64. Tirehtööri

138 10 3
                                    

Olli

Avaan oven rappukäytävään, jolloin korviin alkaa kantautua kamalaa meteliä. Metelin alkuperän voi kyllä jo melkein arvata, sillä muut rakennuksessa olevat työtilat ovat usein tyhjillään tähän aikaan päivästä. Varsinkin nyt, kun on juhannuksen jälkeinen sunnuntai.

"Ihmettelen kyllä, että ette oo saanu vielä mitään häätöä täältä", Emily nauraa. "Kieltämättä se on vähä erikoista", totean huvittuneena. Jatketaan matkaa portaita pitkin oikean oven taakse. Oven takaa kuuluu voimakasta musiikkia ja hieman epävireistä laulua siihen nähden, mitä oon yleensä tottunut kuulemaan Joonaksen tai Joelin suusta.

Tommi

Joel ja Joonas pyörittää yllättäen jotain omaa sirkusta. Näyttää kuitenkin siltä, et ne ei pääse yhteisymmärrykseen siitä, kumpi saa toimia sirkuksen tirehtöörinä. Tietenki myös kesken ottelun täytyy pitää huolta musiikillisesta puolesta, joten miksipä ei yhdistettäisi aina niin kaunista huutolaulua tuohon melko vakavasti otettavaan painiotteluun. "Ai saatana!" Joonas karjaisee mätkähtäessään sohvalta lattialle -Joelin avustamana tietenkin. Painiottelu tirehtöörin paikasta jatkuu nyt keskellä studion olohuonetta Nikon ja Aleksin kannustuksella.

Musiikin ja kaiken muun metelin seasta kuulen kuitenkin studion oven avautuvan. Huomaan tilaisuuden paeta ja harpon pitkin askelin pois tuon metelöivän sirkuksen keskeltä. Pian näen Ollin ja Emilyn hieman hämillään olevat katseet. "Ketä täälä yritetään syödä elävältä?" Olli ihmettelee huvittuneen näköisenä. "Meiän vanha aviopari ei oikeen pääse yhteisymmärrykseen kaapin paikasta", totean naama peruslukemilla.

Emily vaikuttaa edelleen vähän hiljaiselta. Ehkä se johtuu aiemmin tapahtuneesta. "Kaikki hyvin?" varmistan ja katson tätä silmiin. "Joo eiköhän", tämä vastaa ja hymyilee vähän. Huomaan tämän tarttuvan Ollia tiukasti kädestä. "Toivotaan et tällasta ei tapahtuis enää kellekään", Olli toteaa. "Niimpä", Emily toteaa mun ollessa samaa mieltä. "Mennään nyt keskeyttään toi sirkus", Emily naurahtaa. "Ilomielin", totean ja marssin takaisin olohuoneen puolelle.

"Sirkus seis!" tokaisen jokseenkin matalalla äänelläni. Painiminen loppuu kuin seinään ja kaikki jäävät tuijottamaan mua. "Saatiin vieraita", tarkennan, jolloin Olli ja Emily astelevat myös peremmälle. "Emily!" Joonas ja Aleksi huudahtavat yhteenääneen ja säntäävät halaamaan Emilyä. "Enkö mä saa halia?" Olli valittaa ja esittää loukkaantunutta. "Taisit jäädä kakkoseks", Niko naurahtaa. Kieltämättä on mukava viettää aikaa taas tällä porukalla.

Olli

Istahdan sohvalle hylättynä ja erittäin loukkaantuneena. Kiva huomata et mun näkeminen saa kaikkien päivästä näin iloisen ja aurinkoisen joka kerta. "Nyt se suuttu", Joonas tokaisee tarkoittaen ilmeisesti mua. En kommentoi asiaa millään tavalla.

Yhtäkkiä Joonas päättää hypätä suoraan mun syliin. "En mä Olluska sua oo unohtanu", tämä sanoo ja pörröttää mun hiuksia. "Kiitti muistutuksesta. Sen taisit kuitenki unohtaa et tää ei oo sun syli", totean ja nyökkään päälläni suuntaan, johon Joonaksen ei ehkä kannattais katsoa just nyt. "Hups...", hattarapää toteaa hivenen kauhuissaan ja katoaa mun sylistä hetkessä. "Mun", Emily tokaisee ja kapuaa vuorostaan syliini. Tämä kiertää kätensä hyvin omistavaisesti mun ympärille ja katsoo Joonasta epäilevästi. "Nyt taitaa Porko katua syntymäänsä", Tommi naurahtaa kaikkien tuijottaessa Joonasta. "Pakene vielä ku voit", Niko lisää. "Mur", Emily murisee söpösti, jolloin Joonas kipittää kiireesti turvaan Nikon syliin. "Siihen sitte päätit tulla", brune solisti toteaa Joonaksen nyökätessä myöntävästi.

"Onko vaara ohi?" Joel tiedustelee palatessaan jostain. Kukaan ei varmaan edes huomannut sen hetkellistä katoamista. Todennäköisesti se kävi jääkaapilla tarkistamassa bissevarastojen riittävyyden. "Taitaa olla", totean vilkuillen samalla kuitenkin Emilyä ja Joonasta vähän varautuneesti.

Time skip 15min

"Haluisin kertoo yhestä jutusta", Emily aloittaa. Kaikkien huomio siirtyy puhelimista Emilyyn.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 508
Juu en sano mun aktiivisuudesta mitää😂😭
Mut uskokaa tai älkää, oon kirjottanu tätä😌

Hope we'll meet again / Olli Matela /Onde histórias criam vida. Descubra agora