Koen's POV
"Wat krijg jij nu ineens?" vroeg ik aan Anna die heel erg boos naar ons keek. "Stop nu eens met al dat gelach, je ziet toch dat hij pijn heeft!" schreeuwde ze tegen Tineke die haar net zoals ik geschrokken aankeek. "Maak je toch eens niet zo druk, het doet helemaal geen pijn" snauwde ik haar terug. "Nee? Denk je dat ik het niet door heb" Ik keek even niet begrijpend naar Tineke die net dezelfde blik in haar ogen had. "Wat zeg je nu allemaal?" ging ik verder. "Zie je het dan niet, ze moet nog maar eens glimlachen naar je of je bent al verkocht. En dat terwijl ik er bij zit!" zei ze terwijl ze haar stoel naar achter duwde. "Je overdrijft" reageerde ik geërgerd op haar uitspraken. "Misschien is het beter als ik toch maar naar huis ga" zei Tineke zachtjes tegen mij terwijl ze zich al recht zette."Ja dat is misschien het beste ja!" Antwoordde Anna in mijn plaats maar daar was ik het niet mee eens "Nee nee, blijf maar" antwoordde ik terwijl ik haar arm vast nam zodat ze terug zou gaan zitten. Ik keek op naar Anna die nog steeds boos recht aan de tafel stond. "Ga je het echt opnemen voor haar?" Ik ademde diep in en schudde nadien even met mijn hoofd. "Dat doe ik toch niet, ik vind je reactie gewoon weer overdreven" Een teleurstellende blik verscheen in haar ogen, maar deze blik werd al snel terug over genomen door woede terwijl ze zocht naar de juiste woorden. "Zie je het dan niet, ze probeert ons weer uit elkaar te halen. Maar het zal haar geen tweede keer lukken..." had ik dit nu goed verstaan? Een tweede keer? Wat bedoelt ze daarmee? Anna stapte weg van de tafel en trok haar jas aan die ze bij het aankomen in de zetel had gelegd. "Wat bedoel je met een tweede keer?" vroeg ik haar terwijl ik bij haar ging staan. Ze keek me even aan maar negeerde me volledig en wandelde naar de deur. Wat haat ik het als ze dat doet... Ik trok haar terug aan haar arm "Anna wat bedoel je?" vroeg ik haar nog een laatste keer. "Laat me los!" zei ze en trok haar arm wild terug. "Laat het gewoon" vervolgde ze nog en verdween mijn huis uit. Een diepe zucht weerklonk uit mijn lichaam terwijl ik toekeek hoe ze de deur dichtsloeg. Ik voelde mijn hoofd bonzen nu ik wat rustiger was en liet me dan ook meteen achterover in de zetel vallen. Ik was eigenlijk al helemaal vergeten dat Tineke nog aan de tafel zat. Toen ik haar voetstappen dichter naar me toe hoorde komen opende ik mijn ogen en keek haar even aan. "Gaat het?" vroeg ze terwijl ze zich naast mij zette. Het was maar een klein randje waar ze op kon zitten maar ze had hier duidelijk geen moeite mee. Ik knikte even en sloot nadien terug mijn ogen. "Geen idee waarom ze zo doet" antwoordde ik terwijl ik even over mijn voorhoofd wreef om de kleine druppeltjes zweet af te vegen die door de stress op mijn voorhoofd waren ontstaan. Tineke keek me begrijpend aan. Haar laatste zin blijft maar in mijn hoofd rondspoken. 'Geen tweede keer' ik probeerde mijn herinneringen terug op te zoeken maar het lukt me niet. Zouden ze dan toch al die tijd gelijk gehad hebben, en waren ik en Tineke echt samen voordat ik van de baan werd gereden. "Je ziet er moe uit" onderbrak Tineke mijn gedachten terwijl ze even over mijn onderarm wreef. "Zo voel ik me ook" antwoordde ik en glimlachte even naar haar want ik was toch wel behoorlijk blij dat ze hier nu bij mij was. "Zal ik iets halen om te drinken?" vroeg ze terwijl ze al aanstalten maakte om naar de keuken te gaan. Ik schudde even met mijn hoofd. "Nee we maken het gewoon opnieuw gezellig" ging ik verder en stond op om de intussen al half lege fles wijn en onze glazen van de tafel te halen. Ik schonk nog wat wijn in onze glazen en zette me naast Tineke in de zetel. "Trek het je maar niet te veel aan van wat Anna allemaal heeft gezegd, ze doet wel vaker zo" zei ik tegen Tineke voordat ik een slok van mijn glas wijn dronk. Tineke trok even haar schouders op "dat gebeurd overal wel eens" stelde ze mij gerust en draaide de wijn in haar glas een beetje rond. "Maar...kun jij me niet vertellen wat ze bedoelde met dat het je geen tweede keer zal lukken?"
JE LEEST
overspel de buurtpolitie
FanfictionKoen Baetens is inspecteur bij de politie en vormt samen met hoofdinspecteur Tineke Schilebeeckx een team. Met het hele team werken ze elke dag om mensen te helpen en te beschermen. Koen heeft ondertussen al twee jaar een relatie, alleen... niet all...