İhanetin Arka Yüzü⏳

40 7 0
                                    

  Dakikalarca yan yana oturduk koltukta. Patlayışımız artından kendimizi koltuğa atmış ve o andan ihtibaren kımıltısız kalmıştık. Gözüm arada masanın üzerindeki leptoba kayıyodu. Resime her baktığımda beratın söyledikleri çınlıyordu kulaklarımda. Acaba olabilirmiydi? Annem casus olabilirmiydi?
    Olmaması için yalvardım allaha içimden. Ama bekledikce herşey yerine oturuyodu sanki.
    Annem kaçırılmamış bizi terk etmişti. Hemde en acı şekilde. Bu güne kadar sude annem kendini kötü sanmıştı . Ama belli ki gerçek kötü annemdi. Belki de babamı hiç sevmemişti bile.
    Gözlerimden sesizce yaşlar akmaya başladı. Eğer öylerse onu asla affermezdim. Hoş onunda beni umursadığını sanmıyodum ya. Bunca yıl hayatta, kendi zamanındayken bir kez olsun aramamış demekti  çünkü bu.
     Bakışlarım istemsizce yanımda oturan berata kaydı.
     Fazlamı sert çıkmıştım acaba?
Çünkü nedense içten içe haklı olduğuna inanıyodum.
   Daha fazla dyaanamadım ve ona dönerek,
-özür dilerim. Dedim. Tabi aynı anda o da bana döndü ve,
-özür dilerim. Dedi.
   İkimzinin sesi aynı anda tek bir ses oldu ve boş solonun içinde yankılandı.
   Bunu umursamayan berat,
-özür dilerim. Annen hakkında daha dikkatli konuşmalıydım. Dedi.
-bende özür dilerim. Bir anda kendime hakim olamadım. Dedim.
-seni üzmek istememiştim.
-biliyorum. Şey şimdi anlatırmısın düşündüklerini. Söz dinliycem bu sefer.
   Burukca gülümsedi ve başını salladı.
-pina bak bunları duymak senin için zor biliyorum. Ama ben bu işlerin içinde büyüdüm. Ailenle büyüdüm.
Deden ve tüm ailenin sürekli tehtit edildiği günlerde oldu. Halanın öldürülmeye kalktığı kuzenlerinin kaçırıldığı... İflas etme raddesinede geldi deden. Zaman özledir pina. Kimse zamana sahip olamaz. Kimse onu kendi isteğine göre kullanmaz.
Zamanı kullanmak nasıl bir şey biliyomusun. Şimdi hata yap sonra geri gidip hatayı değiştir gibi bişey. Pina bu sadece zamanda kaymaya neden olur. Ve geçmişte değiştirilen minik bir şey bir çok insanı yokta edebilir kıyametide getirebilir.
-nasıl yani?
-bak şöyle diğelim varsay ki grahambelin telefonu bulduğu zamana gittik ve onun tam telefon  çizimleri olan kağıda bir damla kahve lekesi damlattık. Bu leke nedeniyle bir noktayı göremedi ve bir parçayı yanlış taktı. Ne olur? Ben söyleyim. Deneyi başarısız olur. Ve o, o zaman o ilkel telefonu bulamazsa şu zamanda kullandığımız bu modern telefonlar bom diye yok olur. Telefon olmazsa teknoloji yok olur. Teknoloji olmazsa biz ilkel bir kabile oluruz. Belkide o ilkellikle şu anda yaşayan bir çok insan ölür.
Bak gördünmü çok küçük bir değişiklik tüm dünyayı mahfetmeye yetti de arttı. Demek istediğimi anlıyomusun?
-evet.
- yani pina zaman çok kıymetli. Ve bu güç çok değerli. İşte sırf bu yüzden deden ve ailesi yüzyıllardır Tüm zamancıları bir araya toplayarak eğitiyolar. Bak pina bundan asırlar önce çölde doğan bir bebek varmış. Adı alaaddinmiş. O ilk zamancıydı. O bizim atamızdı pina. Allah önce ona sonra bizlere verdi bu güçü.  Çünkü insanlara yardım etmemiz gerekiyodu. Büyük güçler büyük sorumluluk getirir derler ya. Ailen bu sorumluluğu hep yerine getirdi. Ve diğerlerinin de en doğru şekilde yerine getirmesi için destek oldu.
Ancak pina her iyinin bir kötüsü olur. Ne yazık ki dünyada kötü insanlar da var. Zamanın muhazzam özelliğini kendi çıkarları için kullanmak isteyenler...
Kenan sarı ilk değil pina. Yüz yıllardır bir sürü düşmanınız oldu. Ama ailen bir şekilde hepsini yenmeye başardı.
Kenan sarıda onlardan biri sadece. Belkide aralarında en alçağı ama aynı zamanda en korkağı. Bir kadını kullanıcak  ve sonra kaçıcak kadar korkak.
Pina ben bu hikayeleri dinleyerek büyüdüm. O yüzden annenin casusu olması beni şaşırmıyo. Çünkü daha öncede casusular gönderilmeye çalışıldı. Ama bu hikayede eksik bir şey var. O da annenin ailene bu kadar yaklaşmışken sonra arkasını dönerek gitmesi. Seni kullanarak dedenin konağına sızabilirdi çünkü. Deden senin için babanları affetmeyi göze almıştı . Ama anne vazgeçti. Ve emin ol bunca şeyi çözdükten sonra bile annenin neden casusuluktan vazgeçtiğini anlıyamıyorum.
Daha da kötüsü bence annen istemediği için senden uzak kalmadı. Bence annen bizzat uzak tutuldu. Belki de casusluğu kesip de geri döndüğünde. Bu hikayenin eksik yanlarını yanlız annenden öğrenebiliriz.
-yani annem ihanet etmekten vazgeçmiş olabilirmi?
-olabilir. Dediğim gibi bunları bize o anlatıcak.
-peki şimdi ne yapıcaz.
  Gülümsedi.
-bunca zaman boş oturduğumu düşünmedin herhalde.
-ne?
  O anda zil çaldı. Berat sırıtarak kapıyı açtı ve geri yanıma oturdu. İçeri siyah giyimli 8 adam girerken berat hepsine sırıtarak bakıyodu.
-bunlar da kim? Diye sordum.
Eliyle karşısında ki adamları gösteren berat,
-tanıştırıyım pina. Yeni Adamlarım. Dedi.
-ne?
-hadi ama. Yanlızca kenan mı üzerimize salacak adam alabilecek kadar zengin? İşleri onun bildiği şekilde oynamanın zamanı çoktan geldi.
-neden bahsediyosun?
-kenan sarının adresini buldum. E iki gündür onu takip ettiriyodum. Kaldı ki anneni evinde hapis tuttuğunu düşünüyorum. Hazırlan pina bu gece baskın var.
-sen ciddisin!
-bu iş çok uzadı. Oyuna dahil olmanın zamanı çoktan geldi de geçiyo. Sana beni hiç tanımadığını söylemiştim pina. Hadi git ve hazırlan. Bolca da dinlen. Bu gece uzun geçicek. 2 saat sonra çıkıyoruz. Seni bundan sonra yanımdan ayırmayı da düşünmüyorum.
-t-tamam. Diye kekelerken ayağa kalktım. Gözüm evin açık kapısından dışarı kaydığında bağcede bekleyen ve en az içerideki 8 adam kadar iri ve korkunç gözüken bir dünya adamın olduğunu gördüm.
   Berat gerçekten beni şaşırtıyodu. Hızla üst kata çıkarak odama girdim ve kapıyı kapatyım. Bir adım atmadan arkamdaki kapıya yaslanırken damarlarımda akan kanın sesini dahil hissediyodum sanki. Kalbim hızla atıyodu. Adranalin tüm hüçrelerimi esir almıştı. İşin kötü tarafı bu beni korkutmuyodu. Mutlu ediyodu. Belkide işin sonuna gelmiştik.
  Yasalandığım kapıdan ayrılarak dolabıma yaklaştım. Berat bir kaç gün önce bir sürü kıyafet alarak gelmişti. Dolaptan siyah bir kot pantolan siyah bir tişört çıkartarak üzerime geçirdim. Siyah spor ayakkabılarımı ve siyah ceketimi de giydikten sonra aynalı dolabın önüne geldim ve siyah saçlarımı tepeden at kuyruğu yaptım.
Yüzümde siyah ağırlıklı bir makyaj yaptıktan sonra hazırdım. Aynada kendime bakarken düşündüm. Kim derdi ki kendi isteğimle yapaçağım ilk makyajım bu derece karanlık olsun. Kendi yansımama güldüm...

pinaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin