36. Kolmas pyörä

313 22 2
                                    

Aleksi

Oon nyt ollut hetken yksin, kun muut lähti sille upealle baarikierrokselle. Ajattelin, et voisin mennä kohta Ollin ja Emilyn seuraksi. En jaksais koko iltaa yksinkään olla. Ehkä katon tän jakson loppuun ja meen sit. Jos kattoo jotain sarjaa, on melkeen rikos jättää jakso kesken.

Jakson loputtua nousen ylös ja etsin pöydältä avainkortin. Otan vielä sängyltä puhelimen ja laitan sen taskuun. Tuskin ollaan menossa ulos, joten en jaksa vaivautua ottamaan hotellitossuja parempia jalkineita. Astun hotellin käytävälle ja suljen huoneemme oven. Suuntaan viereiselle ovelle ja koputan.

Emily

Pienen suuteluhetkemme keskeyttää koputus. "Varmaan joku Porko, joka on hukannu avainkorttinsa", Olli huokaisee. "Käyn avaan", totean ja nousen hieman vastahakoisesti tuon basistin sylistä. Kipitän ovelle ja avaan sen. Kaikkien yllätykseksi sieltä paljastuu Aleksi.

"Moi", sanon hymyillen. "Moi. Ajattelin tulla tänne, ku yksin alko oleen vähä tylsää", Aleksi vastaa. "Luulin, et säki oisit lähteny muitten mukaan", totean. "Oli aika väsyny olo nii jätin sit välistä." Nyökkään ymmärtäväisenä. "En kai keskeyttäny mitään?" tämä varmistaa. "Et mitään erikoista. Ajateltiin et voitais kattoo joku leffa. Tuu säki." "Jos se on teille molemmille okei." "On se", hymyilen ja päästän Aleksin peremmälle.

"Moi Ale", Olli tervehtii iloisesti. "Moi Olli", Aleksi vastaa vähän huvittuneena. "Kiva töyhtö sulla", Aleksi naurahtaa. "Se on tupsu", korjaan. "Ahaa. Aivan." "Näytän kuulemma söpömmältä näin", Olli toteaa ylpeänä. "No kieltämättä onhan toi aika söpö", Aleksi myöntää ja istahtaa Ollin viereen sängylle. "Mikä leffa katotaan?" kysyn. "Kaikki käy. Saatte päättää ku mä vähä niinku tuppauduin teiän seuraan", Aleksi toteaa. "Ei se haittaa. Kiva ku tulit tänne nii sun ei tarvi olla yksin", sanon. "Niimpä", Olli yhtyy. "Okei. Mut ette sit söpöile liikaa ku muuten oon ihan kolmas pyörä", Aleksi naurahtaa. "Ei luvata mitään", Olli sanoo ja kiskaisee minut syliinsä. Kierähdän tämän sylistä niin, että oon nyt jätkien välissä. Onneksi hotelleissa on leveät sängyt, eikä kenenkään tarvi istua lattialla kattomassa leffaa.

Aleksi

Päädyttiin yhteistuumin johonkin perus tylsään toimintaleffaan, joka on kaiken lisäksi täynnä ällösöpöjä kohtauksia. Vähän ehkä tuntuu ulkopuoliselta, ku Olli ja Emily on kietoutuneena toisiinsa. Olli tosin päätti linnottautua Emilyn syliin ja näyttää siltä, että nukahtaa ihan just. Emily silittää rauhallisesti Ollin hiuksia. Onhan ne nyt söpöjä. Täydelliset toisilleen.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 351
🖤

Hope we'll meet again / Olli Matela /Where stories live. Discover now