24. Unikeko

400 27 3
                                    

Emily

Herään ikkunan raosta häikäisevään kevätaurinkoon. Hetken pohdinnan jälkeen tajuan olevani Ollin makkarissa. Ja tietenkin Olli nukkuu sikeästi vieressäni. Ilmeisesti nukahdin kesken leffan ja Olli on jossain välissä kantanut mut sänkyyn nukkumaan. Alan etsimään puhelintani, mutta se on tainnut jäädä olohuoneeseen eiliseltä. Huomaan Ollin puhelimen yöpöydällä. Päätän kurottaa sen, koska haluan tietää paljonko kello on. Yritän kaiken varalta olla herättämättä Ollia.

Yksitoista. Hups. Ainakin sai kerrankin nukkua. Paitsi, et tänään on sunnuntai ja huomenna on töitä. Nyt kuitenkin on paljon parempaa tekemistä kuin töiden miettiminen... nimittäin tuo suloinen basisti saisi alkaa vähitellen näyttämään heräämisenmerkkejä. Nostan käteni varovasti tämän kasvoille ja alan silittää hänen poskeaan. En näe pienintäkään virhettä Ollin kasvoissa. Kaikki, mitä näen Ollissa on täydellistä. Jos joku huono asia pitäisi keksiä niin se olisi varmaan se, et Ollia ei saa hereille kovinkaan helposti. Itse saatan olla kyllä vähän samanlainen...

Mielessäni käy jo kaikki ne ilkeät tavat herättää toinen, mutta en haluaisi kiusata Ollia. Siirrän muutaman hiussuortuvan hänen kasvojensa edestä. Yhtäkkiä keksin melko mukavan tavan herättämiseen. Avaan hiukseni kahdelta letiltä ja alan kutittamaan niillä Ollin kasvoja. Eikä mene kauaakaan, kun tämä alkaa vähitellen heräillä. "Herätyyyys", kuiskaan. "Mmmm", Olli mumisee ja korjaa asentoaan. "Hei, et sä nyt enää voi nukkua", naurahdan. Hän pyörähtää selälleen ja vetää minut puoliksi päällensä. Jään katselemaan tämän kasvoja hymyillen. Pian Olli raottaa silmiään vähän, mutta sulkee ne jälleen. Sitten hän nostaa toisen kätensä hiuksiini ja silittää niitä hetken, kunnes painaa pääni hellästi vasten rintakehäänsä. Taitaa mennä tämä päivä melko rennosti. Toisaalta en valita yhtään, sillä saan viettää koko päivän Ollin kanssa.

Olli

Tarvin vielä pienet torkut, ennen ku oon valmis taas valvomaan koko päivän. Emily makoilee yhä päälläni. Tasaisesta tuhinasta päätellen tämä nukkuu. En siis ole ainut, joka halusi jatkaa vielä unia. Täytyy myöntää, että Emilyn tapa herättää oli huomattavasti kivempi ku esimerkiksi Tommin. Se nimittäin yleensä kaataa jääkylmää vettä suoraan mun naamalle.

Vaihdan vähän asentoani, jolloin tuo päälläni nukkuva pitkähiuksinen brune herää ja nostaa unisen katseensa kasvoihini. "Huomenta unikeko", hymyilen. "Paraski puhuja", Emily naurahtaa suloisesti. "Ehkä ollaan molemmat vähä unikekoja", myönnän. "Ehkä", tämä vastaa ja painaa päänsä takaisin rintakehälleni. "Ei enää nukuta", hymähdän ja alan silittää tämän selkää rauhallisin vedoin. "Vielä hetki." Emily vetää peiton vielä paremmin ylleen ja jatkaa unia. Hän osaa kyllä olla äärimmäisen suloinen.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 372
Ja taas mun unirytmi on päin persettä😂

Hope we'll meet again / Olli Matela /Where stories live. Discover now