61.

57 5 0
                                    

Olin laskenut, että Joelin paluun ja Espanjan reissun väliin jäi tasan viisi viikkoa. Tein sinä aikana suurimman osan töistäni toimistolla, koska arvelin sen olevan meidän molempien kannalta etätöitä parempi ratkasu. Mä pystyin keskittymään paremmin, ja Joelin ei tarvinnut miettiä häiritseekö se mua kämppänsä pienissä tiloissa.

Niiden viiden viikon aikana meille sattui vielä kaksi vahinkoa. Tai en mä enää tiennyt mitä nimitystä mielessäni olisin käyttänyt sille, että vaikkei asiasta puhuttu ääneen niin me molemmat selvästi haluttiin toisiamme, ja lopulta se halu oli vaan pakko purkaa. Seuraavaan aamuun mennessä se oli taas palannut ennalleen.

Joel näytti aina välillä siltä, että olisi halunnut sanoa mulle jotain, mutta ei sitten kuitenkaan sanonut mitään tai puhui vain jostain arkisista asioista. Mä en ollut Ollin jälkeen tapaillut ketään enkä ollut kenenkään muun kuin Joelin kanssa sängyssä, joten en toisaalta ihmetellyt, että ties kuinka pitkään jatkuneen puutteessa elämisen jälkeen mua tuntui panettavan jatkuvasti, mutta kävi myös juuri niin kuin olin pelännyt, että mun tunteet Joelia kohtaan jatkoi syvenemistään. Täältä olisi kamala muuttaa kesäkuun lopussa pois.

Olli lähti pidemmälle Oulun lomalle Millan kanssa pian Suomeen paluunsa jälkeen, joten meidän suunnitelmat sekä kahdenkeskisestä että kolmestaan tapaamisesta siirtyi jonnekin tulevaisuuteen.

Vappu tuli ja meni. Multa jäi juhliminen väliin, kun olin sen verran voimat vieneessä räkätaudissa, että sohvalle jääminen houkutti enemmän kuin baariin lähteminen. Joel oli Venlan ja Villen luona pienellä porukalla pidetyissä juhlissa, ja heräsin yöllä kahden jälkeen sen kotiin tuloon ja kolisteluihin. Mua alkoi yhä enemmän ihmetyttää sen deittailut, tai lähinnä niiden puute. Oliko se kuitenkin lyönyt päänsä sillalta pudotessaan, kun sen käytös oli niin muuttunut? Asia ei kyllä haitannut mua yhtään. Jos se olisi tapaillut naisia, olisin todennäkösesti esittänyt asian olevan mulle täysin fine, mutta salaa kokenut samanlaista mustasukkaisuutta kuin Miamin loman alussa nähdessäni sen läheisissä väleissä niiden jenkkimuijien kanssa.

Viikkojen kuluminen oli toisaalta tylsää, kun se tarkoitti myös kesän ja mun muuttopäivän lähestymistä. Toukokuista Espanjan reissua kuitenkin odotin innolla, koska en ollut käynyt ulkomailla yli vuoteen. Meillä oli Miian kanssa suunnitelmissa vaellus Sierra Nevadan upeissa maisemissa, ja mun näkemät kuvat Kasperin perheen talolta ja varsinkin sen allasalueelta näytti siltä, että paikassa viihtyisi vain aurinkotuoleissa makoillenkin.

Lopulta toukokuun puoliväli koitti. Joel ja muut lensivät jo torstaina Malagaan, koska niiden keikka oli perjantaina. Mä jäin vielä pakkailemaan. Mun ja Miian lento lähtisi paria päivää myöhemmin, aikaisin lauantaiaamuna.

~ It Started On The Beach ~ || Blind ChannelWhere stories live. Discover now