58. Idea

192 15 5
                                    

Emily

Kaadun sohvalle pitkän ja uuvuttavan työpäivän jälkeen. Kello on jo lähes kahdeksan illalla ja työpäiväni venyi lähes kaksitoista tuntiseksi. Joudun vielä hetken odottamaan tärkeää työpuhelua, ennen kuin pääsen virallisesti ansaitulle kesälomalle.

Toivon tästä lomasta tulevan ikimuistoisin ja mahtavin loma, mikä mulla on koskaan ollut. Pääsen Ollin ja muiden mukaan sekä saan seurata keikkoja paraatipaikalta lavan sivusta. Toiveeni kuitenkin on yrittää pysyä salassa julkisuudelta. Muutamat fanit kyllä tietävät mun ja Ollin suhteesta, mut toivon, et kukaan ei ole esimerkiksi sattunut kuvaamaan meitä missään. Myös julkisuudessa työskentelevillä on oikeus yksityisyyteen ja yksityiselämään. Mun ja Ollin yhteinen päätös on pitää meiän suhde salassa niin hyvin kuin se on mahdollista. Tiedostetaan vähän turhankin hyvin, mitä voi seurata siitä, jos julkistaisimme suhteemme. Olisi mahdollista, että myös mua alettais tunnistamaan kaduilla ja muualla, enkä mä halua tulla tunnistetuksi. Toimin työnikin puolesta erilaisten tapahtumien taustalla ilman, et mun naama tai muutenkaan henkilöllisyys tulee esille nimeä lukuunottamatta.

Olli

Kulutan aikaa heittelemällä pienen pientä koripalloa keikkabussissa. Keikan alkuun on vielä reilu tunti, joten vielä ei ole edes kiire valmistautua. Keikkabussin perällä on pieni huone, johon tietenkin piti saada pleikkari. Tommi ja Joonas ottavat parhaillaan mittaa toisistaan. Joonaksen monen vuoden takainen haave Tommin voittamisesta taitaa jäädä jälleen kerran toteutumatta. Huudosta päätellen...

"Olli hei...", Niko aloittaa. Hän on makoillut sängyssään ja seurannut välillä mun leikkimistä. "Joo?" vastaan osoittaen kuuntelevani. "Oisko sun mielestä hyvä idea, jos ajettais heti keikan jälkeen vaan himaan?" tämä ehdottaa. "Jos joku on ajokunnossa ja, jos myös meiän Angry Tour Manager hyväksyy tän idean", vastaan. "Taian soittaa sille heti. Ois meinaan kiva herätä aamulla omasta sängystä ilman, et ois kauhee kiire johonki", Niko toteaa. "Mmm, niimpä", mutisen kaivaessani puhelinta kiireesti taskusta. Tietenkin asia pitää ilmoittaa heti Emilylle. Mulla on ollut koko viikonlopun ihan kamala ikävä sitä. Nyt en tiiä mitään parempaa paikkaa kuin koti ja Emilyn läheisyys.

Time skip 10min

"Jätkät!" Niko karjuu saadakseen muiden huomion änäristä itseensä. "Keikan jälkeen lähetään sit heti ku mahollista nii ajaan himaan", hän ilmoittaa muille. Itse olen yhä omissa oloissani. Siirryin jopa sängylleni asti. Emily ei ole vielä vastannut mun viestiin siitä, et tullaan jo yöllä kotiin. Ehkä se on vielä töissä tai sit puhuu jotain tärkeetä puhelua, koska ne on yleensä ainoat syyt, miks Emily ei vastaa.

"Mut Niko meiänhän piti vetää perseet ja mennä baariin", Joonas ja Joel marisevat lähes yhteenääneen. "Kännit voitte vetää myös kotimatkalla, mut jätetään se baarireissu toiseen kertaan ku haluun herätä aamulla omasta sängystä. Ja meiän pikkunen Olluska ei kestä enää yhtään yksinäistä yötä", Niko tokaisee tyytyväisen kuuloisena. "Hei! Oon jo iso poika!" huudahdan sängyn pohjalta. Kaikki repeävät nauruun, jolloin tekisi mieli kostaa heille esimerkiksi kaatamalla jääkylmää vettä vuorotellen jokaisen niskaan. Tai siis kaikkien paitsi Tommin, koska en yletä niin korkeelle... Ihme geenit mullaki, ku tämmöseksi tapiksi jäin.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 453
🐛

Hope we'll meet again / Olli Matela /Donde viven las historias. Descúbrelo ahora