Hoofdstuk 19

681 36 4
                                    

Eric's POV:

Alles verliep voorlopig volgens plan, Brigitte stond klaar met het geld en de rest stond ook ergens opgesteld, allemaal klaar om toe te slaan. Brigitte stond naast mij, "seg brigitte?" "ja?" antwoorde ze meteen. "Koen geeft wel heel veel om Tineke vind je niet?" niet begrijpend keek ze me aan " dat is toch normaal, ze zijn collega's" ik knikte "jaja, maar denk je dat hij verliefd is op Tineke?" nu begon ze te begrijpen wat ik bedoelde. "denk je dat Koen verliefd is op Tineke?" ik trok mijn schouders op. "Geen idee, maar ik heb wel zo een vermoeden als ik zo naar zijn reacties kijk en soms de manier waarop hij naar Tineke kijkt." Een lach verscheen op haar gezicht "misschien wel, het zou wel mooi zijn zo een koppeltje op het werk" ook bij mij verscheen er deze keer een glimlach "ik zou er in ieder geval niet van verschieten". De chef kwam voorzichtig naast ons staan, ok Brigitte hou u klaar. Ze maakte zich snel klaar en wandelde het pakhuis binnen. Iedereen stond op zijn post, het gebouw was omsingeld dus ze konden niet ontsnappen. Ik hoorde hoe een auto door de bocht scheurde en stopte op de parking voor de ingang van het pakhuis. "ok alle ploegen houden zich klaar" hoorde ik de chef door de radio zeggen. Drie mannen stapten uit en haalde nog een vierde persoon  uit de auto. Dat moet Tineke zijn dacht ik, je kon niet zien wie het was omdat er een stoffen zak over het hoofd zat. Maar het moest Tineke wel zijn. Ze duwden de momenteel nog onbekende persoon naar binnen. Snel liepen we achter hen aan, we mochten geen risicoos nemen, alles moest dus snel te werk gaan. Ik verstopte me achter een dikke balk en keek af en toe om te kijken wat er gebeurde. Brigitte had zich intussen ook al ergens verstopt. Ze namen het koffertje met geld op dat in het midden van de vloer lag en duwden de vierde persoon voor hen uit. Ze waren wel goed voorbereid want zo te zien houden ze alles goed in de gaten. "Ok dit is de moment, alle teams go go go" hoorde ik de chef door de radio zeggen. Dit is het startsein, ik kwam tevoorschijn vanachter de paal en richte mijn wapen op de mannen. "Politie, laat u wapen vallen" riep ik. Ik zag dat uit elke hoek wel een collega tevoorschijn kwam, allemaal richten ze hun wapens op de drie mannen. Voor het geval dat ze zouden weglopen had Koen barry ook bij, klaar om hem los te laten. "Leg jullie wapens neer en laat onze collega gaan!' riep de chef kwaad. Ze konden niets meer doen, met een zuur gezicht lieten ze hun wapen vallen en gaven de gegijzelde een duw die daardoor op de grond viel. "Tineke!!" riep Koen. Hij liep naar haar toe en trok zo snel mogelijk de zak van haar hoofd. Hij schrok, tot zijn grote verbazing was het Tineke niet...

wat denken jullie, goed genoeg ? :p   Sorry voor de misschien stoorende foutjes...

overspel de buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu