Me lennettiin Miian kanssa Malagasta Suomeen, ja pojat tuli parin päivän päästä keikkansa jälkeen perässä Barcelonasta. Siinä vaiheessa kuun vaihtumiseen oli vain viikko. Joelin irtisanomisaika yksiössään oli kesäkuun loppuun, mutta me suunniteltiin muutto isompaan asuntoon kuitenkin heti kesäkuun ensimmäiselle päivälle. Se muutto oli helppo, koska Joelin nykyisessä asunnossa ei ollut sänkyjen, pöydän ja sohvan lisäksi juuri muuta siirrettävää. Me haettiin myös Parkanosta Mondeolla pieni muuttokuorma mun tavaroita, mutta siltikin kaksioon jäi todella paljon tyhjää tilaa. Se ei meitä haitannut. Me ei kumpikaan varsinaisesti välitetty tavaroiden ja omaisuuden keräämisestä.
Me ei oltu vieläkään kerrottu kenellekään yhteen palaamisestamme tai muutosta, vaan meidän luultiin jatkavan kohta päättymässä olevaa kämppiselämää Joelin vanhassa yksiössä kuten ennenkin. Molemmista tuntui, että kertomista tahtoi jostain syystä viivyttää. Mä en halunnut kenenkään ajattelevan, että tää oli joku nopea, ilman harkintaa toteutettu päähänpisto Granadan tapahtumien jälkeen, ja johtaisi taas eroon parin kuukauden sisällä. Olin käynyt Ollin luona kahvilla edellisellä viikolla, mutta en ollut saanut edes sille kerrottua asiasta. Millaa en ollut nähnyt vieläkään, koska se oli ollut työmatkalla mun vierailun aikana.
Ensimmäisenä asia paljastui Venlalle vähän äkillisesti kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Joelin ollessa festarikeikalla Saksassa. Venla soitti mulle ja kertoi olevansa ihan juuri meidän alaovella. Me ei oltu vielä keritty nähdä mun Espanjasta paluun jälkeen, ja nyt se halusi juoda kahvit ja kuulla juorut siitä, mihin ihmeeseen olin muuttamassa, kun rivitaloyksiö sen naapurista ei ollutkaan kelvannut.
- Okei, tuu vaan, mä oon kotona... Mutta meidän alaoven summeri on eri kohdassa nykyään, se on jo siinä kakkoskerroksen nimien kohdalla.
- No niin näköjään... Siis tässä on teidän molempien nimet, mutta... häh, miksi se on eri kerroksessa? Venla painoi summeria, eikä tuntunut oikein ymmärtävän tilannetta. Mä avasin sille napista alaoven ja kävin sitten avaamassa myös asunnon oven rappukäytävään.
Venla näytti siltä, että oli vieläkin vähän pihalla astuessaan auki olleesta ovesta kaksion eteiseen.
- Siis tässäkö te asutte? Onko Joel vaihtanut asuntoo?
- Se vaihtoi asuntoa isompaan.. Tai siis me vaihdettiin, että olisi vähän enemmän tilaa ympärillä.
- Te haluatte jatkaa yhdessä asumista? se kysyi, ja sen ääneen oli ilmestynyt pieni epäilys.
- Me... Niin...
- Mitäs teidän välillä nyt oikein on??
- Me palattiin yhteen ja samalla myös muutettiin pysyvästi yhteen. Me ei olla enää kämppiksiä, mä sanoin suoraan, ja jännitin helvetisti miten Venla suhtautuisi asiaan.
Ensin se vaan tuijotti mua. Sitten se rupesi hymyilemään koko ajan enemmän ja enemmän.
- Oikeesti?
- Ihan oikeesti.
- Ihanaa! Venla kiljaisi ja juoksi halaamaan mua. - Se on ollut koko kevään niin selvää, että te rakastatte toisianne ja kuuluisitte yhteen. Arvaa oliko sitä turhauttavaa seurata kun se näytti siltä, ettei siitä enää tule mitään kaveruutta ja seksiä enempää. Mitä on tapahtunut?
Mä kerroin Venlalle meidän Espanjassa käymistä keskusteluista, ja sekin vaikutti todella uskovan, että meidän juttu voisi tällä kertaa kestää. Venlan lähdettyä laitoin Joelille viestin, että me oltiin jääty kiinni. Se oli Münchenissa valmistautumassa lähtemään hotellilta lentokentälle ja palaamaan Suomeen, ja vastasi, että oikeestaan haluaisikin jo kertoa asiasta ihan kaikille. Sitten se laittoi toisen viestin, jossa kysyi mun mielipidettä siihen, voisiko se tehdä saman tien yhden jutun. Mä en meinannut uskoa silmiäni. Oliko se tosissaan? Kun olin noin kymmeneen kertaan kysellyt oliko se oikeasti varma, ja se sanoi olevansa, niin annoin sille tietyllä ehdolla luvan toteuttaa suunnitelmansa.
Sen jälkeen mua vähän hirvitti mennä Instagramiin. Meidän ollessa ensimmäistä kertaa yhdessä tällaisesta ei ollut edes puhetta. Eikä myöskään mun seurustellessa Ollin kanssa, koska Olli ei laittanut yksityiselämästään juuri muutenkaan mitään someen. Olin Joelin ensimmäisen viestin perusteella kuvitellut, että sen "kaikille" kertominen tarkoitti meidän kavereita, mutta se olikin tarkoittanut aika paljon enemmän. Pelkäsin sen menettävän faneja ja seuraajia teollaan, mutta se oli ollut sitä mieltä, että jos joku menettäisi kiinnostuksensa siihen siksi, että se oli vihdoinkin onnellinen, niin saisi vapaasti niin tehdä.
Hetken päästä Joel tosiaan julkaisi meistä yhteiskuvan IG-storyynsa. Se oli otettu toissa vuonna Rean ja Jyrin pikkujouluissa, ja me istuttiin siinä sylikkäin ja suudeltiin. Joel oli mun pyynnöstä peittänyt mun naaman sydämellä, koska vaikka mä liikuinkin sen seurassa julkisilla paikoilla, niin tällanen kuva oli näkijämäärältään vähän eri luokan juttu. Kuvan teksti oli niin ihana, että aloin saman tien itkeä. Joel oli kirjoittanut siihen englanniksi ajatuksiaan siitä, kuinka keikkamatkalta palaaminen tuntui mun ansiosta siltä, että palasi oikeasti kotiin eikä vaan johonkin asuntoon, ja että se rakasti mua.
Aika nopeasti sen jälkeen sain viestejä muun muassa Ollilta, Miialta, Heidiltä ja Realta. Ilmeisesti Joel ei ollut ennakkoon kertonut kenellekään asiasta Münchenissa, vaan oli julkaissut storyn ja jäänyt odottamaan kuka sen bändikavereista tai crewista ensimmäisenä huomaa asian. Mua olisi kiinnostanut olla näkemässä ne reaktiot. Mutta ainakin kaikissa mulle tulleissa viesteissä oltiin iloisia meidän puolesta.
***
BC:n kesäkuun viikonloput kului festareita kiertäen, mutta yhtenä keskiviikkoiltana kesäkuun loppupuolella Tommi järjesti pienet synttärijuhlat asunnollaan. Siellä mä tapasin vihdoin Millan. Olin Joelin kainalossa sohvalla, kun ne saapui. Olli esitteli mut sille hyvänä ystävänään ja entisenä tyttöystävänään. Ilmeisesti Milla tapasi myös Tommin sylissä istuneen Heidin nyt ensimmäistä kertaa, koska ne siirtyivät seuraavaksi esittäytymään sinne ja Olli kuului kertovan Heidinkin olevan sen ystävä ja exä. Milla kohotti Ollille kulmiaan ja nauroi sitten: - Pitäiskö tää nyt tulkita niin, että sä ootkin oikeesti ihan sietämätön kun suhun tutustuu paremmin, ja mun kannattaa alkaa katsella jo jotain sun bändikaveria? Ketkäs niistä on vielä sinkkuja, vai onko kaikilla muillakin joku sun exä jo kainalossa?
Mä hihitin itsekseni Millan huumorille, ja sillä hetkellä tiesin tulevani todennäkösesti hyvin sen kanssa toimeen.
YOU ARE READING
~ It Started On The Beach ~ || Blind Channel
FanfictionMun eka ja viiminen BC fanfic, jota tässä melkein vuoden kirjottelin ja nyt valmiina julkaisin 😘 Huomasin kirjottaneeni tarinaa pitkään mainitsematta päähenkilönaisen nimeä tai tarkkaa ikää, joten jatkoin samalla linjalla loppuun asti. Jokanen saa...