Olli
Odottelen Emilyä studion edustalla. Sovittiin, et mennään yhessä sisälle niin ois ehkä vähän todennäköisempää välttyä kysymystulvalta. Tai sitten ei, mut aina voi toivoa. Voisin jo melkein lyödä vetoa siitä, mitä Joonas ehdottaa ensimmäisenä, kun kuulee, et mä ja Emily ollaan yhessä.
Hetken kuluttua näen Emilyn kipittävän mua kohti. Hän hymyilee ja nopeuttaa askeliaan. Levitän käteni halin merkiksi, jolloin tuo itseäni hieman lyhyempi brune ryntää haliin. "Oli ikävä", tämä mumisee. "Nii oli. Mut mennäänkö sisälle?" Emily nyökkää. "Sielä varmaan oottaa joku kuulustelu", Emily naurahtaa vähän kysyvään sävyyn. "Hyvin todennäköstä. Joonas myös ehottaa, mitä todennäkösimmin juhlimista", nauran. "Se kyllä löytää aina jonku syyn juhlimiseen, mut ehkä tällä kertaa on ihan aihetta vähä juhlia", Emily toteaa ja nojaa päänsä olkapäätäni vasten. "Totta", hymähdän.
Emily
Astelen Ollin perässä eteiseen. "Kuka tuli?" kuuluu Joonaksen innokas ääni peremmältä. "Mä ja Emily", Olli vastaa. En ehtinyt edes ottaa takkia pois, ennen kuin hattarapää -tunnetaan myös nimellä Joonas- hyppeli iloisesti eteiseen. "Mites menee?" Joonas kysyy vihjailevasti. Käännyn katsomaan Ollia, joka ei voi piilotella hymyään. Olli vilkaisee mua kysyvällä katseella. Nyökkään hymyillen ja tartun tätä kädestä. "Me ollaan yhessä", Olli hymyilee. "Mitä?! Tulkaa nyt tänne sieltä", Niko huudahtaa.
Olli istahtaa sohvalle, jolloin hyödynnän tilaisuuden ja kapuan tämän syliin. Huomaan myös Joonaksen seuraavan meitä treenitilaan. "Aika söpöö", Niko hymyilee. "Kaikki on nyt ilmeisesti hyvin?" Aleksi kysyy. "Paremmin ku hyvin", vastaan ja kierrän käteni Ollin ympärille. "Mähän sanoin, et kaikki järjestyy", Aleksi toteaa. "Mä sanoin samaa", Joonas sanoo ylpeänä. "Onko jotain tapahtunu?" Niko kysyy hämmentyneenä. "Pieni väärinkäsitys vaan", Olli sanoo. Hän tiukentaa otettaan ympärilläni. Tuntuu turvalliselta. Niko seuraa tilannetta ja nyökkää hyväksyvästi.
"Missä muuten Joel ja Tommi on?" kysyn. "Ne meni käymään kaupassa, ku bisse oli loppu. Ja sit Joelin piti välttämättä saada hakee kahvi kauramaidolla", Joonas selittää. "Aivan. Kuulostaa Joelimaiselta", naurahdan.
Joonas
Ollilla ja Emilyllä näyttäis olevan kaikki hyvin eli silloin myös mulla on kaikki hyvin. Mulle riittää, et Olli on onnellinen. Kieltämättä se tuntu tosi pahalta, ku Ollilla oli vaikeeta. Onneksi nyt kaikki on hyvin. Nyt ois myös syytä juhlia. Taitaa olla viikonloppusuunnitelmat selvillä.
Yhtäkkiä eteisestä alkaa kuulua ryminää, jolloin voi olettaa Joelin ja Tommin palanneen. Huomaan Joelin kiiruhtavan ostosten kanssa keittiöön. Pitäähän bisset saada äkkiä kylmään. Tommi astelee treenitilaan, mutta pysähtyy kuitenkin nähdessään Ollin ja Emilyn sylikkäin. "Mitäs mitäs?" rumpali ihmettelee. Kaksikko on niin keskittyneenä toisiinsa, ettei edes huomaa Tommia. "Et ehkä arvannu vielä, mut joo ne on yhessä", selvennän tilannetta. Tommi nyökkää.
"Viikonloppuna sit juhlitaan!" Joel huudahtaa innoissaan. "Todellaki! Tällä kertaa siihen on ihan aihetta", totean. Joel näyttää vähän hölmistyneeltä. "Kato nyt noita kahta", Niko naurahtaa ja nyökkää Ollin ja Emilyn suuntaan. "Ahaa. Tämmöstä peliä", Joel virnuilee.
-------------------------------------------------------------
Sanoja: 431
Sain pitkästä aikaa kirjotettua ihan hyvin niin ehkä tää tästä🙌🏼
ESTÁS LEYENDO
Hope we'll meet again / Olli Matela /
FanficMinkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Pitääkö tämä sanonta paikkansa? Mitä tapahtuu, kun useamman vuoden takaa tuttu henkilö kävelee kadulla vastaan? Onko elämä helppoa vai onko polku pitkä ja kivinen? Emily on juuri muuttanut kaupunkiin, jost...