Öğleden sonra

245 21 6
                                    


1 hafta sonra

"Buna sevindim Bayan Sandler. Doğruyu tercih edeceğinizi biliyordum. "
"Bunu sizin için değil , kendim için yapıyorum. Kendinize pay çıkarmayın."
"Farketmez. Öyle ya da böyle amacıma ulaşayım yeter. "
"Öğleden sonra mı fabrikaya gideceksiniz?"
"Evet. Sizinle de orada görüşürüz."
"Olur. İyi günler."

McCroger , evden ayrıldıktan sonra kendime kahve yapmak için mutfağa gittim.

Tommy ile son görüşmemin üzerinden 1 hafta geçmişti. Onunla konuştuğumun ertesi günü kendi evime gelmiştim. Kendi evimde de yemek vermiştim. Herkesi çağırmıştım. Tommy'i de davet etmiştim ama gelmemişti. Gelmesini de beklemiyordum açıkçası. Telgraf göndermişti sonra birkaç gün Birmingham'da olmayacağını yazmıştı.
Bu da birşeydi benim için. Hiç değilse görmezden gelmiyordu. Tek istediğim içinde olduğum tüm durumlardan kurtulup onunla evlenmekti. Ancak evlenmemiz de kolay olmazdı herhalde. Çocuk istediği zaman ne olacaktı ? Böylesi daha iyiydi. Onunla evlenmek isteyen onlarca kadın bulurdu , ben onun için doğru kişi değildim. Belki o benim için değildi.
McCroger konusunda uyarmıştı beni. Dışında olmamı istemişti ama mümkün değildi. Bu adamlar Tommy den büyüktü. Tommy tek başına alt edemezdi onu.  Curly , en doğrusunu yapmıştı bana haber vererek.
Tommy ile konuşmuyor olsakta herşeyin bilgisini Curly den alıyordum. Sağolsun bana sırt dönmedi. Ama onunda sırt dönmesi yakındı ve tabii diğerlerinin de.

Kahvemi alıp salona geldiğimde telefonun çaldığını duydum. Susan koşup telefonu açtı ardından yanına geldi.

"Efendim , Bay Churchill arıyor."

Uzun zamandır onunla konuşmamıştık. Biraz sohbet fena olmazdı.

"Buradakine aktar lütfen Susan." Susan onaylayarak gitti ve bir iki dakika sonra salondaki telefon çaldı.

"Alo !"
"Merhaba Enda."
"Seni özleyeceğim aklıma gelmezdi . Nasılsın?"
"Bunu duymak ne hoş. İyiyim sen nasılsın?"
"İyiyim. "
"Kötü birşey olduğunu duydum."
"Hangisini duydun  ? Birçok şey oldu da."
"McCroger , seninle iletişim kurmuş."
"Evet. Mosley başıma sardı adamı. Ama sorun yok. Onunla işbirliği yapacağım."
"Nasıl yani ? Tommy'e karşı mı olacaksın?"
"Şaşırdın değil mi ? Doğru duydun , öyle olacak."
"Tommy sana karşı bir hata mı yaptı ?"
"Benimle evlenmek istedi."
"Bay Shelby'e bak sen ! Demek o da sana aşık. Ee ben davetli miyim ?"
"Düğün falan olmayacak. Ona karşı başka biri ile iş birliği yapıyorum."
"Bu büyük bir ceza değil mi ? Seninle evlenmek istedi diye yapma bunu." Güldü.
"Ne komik ! Senin yardımın da gerekebilir."
"Tommy'e yardım mı ? Neden yardım edeyim ki ?"
"Adamı yıllarca kullandın , devlet işleri için. Eh bu işler sırayla. McCroger'ı iyi tanırsın. Tommy onu öldürürse falan , işi kapatmak sana kalacak."
"Yapmam Enda. Cezasını çeker. McCroger'ı öldürürse , onu yaşatmazlar. Ben ölü adamı kurtaramam."
"Tommy için değil benim için yapmanı istesem ? "
"Ah Enda... Sen en iyisi benden nefret et. İsteme böyle şeyler."
"Senin için az iş yapmadım. Çoğunluğu Mosley yüzünden olsa da bana borçlusun. Borcumun karşılığını isterim o zaman. "
"Tam bir baş belası oldun."
"Ee ne diyorsun ? Yardım eder misin ?"
"Erken değil mi bu soru için?"
"Ben işimi garantiye alırım. Bunun sonunda mutlaka biri ölecek. Ona göre rahat olayım." Bu sefer ben güldüm.
"Kendine iyi bak Enda. Öyle bir durumda yardım istemek için bu numaradan arama sakın."
"Kim cesaret eder senin telefonlarını dinlemeye ?"
"Ayağımı kaydırmaya çalışanlar var. "
"Yardım lazım mı?"
"Olursa , arayacağım ilk kişi olacaksın. "
"Güzel. İyi anlaşmaya başladık. "
Gülerek telefonu kapattık. Churchill 'a da bayağı suç yüklemiştim. Neyseki benim yüzümden başı ağrımamıştı.

---

Öğleden sonra olmuştu. McCroger , 14.00 civarında fabrikaya gideceğini söylemişti.
Net kararımı vermiştim. McCroger ile işbirliği gibi görünse de Tommy ve ailesine yardım edecektim. Shelby şirketini kolay yoldan almalarına izin veremezdim.

 Set Free or Kill  // Thomas ShelbyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin