37.

58 5 0
                                    

Arki tuntui juuri niin ihmeellisen ihanalta, kuin sen kuvittelisikin tuntuvan sen jälkeen, kun on kirjaimellisesti saanut elämänsä takasin. Kävin tikkien ja hakasten poistossa Helsinkiin palattuani. Kerroin Venlalle, Miialle ja Realle vihdoinkin viimisen kuukauden tapahtumista. Ne oli asiasta kauhuissaan, ja sanoikin ihmetelleensä, kun musta oli kuulunut niin vähän, ja olin ollut hiljaisena somessa ja Whatsapp-ryhmässä. Sain myös ystävällisesti muotoiltua palautetta siitä, kuinka mun olisi pitänyt puhua asiasta niille, että ne olisi voineet olla mun tukena. Mutta minkäs mä perusluonteelleni mahdoin... Ollille ja Joelille olin myös antanut luvan kertoa kaikille muillekin, kun mitään jännitettävää ei enää ollut.

Palasin töihin vähän ennen Ollin Suomeen paluuta. Viimisen kuukauden aikana olin ehtinyt miettiä paljon asioita ja sitä mitä elämältäni jatkossa haluaisin mikäli saisin vielä olla terve. Heti ensimmäisenä työpäivänä kävelin esimieheni Irman oven taakse, ja sanoin haluavani neuvotella lyhennetyn työajan mahdollisuudesta toistaiseksi. Mulla oli mukavasti säästöjä, ja tulisin toimeen pienemmälläkin palkalla. Aika oli tärkeämpää kuin raha. Mun yllätykseksi Irma suhtautui asiaan oikein hyvin. Se lupasi selvitellä, millä järjestelyillä homma onnistuisi, ja alustavalle puheelle jäi, että jo toukokuun puolella saattaisin voida jäädä toivomalleni 70% työajalle.

Joel kertoi viestissä suunnitelleensa Venlan ja Villen kanssa niillä pidettäviä juhlia vappuaatolle. Se kertoi myös tavanneensa viimisellä Saksan keikalla paikassa työskennelleen puoliksi suomalaisen naisen, jonka kanssa oli tullut erityisen hyvin juttuun, ja nainen oli tullut sen perässä vielä seuraavillekin keikoille Puolaan. Se oli nimeltään Rose, ja lopettelemassa työkuvioitaan Saksassa siirtyäkseen vaihtelun vuoksi jonnekin muualle. Joel vihjaisi, että saattaisi saada siitä seuraa vappubileisiin.

Mä tunnustelin oloani viestin luettuani, ja huomasin olevani ilonen Joelin puolesta ja myös siitä, että sen Miamin naisjuttujen kohdalta tuttua vihlasua ei enää tuntunut. Mä olin tainnut päästä yli siitä, mikä oli tietysti aika odotettavaakin, kun olin nyt toisen kanssa. Kuitenkin vähän huolestuneena toivoin, ettei sen mikään mahdollisesti merkityksellisemmäksikään kehittyvä naissuhde vaikuttaisi meidän läheisiin väleihin. Tampereen tapahtumien, äkillisen eron ja Miamin aamiaispöydän katastrofin jälkeen asiat sen kanssa oli kuitenkin menneet melkein epätodellisen hyvin, ja Ollille meidän ystävyys oli ok.

***

Me alettiin toteuttaa meidän bucket listin asioita Ollin kanssa heti ensimmäisenä viikonloppuna sen jälkeen, kun se oli edellisenä sunnuntaina palannut Suomeen, ja vietettiin pari yötä kylpylässä Rantasalmella. Arkena mun työt vähän häiritsi elämään keskittymistä, mutta pian niitäkin olisi toivottavasti vähemmän hoidettavana.

Olli suunnitteli toukokuulle Oulun viikonloppua, johon ottaisi mut mukaan. Kesällä mä halusin viedä sen Muonion mökille katselemaan yötöntä yötä ja keskiyön aurinkoa. BC:llä oli edessään pääosin Euroopan festareilla kuluva kesä, ja Suomessa ollessa vielä ainakin toukokuussa ja alkukesästä paljon viimeistelyä tulevan albumin kanssa, mutta kaikki niistä jäävä aika me käytettäisiin kivojen asioiden tekemiseen yhdessä. Pelottavan kevään jälkeen halusin entistä vähemmän elää "sitten joskus kun" -elämää ja jättää unelmiani odottamaan jotakin parempia ajankohtia, jotka eivät välttämättä ikinä tulisi.

~ It Started On The Beach ~ || Blind ChannelWhere stories live. Discover now