Koen's POV
Moeizaam opende ik mijn ogen, niet wetende waar ik was. Waarscheinlijk omdat ik nog te moe was om helder te functioneren. Ik hief mijn hoofd van het zachte kussen en keek vermoeid heen en weer. Nu weet ik het weer, ik ben bij Tineke thuis. Hoe kon ik dat nu in hemelsnaam vergeten. Vluchtig wierp ik nog een blik op de klok. Het was 06.30 uur, we moesten vandaag pas om 12.00 uur op het werk zijn dus nog tijd genoeg om rustig te blijven liggen en van elkaar te genieten. Even strekte ik mij uit en draaide ik me heel voorzichtig om naar de kant van Tineke. Het was zo mooi om te zien hoe ze erbij lag. Met haar haar een beetje in de war en haar hoofd half onder het laken zodat alleen haar slapende ogen erboven kwamen, zo zag ze er echt schattig uit. Zachtjes haalde ik een klein beetje haar weg van voor haar ogen en legde het achter haar oor zodat haar ogen beter zichtbaar waren en zodat ik haar kon aanstaren zolang ze nog sliep. Het viel me op hoe mooi ze wel niet sliep terwijl mijn gedachten verdwaalden in de gebeurtenissen van gisterenavond. Ondanks dat Maarten terug voor haar deur stond was het toch nog een fijne avond geworden. Ik heb al een tijdje zo een vermoeden dat hij iets van plan is, ik weet niet wat maar ik kom er vroeg of laat toch wel achter of hij dat nu wil of niet. De blik in die ogen van hem staat me helemaal niet aan, het zou me zelfs niets verwonderen als hij terug iets zou verzinnen om Tineke en mij uit elkaar te krijgen. Maar ik zal er zijn om hem te stoppen. Na 10 minuten werd ik uit mijn gedachten gehaald door bewegingen naast mij, er kwam een heel klein beetje beweging in Tineke. Voorzichtig kwam haar hoofd volledig tevoorschijn van onder het laken en rekte ze zich uit. "Goeiemorgen lieve schat!" fluisterde ik tegen haar terwijl ik een zachte kus op haar voorhoofd drukte. Ze opende haar ogen en keek me een beetje vermoeid aan terwijl er een kleine glimlach op haar gezicht verscheen. "Goeiemorgen" fluisterde ze terug naar mij. Even bleef ik haar aankijken tot ze klaar was met uitstrekken. Het viel me zelfs op dat de afstand tussen ons steeds kleiner en kleiner werd todat we echt heel dicht tegen elkaar lagen. "Goed geslapen?" vroeg ik om de stilte een beetje te doorbreken. "Tuurlijk heb ik goed geslapen, zeker na gisterenavond!" ook bij mij verscheen er nu een lach op mijn gezicht. "Dat is fijn om te horen" antwoordde ik terwijk ik mijn arm om haar heen legde en haar nog dichter tegen me aantrok zodat er zelf geen afstand meer over was tussen ons. Voor de eerste keer vandaag gaf ik haar een zachte kus op haar lippen terwijl ik haar stevig vasthield alsof ik haar nooit meer zou loslaten. Ik voelde hoe ze haar hand op mijn wang legde en met haar duim zachtjes heen en weer bewoog. "Waar heb ik dat aan verdient" vroeg ze toen onze lippen een beetje afstand van elkaar namen. "Gewoon...omdat ik je graag zie" antwoordde ik zo lief mogelijk. Vluchtig gaf ze me nog een kus en sprong daarna uit bed. Ze trok snel wat kleren aan die rond het bed lagen terwijl ik haar niet begrijpend aankeek. "Wat ben je aan het doen" vroeg ik met gefronste wenkbrauwen terwijl ik me rechtop in het bed zette. "We moeten toch op het kantoor zijn binnen een klein uurtje dus ik sta alvast op zodat ik me kan klaarmaken." De glimlach op mijn gezicht werd alsmaar groter totdat ik uiteindelijk een beetje begon te lachen. Tineke die me heel raar aankeek begreep er kennelijk niets van. "We moeten vandaag pas om 12.00 uur op het werk zijn, ben je dat dan al vergeten?" ik zag hoe Tineke even nadacht en na enkele seconden wist ze het weer. " helemaal vergeten!" zei ze toen ze haar hand op haar voorhoofd neerlegde. Zonder te aarzelen sprong ze dan ook in bed en kwam er terug bijliggen. "Wat wil je dan doen deze voormiddag?" ik dacht eventjes na en kwam uiteindelijk op het perfecte idee. "Ik heb zo wel een ideetjes" zei ik en verstopte mijn hoofd onder het laken zodat ik haar zo kon benaderen. "Jij weet echt van geen ophouden he" bracht ze uit terwijl ze gierde van het lachen. Met een zwier gooide ik het laken deze keer ook over haar hoofd en gaf haar een paar kleine kussjes die ze met veel plezier aannam. En zonder het goed en wel te beseffen rollden we van de ene naar de andere kant en begonnen we waar we gisterenavond mee geëndigd waren.
JE LEEST
overspel de buurtpolitie
FanfictionKoen Baetens is inspecteur bij de politie en vormt samen met hoofdinspecteur Tineke Schilebeeckx een team. Met het hele team werken ze elke dag om mensen te helpen en te beschermen. Koen heeft ondertussen al twee jaar een relatie, alleen... niet all...