Olli
Keikan alkuun on 15 minuuttia. Tultiin tutustumaan bäkkäriteltan menoon. Täällä on kauhea hälinä, mutta kukaan ei juuri kiinnitä huomiota muhun ja Emilyyn. Ympärillä on lähinnä artisteja ja niitten crew-tyyppejä, joten ne osaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä.
Oon vähän huolissani Emilystä ja sen pärjäämisestä, koska se on ollut jotenki normaalia hiljaisempi koko illan. Toisaalta sillä on siihen hyvä syy: yksityisyyden ylläpitäminen. Se salaa kuvattu TikTok-video Emilystä oli jo ihan tarpeeks.
Emily
"Olli! Meiän pitää mennä!" Niko huikkaa vähän matkan päästä. Olli nousee mun vierestä ylös ja katsoo mua kysyvästi. "Kaikki okei?" tämä varmistaa. Rakastan sitä, miten Olli huolehtii musta ja sen kavereista.
"Kyllä mä uskon. Mut nyt sä keskityt keikkaan ja otat siitä kaiken ilon irti", vastaan ja pomppaan ylös sohvalta, jossa kökötettiin viimeinen vartti. "Mutta mitä jos...", Olli aloittaa. "Ei muttia. Töihin siitä", keskeytän tämän lauseen. Kyllä mua edelleen jännittää se, jos joku tunnistais mut Ollin tyttöystäväksi, mut yritän olla ajattelematta sitä ja luottaa jätkien sanoihin.
Time skip
Seisoskelen lavan läheisyydessä ja tarkkailen Ollia, joka on hakemassa bassoaan. Huvittava näky sinänsä, että basso meinasi tipahtaa vaan kerran tämän käsistä. Yhtäkkiä huomaan Ollin kipittävän mun luo. "Tuun antaan sulle jossain kohtaa taukopusun", tämä ilmoittaa päättäväisesti. "No sehän sopii", vastaan hymyillen. Lavan läheisyyteen ei tosiaankaan näe juuri mistään, joten voin olla jo huomattavasti rennommin. "Nyt pitää mennä", Olli ilmottaa ja lähtee jo kipittämään lavalle nousevia portaita kohti. "Mikä jäi?" huikkaan tämän perään. "Hups..." Olli kipittää nopeasti takaisin. "Oot ihan höpö", naurahdan. Vaihdamme nopeat pusut, ennen kuin Olli joutuu oikeasti kipittämään lavalle.
Time skip 20min
Olli
Vilkaisen välillä lavan reunaan, mutta en juurikaan näe Emilyä vilausta kauempaa. Joka kerta kuitenkin hänellä on pieni hymy kasvoillaan, joka saa mun ajatukset vähän rauhottumaan.
Hetken kuluttua huomaan Emilyn hivuttautuneen lähemmäs lavaa. Mun on vaikea olla hymyilemättä, koska ajatukset on jo seuraavassa juomatauossa. Emily tietää, milloin meillä on edes pieni juomatauko, joten tämä tietää myös taukopusun lähestyvän.
Biisin loputtua kipitän lavan sivuun juomaan. Samalla tauolla kipitän myös hymyilevän Emilyn luo ja annan tälle lupaamani pusun. "Näytät muuten ihan helvetin hyvältä lavalla ollessas", hän tokaisee. "Ite näytät syötävän söpöltä ku hymyilet tolleen", vastaan. Emilyn hymy vähintäänkin kaksinkertaistuu ja pieni puna nousee tämän kasvoille. "Vielä söpömpi", sanon itsekin hymyillen ja annan vielä nopean pusun. "Heippa", Emily huikkaa perääni. Kipitän hymyillen takas lavalle.
-------------------------------------------------------------
Sanoja: 375
🫶🏻
YOU ARE READING
Hope we'll meet again / Olli Matela /
FanfictionMinkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Pitääkö tämä sanonta paikkansa? Mitä tapahtuu, kun useamman vuoden takaa tuttu henkilö kävelee kadulla vastaan? Onko elämä helppoa vai onko polku pitkä ja kivinen? Emily on juuri muuttanut kaupunkiin, jost...