Emily
Istun pitkän työpäivän jälkeen keittiön pöydän ääreen. Hain kotimatkalla pizzan, jota nakerran samalla kun yritän nostaa konetta laukusta pöydälle. En tietenkään voi luopua pizzan palasta hetkeksikään vaan pidän sitä tiukasti hampaiden välissä. Juuri kun saan koneen pöydälle, pizzan palanen putoaa suustani lattialle. "Hemmetti", tuhahdan itsekseni.
Siivosin sotkun ja jatkan syömistä. Luen ja vastailen samalla muutamiin tärkeisiin sähköposteihin. Yhtäkkiä silmiini osuu erittäin mielenkiintoinen viesti. Avaan sen. Silmäilen nopeasti tekstin läpi ja olen vähällä tukehtua pizzaan.
Onnistuin pidentämään kesälomaa eli pääsen mukaan lähes kaikille keikoille. Ei tarvi kärsiä yksin kotona ikävästä. Pakko soittaa Ollille heti!
Olli
Raahaan turhautuneena painavaa ostoskassia portaissa. Miks just nyt ton hissin pitää olla huollossa? Asun kolmannessa kerroksessa eli tässä tapauksessa liian korkealla. Pääsen kakkoskerrokseen, kunnes puhelimeni soi taskussa. Ensimmäinen ajatus on, kuka vittu mua nyt haluaa häiritä, mutta heti, kun huomaan soittajan olevan Emily, alan hymyillä.
Puhelu
Minä: Moi rakas.
Emily: Hei arvaa mitä?
Minä: Mitäs?
Emily: Mä- Eiku ei mitään. Ootko kotona?
Minä: Ihan just oon.
Emily: Okei. Tuun sinne, moikka.
Minä: Mitä sä-?
Emily katkaisi puhelun, ennen kuin ehdin kysyä asiaani loppuun. Tarkotuksena oli kyllä nähä vasta illalla, kun oon menossa Emilyn luo yöksi, mutta tällä on ilmeisesti nyt jotain elämääkin suurempaa kerrottavaa. Jatkan hämmentyneenä ostosten raahaamista kotiin.
Time skip 15min
Oon vähällä saada sydänkohtauksen, kun joku aikoo ilmeisesti hakata ovikellon irti. Säntään ovelle, jonka takaa paljastuu iloisesti hyppelevä Emily. "Arvaa mitä, arvaa mitä", tämä sanoo innoissaan. "Moi vaan sullekki", naurahdan vähän hämmentyneenä. "Mut mitä?" kysyn malttamattomana. "Sain pidennettyä mun lomaa eli pääsen mukaan kaikille keikkareissuille juhannuksesta eteenpäin", Emily intoilee. "Oikeesti?" varmistan. "Joo joo." "Tää on päivän paras uutinen", hihkaisen ja kaappaan Emilyn haliin.
"Tästä on pakko kertoo muille", totean ja laitan viestiä ryhmään. Meillä on oma ryhmä, jossa on bändin jätkät ja Emily. Crewille ja bändille on myös oma ryhmä erikseen.
Apinalauma <3
Minä: Hyviä uutisia!🤠
Joonas: Kerro heti!
Niko: ?
Aleksi: Kerro kerro!
Tommi: Malttamattomia🙄
Emily: Missä Joel?
Joel: Tässä
Joonas: Olli kerro jo!
Olli: Emily pääsee melkeen kaikille keikkareissuille mukaan!
Joonas: Oikeesti?
Aleksi: Vähä hyvä!
Tommi: Sentään yks järkevä lähössä mukaan teiän apinoitten lisäksi🥰
Emily: Olli on myös järkevä😌
Joonas: Se on kyllä aika tyhmä
Olli: Nii miten oli?
Joonas: Ei mitää...
Niko: Porko on kyllä oikeessa👀
Emily: Älkää nyt kiusatko toista🥺
Olli: Nii😭
Nyt sain tarpeekseni tuosta laadukkaasta keskustelusta. Haluan keskittyä johonkin ihan muuhun nyt. Halaan Emilyä takaapäin ja lasken pääni tämän olkapäälle. "Mitä mietit?" Emily kysyy söpösti. "Sua", vastaan. Emily pyörähtää ympäri ja painaa otsansa olkapäätäni vasten. "Oot ihana", hän mutisee hiljaa. Silittelen rauhallisin vedoin hänen selkäänsä. Oon niin onnellinen just nyt.
-------------------------------------------------------------
Sanoja: 429
Pieni katoamistemppu on saatu päätökseen ja oon täällä taas🙌🏼
Ei ollu kyllä tarkotus kadota mut sanotaanko näin et pidin luovaa taukoa eli ehkä tää tästä taas lähtee😇
Toivottavasti täälä on vielä ihmisiä joita kiinnostaa lukee myös pienen tauon (2kk🤠) jälkeen 👀
ESTÁS LEYENDO
Hope we'll meet again / Olli Matela /
FanficMinkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Pitääkö tämä sanonta paikkansa? Mitä tapahtuu, kun useamman vuoden takaa tuttu henkilö kävelee kadulla vastaan? Onko elämä helppoa vai onko polku pitkä ja kivinen? Emily on juuri muuttanut kaupunkiin, jost...