşey için azarlamıştı. O beni böyle saymazsa , kimse bana saygı duymazdı.
Onlar da Tommy'nin tepkisine şaşırmıştı.

---

Tommy , ceketini çıkarıp koltuğa yayıldı. Tepki göstermişti ama yeni koltukta rahattı.

"Neden ona bedel ödetiyorsun Tommy ? Beni öldüren sensin."

Gözünün önüne Grace geldi. Yine afyon kullanmış ve hayal görüyordu.

"Grace... Seni özledim."
"Özlemedin Tommy. Sen Enda'yı seviyorsun. "
"Seviyorum ama seni özlüyorum hala. "
"Öyle sanıyorsun ,afyonu içince beni hatırlıyorsun. Bu ona haksızlık Tommy , seni seviyor ve sen de onu seviyorsun. Ölmesini ister misin Tommy? Onun da hayatından çıkmasını mı istiyorsun ?"

Tommy , baygın gözlerini kapattı ve ofladı. Elindeki viskisinden yudum aldı. Frances ve Mary , Tommy'e baktıktan sonra mutfağa gittiler.
Orada ne kadar oturdu bilmiyordu , sonunda ayağa kalkıp odaya çıktı. Kapının önüne geldiğinde Enda'nın ağladığını duydu. Kapıyı açıp içeriye girdi.
Enda , sırtı ona dönük şekilde yatağın üzerinde oturmuş , bacaklarını kendine çekip kollarını sarmış halde ağlıyordu. Tommy'nin odaya girdiğini duymamıştı bile. Sadece ağlıyordu. Güzel gözlerinden süzülen her yaşın sebebi Tommy'di. Yanına giderek arkasından sarıldı.

 Set Free or Kill  // Thomas ShelbyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin