11. Innostunut hattarapää

411 29 1
                                    

Emily

Tästä tulee mielenkiintoista. Enhän mä tajunnu et Blind Channel on se bändi, jonka kans teen yhteistyötä. Viimeiset viis minuuttia on mennyt ainoastaan Ollin vilkuiluun. Muut huomas ihan varmasti meiän pienen katsekontaktin ja hymyn. Olli näyttää nimittäin tällä hetkellä olevan jossain ristikuulustelussa. Voi pientä. Nyt vaan pitää keskittyä töihin ja sit tauolla meen kyllä vähä jutteleen muistakin kuin työjutuista. Jos siis koskaan edes saadaan mitään aikaseks ton apinalauman kans, vaikka enhän mä yksin niistä vastuussa ole.

Tauolla:

Vihdoin saan hetken keskittyä johonkin muuhun kuin töihin. Yllättävän hyvin kaikki malttoi keskittyä ja kuunnella erilaisia ideoita ja vaihtoehtoja. Huomaan jätkien istuskelevan taukotilan sohvilla, joten päätän liittyä seuraan. Joonas näyttää innostuneelta. Tämä tönäisee Ollia kyynärpäällään juuri, kun tuo basisti on juomassa, jolloin tämä on lähellä tukehtua. Olli vilkaisee Joonasta murhaavalla katseella. "Olli, kato kuka liitty seuraan", Niko virnuilee. Ollin katse kääntyy välittömästi itseäni kohti. Tuo vain jähmettyy paikalleen ja jää tuijottamaan mua ihan hämillään. "Älä nyt patsaaksi muutu, ei mua tarvi pelätä", naurahdan. "Öää... joo sori, tuu vaan tänne", Olli vastaa hieman nolostuneena ja osoittaa paikkaa vieressään. "Kattokaa nyt ku se on ihan rakastunu", Joonas tokaisee virnuillen. Huomaan Olli punastuvan. Aika söpöä. "Älä nyt kiusaa toista", Aleksi naurahtaa. Kuulosti kyllä enemmän siltä, et kannustais Joonasta jatkamaan. "Oliks muuten kivat treffit eilen?" Joonas utelee. "Vai että treffit", virnuilen vastaamatta hattarapään kysymykseen. Vilkaisen Ollia, jonka katse on suunnattuna tiiviisti lattiaa kohden. Hän punastuu vain enemmän. "Kyllähän se nyt aika selvää oli ainaki, jos alkaa muisteleen vähä menneitä", Joonas toteaa. "Ja eilisten juttujen perusteella Olli on ihan korviaan myöten rakastunu. Ei se koskaan oo käyttäytynyt kenenkään lähellä noin niinku se käyttäytyy sun lähellä", hattarapää jatkaa. En voi olla hymyilemättä. Olli on aivan ihana. Tällä hetkellä tuntuu kyllä, et eläisin jotain unta.

Olli

Tallustan jotain käytävää pitkin, kunnes tuttu ääni kuuluu takaani. "Olli, oota", Emily huikkaa. Käännyn ympäri ja kohtaan tämän iloisen katseen. Väistämättä alan vain hymyillä, kun näen nuo kauniit kasvot. "Haluutko kertoo mistä Joonas oli saanut päähänsä, et meillä ois eilen ollu treffit?" Emily kysyy. Eihän tämä sitä nyt tosissaan kysy, mutta kuitenkin meinaan vähän hätääntyä. "No ööm... ehkä se ymmärsi mun selityksen vähän väärin enkä sit vaan korjannu sitä oikeeksi", selitän hätäisesti. "Mitä, jos Joonas ymmärsiki ihan oikein?" "Mitä tarkotat?" "Nyt ku ihan rehellisiä ollaan niin kyllä mä jotain sen suuntasta toivoin", Emily myöntää. "Ai et ne ois ollu treffit?" kysyn. Tämä nyökkää vähän ujosti. "Myönnetään, et ite ajattelin vähä samaa", totean.

"Hyvä ku löysin teiät!" Joonas huudahtaa lähes käytävän toisesta päästä ja kipittää meitä kohti. "Oliko sulla ihan asiaa?" naurahdan. "Tietenki, ainahan mulla on", hattarapää vastaa. "Se on kyllä totta, mut siitä asiallisuudesta en ois aina niinkään varma", totean. "Älä nyt, ku tää on hyvä idea." "Antaa tulla sitte", myönnyn. "Sä et selkeesti ite uskaltanu kysyä eli hoidan tän sun puolesta... Ollaan menossa viikonloppuna baariin, joten Emily haluutko lähtee mukaan, ku ois kiva tutustua suhun paremmin ja Olliki tykkäis?" Joonas kysyy nopeasti. Tais arvata, et oisin keskeyttänyt sen, jos oisin vaan ehtinyt... "Tän porukan baarireissut on sit yleensä astetta rankempia, et mieti tarkkaan", naurahdan. "Kyllä mä voin lähtee ja kiva päästä tutustumaan kaikkiin paremmin, ku en tunne täältä vielä ketään muita ku Ollin", Emily vastaa. "Kiva juttu, nähään sit lauantaina", hattarapää toteaa ja tallustelee tiehensä. "Joonas on välillä vähä innokas", huokaisen. "Ei se haittaa. Kiva, et sentään joku jaksaa olla aina noin energinen", Emily naurahtaa. "Katotaan kauanko jaksat kattoo tätä menoa." "Voi kuule, kyllä mä jaksan."

--

"Katotaan sit tarkemmin sitä lauantaita", Emily toteaa hymyillen. "Laitan vaikka viestin, ku tiiän tarkemmin", vastaan. Seisomme tällä kertaa minun kerrostaloni pihassa. Emily välttämättä halus saattaa mut tällä kertaa kotiin asti. Tarjouduin kyllä eka ite saattamaan tämän, mutta ei onnistunut. Jääräpää. Yhtäkkiä tuo kietoo kätensä ympärilleni, joka saa minut vähän hämmentymään. Kuitenkin pian tajuan halata tätä takaisin. Kyllähän näitä tällaisia haleja kelpais useamminkin saada. Joka kerta nimittäin yhtä ihania. Päässäni alkaa pyöriä mielikuvat kivasta leffaillasta, joka lopulta päättyisikin vain halimiseen ja muuhun söpöstelyyn... Emily on aivan älyttömän ihana. Häntä en päästä noin vain menemään. 

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 656
Jälleen kerran sulonen Olli🖤

Hope we'll meet again / Olli Matela /Where stories live. Discover now