Joel istui muiden seurassa ruokapöydässä mun ja Ollin saapuessa retkeltämme. Se näytti väsyneeltä ja huonovointiselta, mutta nousi halaamaan mua meidän astuessa ruokailutilan puolelle.
- Mä arvasin, että oot vienyt mun naisen johonkin, kun teitä kumpaakaan ei näkyny missään, se tuhahti Ollille muka loukkaantuneena, vaikka näytti oikeesti vaan tyytyväiseltä, että tulin hyvin toimeen sen kavereiden kanssa.
- Meillä on sen kanssa paljon yhteistä niinku vaikka reipas krapulaulkoiluharrastus ja hullut exät, Olli vastasi ja tökkäsi Joelia kylkeen mennessään kaatamaan itselleen kahvia pannusta.
- Maaliskuussa voitte sitten darralenkkeillä Miami beachin auringonnousuissa, kun me muut nukutaan ja oksennetaan hotellihuoneissa, Venla heitti pöydästä.
- Mitä sä selität? Olli ihmetteli, ja mäkin katsoin Venlaa vähän ihmeissäni.
- Me saatiin aamuyöllä mahtava idea, kun valvottiin täällä viimisinä Venlan ja Joonaksen kanssa, Ville sanoi.
- Nää muutkin tässä kerkisi jo vähän innostua asiasta kun me kerrottiin niille äsken. Meidän on siis ollut tarkotus varata alkuvuodelle joku matka Villen kanssa kahdestaan, mutta Joonas keksi yöllä, että olishan se porukalla hauskempaa, ja ehdotti Floridaa, Venla jatkoi.
- Meillä olis maaliskuun alussa sopivasti vapaata ja hiljasempaa ennen Euroopan kiertueen alkua, Joonas sanoi Ollille.
- Meille se ajankohta ainakin sopii, jääkaappia penkova Rea huuteli kauempaa. - Siitä tulis niin kivaa. Kai tekin saisitte töistä vapaata, kun nyt jo ajoissa alkaisitte järjestää, se sanoi katsoen toiveikkaasti mua ja nojatuolissa Nikon sylissä naama vähän vihreänä istuvaa Miiaa.
- Kai... Mun työnantaja on aika joustava tällasten kanssa, mä sanoin varovasti ja vilkasin paikalleen palanneeseen Joeliin, joka hymyili mulle ja näytti niin innostuneelta kuin pahassa krapulassa oli mahdollista näyttää. Tällanen ehdotus oli tullut lievästi sanottuna puun takaa, mutta kuulostihan tuollanen nyt ihan A-luokan reissulta. Miamiin tän porukan kanssa. Mä olin käynyt USA:ssa pari kertaa, mutta Florida oli vielä näkemättä.
- Mulla on kyllä lomapäiviä keväälle jäljellä, Miia vastasi. - Voihan sitä harkita, kun pystyy taas ajattelemaan selkeesti kun olo paranee.
- Lähtisköhän Tommi ja Paulakin. Ja Aleksi joko sen uuden hoitonsa kanssa tai ilman, Rea mietti.
- Mä haen läppärin, sillä on kivempi katsella lentoja ja hotelleja ku puhelimella, Venla keksi ja poistui kohti yläkertaa.
Se lauantai kului selvästi rauhallisemmin kuin edellinen päivä. Mun ei tehnyt mieli juoda enää mitään, ja iltapäivän istuin suurimmaksi osaksi paljussa kuuntelemassa, kun innokkaimmat suunnitteli maaliskuun reissua. Joku oli laittanut viestiä Tommille ja Aleksille ja kysynyt niiden mielipidettä matkasta. Mitään varmaa vastausta ei kummaltakaan ollut vielä tullut, ja puheeksi jäi, että jokainen päättäisi lähdöstään seuraavaan viikonloppuun mennessä, jolloin Venla tekisi varaukset.
YOU ARE READING
~ It Started On The Beach ~ || Blind Channel
FanfictionMun eka ja viiminen BC fanfic, jota tässä melkein vuoden kirjottelin ja nyt valmiina julkaisin 😘 Huomasin kirjottaneeni tarinaa pitkään mainitsematta päähenkilönaisen nimeä tai tarkkaa ikää, joten jatkoin samalla linjalla loppuun asti. Jokanen saa...