27. Pusu-Porko

357 23 1
                                    

Viikonloppu:

Olli

Tänään yllättäen juhlitaan. Tietenkin suuntana on myös tuttu ja turvallinen lähibaari. Joonas oli ehdottomasti sen kannalla, et mun ja Emilyn suhdetta pitää juhlia heti tänä viikonloppuna. Tai itse asiassa, jos oikeen muistan, se oli Joelin idea, et viikonloppuna juhlitaan... Joonas vaan kertoi hyvän syyn juhlia. En valita. Rauhallinen illanvietto -tai tämän porukan kesken hullu baari-ilta- on mukava tapa rentoutua ja unohtaa hetkeksi kaikki ikävät asiat. Tällä hetkellä mun elämässä ei kyllä oo mitään ikävää, koska mulla on Emily.

"Olli, tuu jo!" rakas ystävämme Joonas Porko hoputtaa eteisestä. "Tarvin lisää bissee", Joel valittaa. "Joo joo. Kaks minuuttia", huokaisen ja suuntaan makuuhuoneeseen. Kerrankin olin tyytyväinen omaan asuvalintaan, mut sitte onnistuin sotkemaan mun parhaan kauluspaidan hammastahnalla. Ja kyllä, pesen hampaat ennen baariin lähtöä. Koska miksi ei?

Emily

Kävelen Ollin kans käsi kädessä kohti tuttua baaria. Itse asiassa ainoa baari, jossa olen Helsingissä käynyt, mut ihan sama. Joel ja Joonas kävelee jonkin verran mun ja Ollin edellä. Eivät kuulemma jaksaneet katella tällasta söpöilyä.

"Joko muut on sielä baarissa?" kysyn Ollilta. "Ainaki Niko ja Aleksi ilmeisesti on. Tai niin Joonas sano", tämä vastaa. "Katotaan kenet pitää kantaa kotiin", Olli nauraa. "Veikkaisin et Joonas", totean. "Myös se toinen J:llä alkava sankari taitaa ottaa tästä illasta kaiken irti", jatkan nauraen. "Valitettavaa, mutta totta." Tunnetusti Joel ja Joonas ovat ne joilla lähtee toisinaan homma vähän lapasesta. Ainakaan viihdettä ei yleensä puutu.

--

Ilta on hyvässä vauhdissa ja ensimmäisillä on jo havaittavissa pientä nousuhumalaa. Ainakaan toistaseks kukaan ei oo keksiny mitään ihan järjetöntä. Ollaan haaveiltu jostain kivasta ulkomaanmatkasta, mut kuitenki päädyttiin sit siihen, et mietitään sitä vähän myöhemmin.

"NiKo AnNa PuSu!" Joonas tokaisee ja laskee päänsä solistin olkapäälle. "Pusu-Porko vauhdissa", Tommi naurahtaa. Purskahdan nauruun. Myös Olli ja Aleksi nauravat. Joel sen sijaan katsoo Nikoa ja Joonasta vähän kateellisena. "HeI mÄkI hAlUuN pUsUn!" kyseinen blondi huudahtaa. "Ai mistäs lähtien sua Porkon pusut on noin paljo kiinnostanu?" Olli virnuilee. Joel tuijottaa hetken Ollia melko haastavasti, kunnes keskittyy taas seuraamaan Nikon ja Joonaksen tilannetta. Tuosta suudelmasta ei ainakaan intohimoa puutu. "Joel. Oota vuoroas", Olli härnää. "Millon on mun vuoro?" tokaisen ja saan hämmästyneitä katseita. Myös Nikon ja Joonaksen katseet kääntyvät suuntaani. "Niin ihan siis Ollille tarkotin tän kysymyksen", nauran, jolloin myös muut alkavat nauraa. "No vaikka heti", Olli tokaisee ja vetää mut suudelmaan. Tämä todellakin on mun ja Ollin paras suudelma tähän mennessä. Vaikka suurin piirtein kaikki baarissa olevat ihmiset on todistamassa tilannetta.

-------------------------------------------------------------
Sanoja: 394
Iltasatuuuu🖤

Hope we'll meet again / Olli Matela /Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora