"Pekâlâ... Açıkçası Michael hakkında konuşmak için planladığım şekil bu değildi. En azından Michael'ın da burada olmasını isterdim."
"Oğlum hakkında ne söyleyebilirsin ki ?"Tommy'e Polly'i çağırmasını söylemiştim. Zaten konuşacaktık bunları. Ama bu şekilde olması pek plan dahilinde değildi.
Fabrikadaki ofiste ; ben , Tommy , Polly , Arthur ve Rob , yüzleşmek için toplanmıştık. Finn ve Ada , Michael'ın yanında evdeydi.
"Çok şey var , söylenecek Polly ama sıra ile gidelim. Önceliğimiz Rob. Rob'a kefil olduğumu söylemiştim. Size de teşekkür ederim ona bir şans verdiniz. Evet , Rob anlat bakalım. Herşeyi detayıyla anlat."
Rob , kendinden emin şekilde dikleşerek , herkesin tek tek gözlerinin içine baktı.
"Yaptığım şeyin arkasındayım. " Diyerek söze girdi. Ona dik dik baktım.
"Rob , anlat sonra arkasında durursun."
"Michael ile daha önce hiç yüz yüze gelmedim. Birkaç kez fabrikaya geldiğinde görmüştüm ama konuşmadık hiç. Hareketlerinde hep bir gariplik seziyordum. "
"Ne garipliği ?"
"Anlatsın Polly , dinleyelim. " Tommy , Rob'a döndü tekrar."Hareketleri garip gelince , onu izlemeye karar verdim. Sonra bunu Bayan Shelby ile konuştum. O dönem zaten kendisi de Michael'a pek güvenmiyordu. Böyle olunca , izlemeye devam et dedi bana. Birçok adamla görüşüyordu ve çok fazla telefon trafiği vardı. Bu kısımda , Bayan Shelby'nin tanık olduğu şeyler var. "
"Telefon etmek için gittiğim bir santralde denk geldim ona. Beni görmedi ama telefonda konuşmasına tanık oldum. Birkaç cümlesi vardı. Amacının pek dostça olmadığı belli oluyordu. Telefon görüşme kayıtlarını aldım santralden-"
"Ne yaptım dedin ? Resmen bir olmuş , oğlumu izlemeye almışsınız!"
"Ne yapacaktık Polly ? Ne yapıyorsa yapsın mı demeliydik ? Aile söz konusu. "
"Ah Tanrım ! " Elini başına götürdü.Rob , devam etti.
"Santralden kayıtları aldı ama asla kimseye söylemedi. Bay Shelby'i uyardığını biliyorum sadece. Ama ona da birşey söylememiş. Ben her zaman , söylemesinden yanaydım ama Bayan Gray üzülür diye sustu. "
"Neden inanalım bunlara ? Michael'ı sevmiyorsun diye de böyle söylüyor olabilirsin ."
"Sevmediğim birçok kişi var ama kimse hakkında birşey söylemiyorum. "
"Bayan Shelby , ısrarla saklamak istedi. Telefon kayıtlarını sakladı. "
"Ne vardı o kayıtlarda ?"
"Şirketi istiyordu , aileye girdiğini ve herkesin ona güvendiğini söylüyordu. Dinletirim evde. "
"Enda ,neden şimdi anlatıyorsun bunları ?"
"Bilmeniz gerekiyor çünkü. Michael böyle devam etmemeli. Ayrıca Rob'u suçluyorsunuz ,neden yaptığını anlamanız için herşeyi bilmeniz gerekiyor."
"Pekâlâ... Can sıkıcı olsa da devam edin."Arthur devam etmemizi isterken , Polly'e baktım. Daha birşey öğrenmemiş olmasına rağmen perişan olmuştu bile. Ayağa kalkıp yanına ilerledim. Önünde eğilip elini tutunca başını başka yöne çevirdi.
"Polly , keşke senin gibi bir halaya sahip olsaydım. Sen bu aile için en önemli kişisin. Bunları duymak ne hissettiriyor anlayabiliyorum. Belki anne değilim ve olamayacağım da ama anlıyorum. Canın yansın istemesem de dinlemek zorundasın ve inanmak zorundasın. Michael , masum değil. "
Ayağa kalkıp diğerlerine döndüm.
"Ses kayıtları evde duruyor. İsteyen olursa dinletirim. İstasyonda vurulduğum gün , bana silah çeken Michael'dı. Hatırlıyorsan Tommy , Rob bana bir belge getirmişti. O belge devlet güvencesi ile saklanan bir belgeydi. Sen ne olduğunu sorduğunda da zamanı gelince soyleceğim dedim. Zamanı bu." Yanımda getirmiştim kağıdı. Tommy'e uzattım. Alıp inceledi ve başını sallayarak Arthur'a uzattı.
"Bu belge , Michael'ın Amerika ile olan ilişkisi. Amerika'daki hisselerden aldığı paylar ve aktardığı paralar hakkında. Shelby şirketinin kazancından kendine pay çıkarmış ve yetmemiş Amerikada ortaklar bulup parayı bölüşmüş. Bunlarda yetmemiş , hükümet ile anlaşıp Tommy'i onlara teslim edeceğine dair söz vermiş. İşte Michael, bu yüzden istasyona gelip bana silah çekti. Belgeyi aldığımı biliyordu. Benden belgeyi istedi vermedim. Burada ufak bir ayrıntı var. Beni vuran o değildi. Johnny Dogs... Johnny Dogs ile görüşüp ondan destek istedim. Bana ateş eden oydu. Amacım Michael'ı kendi tarafıma çekmekti. Plan işledi ve Michael benimle işbirliği yaptı."
"Ne için işbirliği yaptı?"
"Şirketi satın alabilmem için. Gina Amerika'da bağlantılara sahip , ailesi aracılığı ile. Michael sahte bir çöküş ayarladı. "
"Ne demek bu ?"
"Size iyi haber ; sahip olduğunuz hiçbirşeyi kaybetmediniz aslında. Hepsi planın parçasıydı. Sahte çöküş sayesinde şirket satışa çıkacak ve ben alacaktım. Böylece ne benim abim ne de Michael , sizden birşey alamazdı."
"Michael neden yapsın bunu ? Ne çıkarı var ki ?"
"Hakkı olanı alacağına dair söz verdim. Gözünün önünde de belgeyi yaktım. Onun en büyük hatası yanan belgeye bakmamış olması. Bu belgeyi yaktım sandı ve bana güvendi. Elimde ses kaydı olduğunu bilmiyordu ama başka deliller olduğunu biliyordu. Michael'ın aileye girmeye bu kadar hevesli olması bu yüzdendi. "
"Ne yani benim oğlum , Tommy'nin şirketini mi istiyordu?"
"Bir toplantı da direk olmasa da ima da bulunmuş. Bunu da Curly ve Charlie söyledi. Onlarda Michael'a güvenmiyordu. "
"Vay canına ! Kimse oğluma güvenmemiş!"
"Polly... Ses kaydını dinleteceğim sana. Kendi kulaklarınla duy. Belgeyi de gördün. Bunda bir oyun yok. Michael bu aileyi önemsemiyor. Gina onun destekçisi. Belki de Gina soktu bu fikirleri aklına. Para maalesef çok tehlikeli bir silahtır. İnsanı kolayca yoldan çıkarır. Michael da bu yüzden kör olmuş olmalı. "
"Yapmaz ! Michael yapmaz! Yapamaz... O benim oğlum..."
"Senin oğlun evet ama karakterini sen değiştiremezdin Polly. Onu sen yetiştirmedin. Kendini suçlama."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Set Free or Kill // Thomas Shelby
FanfictionKız , oturduğu tekli koltukta , şöminenin verdiği ısı ile esneyerek biraz daha yayıldı. Elinde tuttuğu , külü yere düşmek üzere olan sigarasından bir nefes daha çekti. Başını biraz daha sola çevirerek yan tarafında oturan adamın buz gibi bakan mavi...