Emily
Kyhjötän jätkien studiolla sohvan nurkassa. Haluan Ollin luo. Edelleen Aleksin mielestä on parempi antaa Ollin selvitellä ensin vähän ajatuksia, vaikka ei tässä mun mielestä oo mitään selviteltävää. Aleksi tosin kysyi Joonakselta, et onko Olli siellä eli sen olinpaikasta ei ainakaan tarvi olla huolissaan. Sitä murehdin enemmän, et uskooko Olli sen, et mun ja Aleksin välillä ei oo mitään ystävyyttä enempää. Yhtäkkiä Aleksin puhelin soi, joka havahduttaa mut ajatuksista.
Aleksi
"Kuka se on?" Emily utelee. "Olli", vastaan vähän hämmentyneenä. Emilyn ilme kirkastuu välittömästi. "Kerro sille, et haluun nähä", Emily pyytää. Nyökkään.
Puhelu
Minä: Joo?
Olli: Halusin vaan soittaa ja kysyy, mitä sun ja Emilyn välillä on?
Minä: Käsitit sen tilanteen väärin. Ollaan vaan hyviä ystäviä.
Olli: Miks olitte sit kahestaan studiolla?
Minä: Olin eka yksin, mut sit Emily halus nähä ja jutella yhestä asiasta, joten pyysin sen tänne.
Olli: Mistä asiasta?
Minä: Susta. Mut loput se saa kyllä kertoo ite.
Olli: Vihaako se mua?
Vilkaisen tässä kohtaa Emilyä, joka näyttää todella huolestuneelta.
Minä: Ei todellakaan. Se on susta ihan älyttömän huolissaan ja pelkää et sä vihaat sitä.
Olli: Ehkä mä vähä ylireagoin. En antanu teille edes tilaisuutta selittää.
Minä: Ei se haittaa. Ihan ymmärrettävää tällasessa tilanteessa. Mut mitään sellasta ei tapahtunu. Edelleen me ollaan vaan ystäviä.
Olli: Mm.
Minä: Mun puolesta me ollaan sujut. Mites sä ja Emily?
Olli: Haluun puhuu sen kans kasvotusten.
Minä: Tuutko tänne vai pyydänkö sen sinne?
Olli: Keksin jotain muuta. Laitan sille kohta viestin. Ja sano sille, et en mä vois ikinä vihata sitä.
Minä: Mä sanon. Moro.
Emily seurasi koko puhelun ajan keskittyneenä. Tämä yritti kuulla, mitä Olli sanoo. Ilmeistä pystyi päättelemään, ettei onnistunut siinä kovinkaan hyvin. "Mitä se sano? Ja miks et sanonu, et haluun nähä sen?" Emily kysyy heti puhelun päätyttyä. "Olli ilmotti eka, et haluu nähä sut. Aiko kohta laittaa viestin sulle", kerron. Toivottavasti asiat alkaisi vähitellen selkiytyä taas. Samassa Emily saa viestin. Tämän ilmeestä pystyi päättelemään, kuka viestin lähetti. "Olli haluu nähä rannalla auringonlaskun aikaan", Emily ilmoittaa. Romanttista. Olli on kyllä tästä bändistä se romantikko. "Mihin aikaan aurinko edes laskee?" Emily pohtii. "Vähän ennen kaheksaa, ehkä", totean. "Mullehan tulee kiire, jos meinaan näyttää edes vähän ihmiseltä." "Heitänkö sut kotiin?" kysyn. "Jos mitenkään viittisit", Emily toteaa. Nousen sohvalta ja suuntaan eteiseen. Emily jää vain tuijottamaan hämmentyneenä perääni. "Tuutko sä?" naurahdan. "Aa joo. Matkalla", tämä nauraa ja kipittää perässäni eteiseen. Takki päälle ja kengät jalkaan. Varmistan vielä, ettei studiolle jää valoja ja suuntaan sitten Emilyn perässä autolleni. Saatan ehkä aavistaa, mitä tästä illasta seuraa. Arvelen, että huomenna olisi syytä vähän juhlia.
-------------------------------------------------------------
Sanoja: 419
Iltasatu🖤
YOU ARE READING
Hope we'll meet again / Olli Matela /
FanfictionMinkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Pitääkö tämä sanonta paikkansa? Mitä tapahtuu, kun useamman vuoden takaa tuttu henkilö kävelee kadulla vastaan? Onko elämä helppoa vai onko polku pitkä ja kivinen? Emily on juuri muuttanut kaupunkiin, jost...