34. Jäätelö

306 22 2
                                    

Seuraava päivä:

Olli

Lähettiin kiertelemään jotain erilaisia nähtävyyksiä meiän hotellin lähellä. Italia on kyllä kaunis paikka, mut ei mua mitkään nähtävyydet sen erityisemmin kiinnosta. Nauttisin huomattavasti enemmän jollain terassilla istuskelusta hyvässä seurassa vaikka parin juoman kera.

"Mentäiskö ostaan jäätelöt?" Joonas ehdottaa. "Jooo", Emily innostuu. Ihana, kun hän on aina niin energinen. "Kai Olli herrasmiehenä tarjoo?" Niko naurahtaa Emilyn suuntaan. "Totta kai", totean ja katson Emilyä hymyillen. "Ei sun tarvi", tämä sanoo. "Ei vastalauseita", totean päättäväisesti. Emily katsoo mua suoraan silmiin ja hymyilee. Nostan käteni tämän poskelle ja yhdistän huulemme rauhallisesti.

"Oot ihana", Emily kuiskaa tuon pienen suudelman jälkeen. Hän hymyilee yhä leveämmin. "Sä oot ihanampi", hymyilen. Samassa huomaan muiden kadonneen ympäriltä. "Minne muut meni?" ihmettelen. "Ehkä ne ei halunnu jäädä todistamaan tota äskeistä ja näki paremmaksi paeta paikalta", Emily naurahtaa. "Voi olla", nauran. Yhtäkkiä huomaan Joonaksen viittovan meille jotain vähän matkan päästä. "Ne näköjään meni jo", päättelen, sillä Joonaksen kädessä näyttäisi olevan jäätelö. "Näköjään. Mennään meki", Emily toteaa ja tarttuu kädestäni.

--

"Mihin te jäitte?", Niko kysyy, kun saavumme vihdoin pöytään jäätelöiden kanssa. "Söpöileen tietenki", Joonas hihkaisee. Huomaan Emilyn kattelevan mua. Yhtäkkiä tunnen tuon pehmeät huulet poskellani. "No joo. Ootte söpöjä", Niko toteaa. En voi olla hymyilemättä.

Emily

"Saanko maistaa?" Olli kysyy ja luo kasvoilleen ehkä maailman suloisimman ilmeen. "Riippuu vähä mitä tarkotat", totean pokkana. "Wou. Jotain rajaa. Tässä on muitaki", Joonas tokaisee kauhistuneen näköisenä. Kaikki repeävät nauruun. Tai siis kaikki paitsi Olli. Tämän ilme on tällä hetkellä... sanottaisiinko, hapan? "Ihan tota jäätelöö tarkotin", Olli sanoo murjottaen. "Aaa joo jäätelö", totean vähän huvittuneena. Olli jatkaa mököttämistä. "Lopetatko mököttämisen jos annan sun maistaa?" kysyn tuolta suloiselta mökömököltä. "Ehkä."

Juuri, kun Olli on maistamassa jäätelöä, tökkään sen tämän nenänpäähän. En voi olla nauramatta Ollin reaktiolle. "Ilkee oot", tämä valittaa ja jatkaa mököttämistä. Itse jatkan vain nauramista. "Ootte te kyllä kaksikko", Tommi toteaa. Muut vain seuraavat tilannetta huvittuneena. "Kiusaat mua tahallaan", Olli tokaisee ja pyyhkii kasvojaan paperilla. Virnistän tälle ja jatkan tyytyväisenä jäätelön syömistä.

"Anna mä autan", sanon Ollille. Tämän suupielet on ihan jäätelössä. Tais mököttäminen viedä kaiken huomion syömisestä niin, ettei enää omakaan jäätelö osunut suuhun. "Meiän pikkunen Olli ku ei se osaa edes syödä ite", Joonas lässyttää ja pörröttää parhaan ystävänsä hiuksia. Otan pöydältä paperin ja pyyhin enimmät jäätelöt Ollin suupieliltä siihen, mutta sitten saan paremman idean. Hivutan toisen käteni tämän niskan taakse ja toisen lasken varovasti hänen olkapäälleen. Painan huuleni vasten hänen omiaan. Olli vastaa suudelmaan välittömästi. Tää on kyllä huomattavasti mukavampi tapa... "Käyhän se toki noinki", Aleksi naurahtaa. "Totta. Kunhan Olli vaan muistaa olla innostumatta liikaa", Joonas virnuilee.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 418
🖤

Hope we'll meet again / Olli Matela /Where stories live. Discover now